بررسی تخصصی

گوگل قابلیت‌های Gemini AI Pixel 9 را معرفی می‌کند که به ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی که ممکن است ندانید یا به آنها اعتماد نکنید، نیازی ندارد.

گوگل هنگام معرفی مدل های جدید پیکسل 9 امروز فرصتی را برای تحقیر هوش اپل از دست نداد. همه دستگاه‌های جدید پیکسل 9 با فناوری هوش مصنوعی گوگل، جمینی، ادغام شده‌اند و مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید وجود دارد که گوگل معرفی کرده است.

مانند Apple Intelligence، Gemini با استفاده از قدرت پردازش روی دستگاه کار می کند، اما گوگل مطمئن شد که به این نکته اشاره می کند که Gemini به اندازه کافی قادر است به سوالات پیچیده پاسخ دهد بدون اینکه وظیفه ای را به سرویس هوش مصنوعی دیگری واگذار کند. این نظر حکایتی از برنامه اپل برای افزودن یکپارچه‌سازی ChatGPT به سیری بود، زیرا ChatGPT می‌تواند کارهایی را انجام دهد که سیری نمی‌تواند انجام دهد. از گوگل:

Gemini عمیقاً با برنامه‌های Google و Android ادغام شده است و می‌تواند درخواست‌های پیچیده را بدون ارائه به ارائه‌دهندگان AI شخص ثالثی که ممکن است آنها را نشناسید یا به آنها اعتماد نکنید، رسیدگی کند.

اپل از ChatGPT برای کارهایی مانند تولید متن از ابتدا استفاده خواهد کرد، کاری که Apple Intelligence انجام نمی دهد. اپل ابزارهای نوشتن را اضافه کرد، اما محدود به بازنویسی محتوایی است که قبلاً برای تغییر لحن یا سبک نوشته‌اید. ChatGPT همچنین می‌تواند تصاویری را تولید کند که Image Playground قادر به تولید آنها نیست، مانند محتوای واقعی عکس، و درخواست‌هایی مانند تولید دستور غذاها را رسیدگی می‌کند.

وقتی کاربر چیزی از سیری می‌پرسد که سیری نمی‌تواند از پس آن برآید، دستیار شخصی اجازه می‌خواهد آن را به ChatGPT تحویل دهد. ادغام ChatGPT کاملا اختیاری است و OpenAI با اپل همکاری می کند تا آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران آیفون قرار دهد.

شایعات حاکی از آن است که اپل همچنین قصد دارد ادغام Gemini را به آیفون اضافه کند و به کاربران آیفون اجازه دهد سرویس هوش مصنوعی مورد نظر خود را انتخاب کنند. هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا Apple Intelligence قادر به تولید متن کامل و ایجاد تصویر واقعی نیست یا اینکه اینها قابلیت هایی هستند که اپل احساس می کند با توجه به احساساتی که در مورد محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، قابل لمس نیستند.

دستگاه‌های پیکسل جدید گوگل دارای چندین ویژگی جالب هوش مصنوعی هستند، از جمله Pixel Studio، یک تولیدکننده تصویر جدید که از مدل انتشار روی دستگاه استفاده می‌کند. استیکرها و تصاویر را با استفاده از اعلان های متنی، شبیه به Image Playground تولید می کند.

هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌ها را ویرایش کند تا اشیایی را اضافه کند که در ابتدا در تصویر نبوده‌اند، به علاوه گوگل قصد دارد از آن برای گزارش‌های هواشناسی سفارشی استفاده کند. برنامه دوربین گزینه ای برای ادغام دو عکس با هم دارد تا فردی که عکس گروهی می گیرد بتواند در عکس باشد و بتواند اطلاعات اسکرین شات ها را فهرست و به خاطر بسپارد. همچنین قابلیتی به نام Call Notes وجود دارد که با ضبط و خلاصه کردن تماس های تلفنی، قابلیت ضبط تماس اپل را تقلید می کند.

Google همچنین Gemini Live را به دستگاه‌های Pixel 9 و هدفون‌های همراه آن اضافه کرده است و Gemini Live به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمه‌های کاملاً رایگان با جمینی داشته باشند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا