بررسی تخصصی

توسعه دهندگان به زودی می توانند تراکنش های NFC درون برنامه ای را با استفاده از Secure Element ارائه دهند

توسعه دهندگان به زودی می توانند تراکنش های NFC درون برنامه ای را با استفاده از Secure Element ارائه دهند

با شروع iOS 18.1، توسعه‌دهندگان می‌توانند تراکنش‌های غیرتماسی NFC را با استفاده از Secure Element از داخل برنامه‌های خودشان در آیفون، جدا از Apple Pay و Apple Wallet ارائه دهند. با استفاده از APIهای جدید NFC و SE (عنصر امن)، توسعه‌دهندگان می‌توانند تراکنش‌های بدون تماس درون‌برنامه‌ای را برای پرداخت‌های درون‌فروشی، کلید خودرو، حمل‌ونقل حلقه بسته، نشان‌های شرکتی، شناسه دانشجویی، کلید خانه، کلید هتل، تاجر ارائه دهند. کارت‌های وفاداری و جوایز، و بلیت‌های رویداد، با شناسه‌های دولتی که در آینده پشتیبانی می‌شوند.

از آنجایی که امنیت و حریم خصوصی کاربران برای اپل از اهمیت بالایی برخوردار است، این راه حل جدید برای ارائه راهی امن برای توسعه دهندگان برای ارائه تراکنش های بدون تماس NFC از داخل برنامه های iOS آنها طراحی شده است. API های NFC و SE از Secure Element استفاده می کنند – یک تراشه استاندارد صنعتی و دارای گواهی که برای ذخیره ایمن اطلاعات حساس در دستگاه طراحی شده است. اپل منابع قابل توجهی را برای طراحی راه حلی اختصاص داده است که از امنیت و حریم خصوصی کاربران محافظت می کند و از تعدادی از فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری اختصاصی اپل در هنگام انجام یک تراکنش بدون تماس، از جمله Secure Enclave، احراز هویت بیومتریک و سرورهای اپل استفاده می کند. برای انجام یک تراکنش بدون تماس در برنامه ای که از این APIها استفاده می کند، کاربران می توانند برنامه را مستقیماً باز کنند یا برنامه را به عنوان برنامه پیش فرض بدون تماس خود در تنظیمات iOS تنظیم کنند و برای شروع تراکنش روی دکمه کناری آیفون دوبار کلیک کنند.

برای گنجاندن این راه حل جدید در برنامه های آیفون خود، توسعه دهندگان باید با اپل قرارداد تجاری منعقد کنند، حق NFC و SE را درخواست کنند و هزینه های مربوطه را بپردازند. این تضمین می‌کند که فقط توسعه‌دهندگان مجاز که الزامات خاص صنعت و مقررات را برآورده می‌کنند و به استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی اپل متعهد هستند، می‌توانند به APIهای مربوطه دسترسی داشته باشند. APIهای NFC و SE برای توسعه دهندگان در استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده در نسخه توسعه دهندگان آینده iOS 18.1 با مکان های اضافی در دسترس خواهند بود. توسعه دهندگان و کاربران همچنان به تجربه آسان، امن و خصوصی Apple Pay و Wallet دسترسی خواهند داشت.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا