بررسی تخصصی

این مک های جدید در سال 2024 وارد بازار می شوند

تقریباً سپتامبر است، اما اپل هنوز چندین محصول جدید را برای سال 2024 معرفی کرده است. مدل‌های جدید آیفون 16 و ساعت‌های اپل در ماه سپتامبر عرضه می‌شوند، و همچنین طبق شایعات، امسال حداقل سه به‌روزرسانی برای مک با تراشه‌های M4 دریافت خواهیم کرد. .

این مک های جدید در سال 2024 وارد بازار می شوند
در اینجا چیزی است که در افق است.

مک بوک پرو

اپل قصد دارد هر دو مدل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را به روز کند و تراشه های M4 را اضافه کند. آخرین بار سری MacBook Pro در اکتبر 2023 به‌روزرسانی شد، بنابراین دستگاه‌ها باید سالانه به‌روزرسانی شوند.

اپل سال گذشته MacBook Pro 13 اینچی را کنار گذاشت، بنابراین اکنون یک مدل پایه 14 اینچی وجود دارد، و این چیزی است که تراشه استاندارد M4 را که در iPad Pro استفاده شده است، دریافت می کند.

مدل‌های 14 اینچی سطح متوسط ​​و بالاتر از تراشه‌های M4 Pro و M4 Max بهره می‌برند، همانطور که مدل‌های 16 اینچی نیز همینطور. تراشه‌های M4 بر اساس فرآیند 3 نانومتری ساخته شده‌اند، اما در مقایسه با تراشه‌های M3، عملکرد، کارایی و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتری دارند. اپل یک موتور عصبی جدید و قدرتمندتر معرفی کرد.

امسال هیچ به‌روزرسانی طراحی برای مدل‌های مک‌بوک پرو وجود ندارد و اپل بر روی بهبودهای داخلی تمرکز کرده است. به طور خاص، تراشه M4 ستاره ارتقاء خواهد بود و اپل در نظر دارد تا کل خط تولید مک خود را بر روی همان سری تراشه های M4 در سال های 2024 و 2025 قرار دهد.

مک مینی

برخلاف مک بوک پرو، اپل برای مک مینی یک به روز رسانی طراحی در نظر گرفته است. با توجه به بلومبرگمارک گورمن، مک مینی کوچکترین کامپیوتر اپل تا به امروز خواهد بود، حتی کوچکتر از نسخه نسل قبل.

انتظار می‌رود اندازه آن تقریباً به اندازه Apple TV باشد، اگرچه ضخیم‌تر از Apple TV و Mac mini فعلی است که 1.4 اینچ ارتفاع دارد. این دستگاه همچنان از آلومینیوم ساخته می شود، فقط در یک بسته بندی کلی کوچکتر.

اپل مدل‌های مک مینی را آزمایش کرده است که دارای حداقل سه پورت USB-C به همراه یک پورت HDMI و یک کابل برق هستند.

اپل قصد دارد از تراشه‌های M4 و M4 Pro برای مدل‌های مک مینی استفاده کند و از آنجایی که این تراشه‌ها هرگز به‌روزرسانی M3 را دریافت نکردند، از M2 به M4 می‌روند و شاهد بهبودهای قابل توجهی در عملکرد خواهند بود.

آی مک

انتظار می‌رود آی‌مک 24 اینچی نیز امسال شاهد به‌روزرسانی باشد و از تراشه M3 به تراشه M4 تبدیل شود. تغییرات طراحی برای iMac شایعه نشده است، بنابراین می توان انتظار داشت که همان صفحه نمایش 24 اینچی را با چندین گزینه رنگی ببینیم.

اپل همچنان در حال بررسی نسخه ای از آی مک با صفحه نمایش بزرگتر 30 اینچی است، اما انتظار نمی رود که آی مک با نمایشگر بزرگتر در سال 2024 عرضه شود و مشخص نیست که آیا در سال 2025 نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

جدول زمانی راه اندازی احتمالی

اپل معمولاً در رویدادهای سپتامبر خود که بر روی آیفون و اپل واچ تمرکز دارند، از مک‌های مک رونمایی نمی‌کند. ما انتظار داریم اپل در حوالی 10 سپتامبر رویدادی را برای رونمایی از مدل‌های جدید آیفون 16 برگزار کند، اما مک‌ها احتمالاً در اواخر سال عرضه خواهند شد.

هنگامی که اپل مک‌های مک را در پاییز معرفی می‌کند، اغلب این دستگاه‌ها را در ماه اکتبر یا نوامبر معرفی می‌کند. به عنوان مثال، سال گذشته، اپل یک رویداد مک محور در ماه اکتبر برگزار کرد تا مک بوک پرو و ​​آی مک را به روز کند. رویدادهای اکتبر/نوامبر به اندازه رویدادهای آیفون سازگار نیستند، بنابراین تعیین تاریخ هدف سخت‌تر است. اپل در گذشته رویدادهای پاییز دوم را در این تاریخ ها برگزار کرده است:

  • 30 اکتبر 2023 – رویداد سریع ترسناک با مک بوک پرو و ​​آی مک.
  • 18 اکتبر 2021 – رویدادی با مدل های جدید مک بوک پرو و ​​ایرپاد 3 برگزار شد.
  • 10 نوامبر 2020 – رویداد One More Thing با M1 MacBook Air، ‌Mac mini، و MacBook Pro.
  • 30 اکتبر 2018 – اپل مک بوک ایر، مک مینی و آی پد پرو را به روز کرد.
  • 27 اکتبر 2016 – اپل از اپلیکیشن جدید مک بوک پرو و ​​اپل تی وی رونمایی کرد.

اپل همچنین می‌تواند از یک رویداد صرفنظر کند و مک‌های جدید را با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی معرفی کند، اگرچه رویداد کوچکی که سال گذشته برای مدل‌های M3 MacBook Pro و ‌iMac برگزار کردیم، می‌تواند در سال 2024 تکرار شود.

مک ها در سال 2025 عرضه می شوند

در حالی که انتظار می رود مک بوک پرو، آی مک و مک مینی تا قبل از پایان سال تراشه M4 را دریافت کنند، به روز رسانی M4 برای مک بوک ایر، مک استودیو و مک پرو تا سال 2025 انجام نخواهد شد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا