بررسی تخصصی

iOS 18: امکانات جدید اپلیکیشن Maps

تقریباً همه برنامه‌های داخلی اپل در iOS 18 ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کنند که شامل برنامه Maps نیز می‌شود. اپلیکیشن Maps هیچ افزودنی جدید و سرگرم کننده هوش مصنوعی دریافت نمی کند، اما اپل تغییرات مفیدی در فروشگاه دارد.

iOS 18: امکانات جدید اپلیکیشن Maps

مسیرهای پیاده روی

اپل سال گذشته نقشه های توپوگرافی را به اپل واچ اضافه کرد و اکنون نقشه های توپوگرافی دقیق نیز به آیفون می آید. برنامه Maps دارای شبکه‌های پیاده‌روی دقیق و پیاده‌گردی، از جمله تمام 63 پارک ملی ایالات متحده است.

نقشه های ios 18 افزایش می یابدنقشه های ios 18 افزایش می یابد
می‌توانید «پیاده‌روی» یا «مسیرهای پیاده‌روی» را در برنامه Maps جستجو کنید تا گزینه‌های مسیرهای نزدیک را ببینید، با اپل شامل طول پیاده‌روی، ارتفاع، رتبه‌بندی و جزئیات دیگر.

پیاده‌روی‌ها را می‌توان بر اساس طول، نوع مسیر (حلقه، نقطه به نقطه، یا خارج و عقب)، و ارتفاع فیلتر کرد و برای دسترسی آفلاین ذخیره کرد.

ios 18 maps hike filtersios 18 maps hike filters
می توانید برای دیدن مسیرهای خاص در مناطق پیاده روی زوم کنید یا مسیرهای پیاده روی را جستجو کنید. اگر روی مسیری ضربه بزنید، اپل اطلاعاتی دارد که شامل طول، بالاترین نقطه، پایین ترین نقطه و فاصله است. همچنین می توانید یک نمای کلی از مسیر مسیر را ببینید و طول هر بخش را دریافت کنید.

نقشه های ios 18 مسیرها را پیدا می کنندنقشه های ios 18 مسیرها را پیدا می کنند
مسیرها و پیاده روی ها موجودیت های جداگانه ای در برنامه Maps هستند. جستجوی پیاده‌روی اساساً شما را به منطقه عمومی می‌برد که مسیرهای پیاده‌روی خاصی در آن قرار دارند، و می‌توانید با برنامه Maps زوم کنید تا مسیری را که می‌خواهید طی کنید پیدا کنید.

مسیرهای سفارشی

Apple Maps از مسیرهای سفارشی در iOS 18 پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید مسیر پیاده روی خاصی را که می خواهید طی کنید، برنامه ریزی کنید. در یک مسیر، می‌توانید روی گزینه «ایجاد یک مسیر سفارشی» ضربه بزنید تا تجربه مسیریابی سفارشی را آغاز کنید.

ios 18 نقشه های مسیر سفارشیios 18 نقشه های مسیر سفارشی
از آنجا، روی نقشه ضربه بزنید تا شروع به تعیین نقاط برای مسیر خود کنید، و برنامه Maps جزئیات طول و ارتفاع را ارائه می دهد. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه‌های Reverse، Out و Back یا Close Loop، از برنامه Maps بخواهید مسیری را به‌طور خودکار به پایان برساند.

نقشه های ios 18 مسیر سفارشی 2نقشه های ios 18 مسیر سفارشی 2
برای پیاده‌روی و مسیرهای پیاده‌روی، برنامه Maps به شما اجازه نمی‌دهد یک مسیر ناامن ایجاد کنید که به مسیرهای موجود نمی‌چسبد، بنابراین ساختن یک نقشه خطرناک در میانه‌های ناکجاآباد دشوار است.

ایجاد مسیر به پیاده روی و مسیرهای پیاده روی محدود نمی شود. می‌توانید یک نقطه سنجاق‌شده به نقشه اضافه کنید، روی گزینه «بیشتر» ضربه بزنید و Create Custom Route را انتخاب کنید.

اینجا جستجو کنید

اپل با افزودن دکمه «جستجوی اینجا»، جستجو در مکان‌هایی را که ممکن است در فکر بازدید از آنها هستید یا مکان‌هایی که می‌خواهید کاوش کنید، آسان‌تر کرد. اگر مکانی را جستجو کنید، مانند سن دیگو، و سپس روی جستجو ضربه بزنید، در ناحیه‌ای که روی صفحه شما است و نه در مکان فیزیکی شما جستجو می‌کند.

اگر چیزی را جستجو کنید و سپس در اطراف نقشه حرکت کنید، جستجو به طور قابل اعتماد در مکان جدید به روز می شود. وقتی بزرگ‌نمایی می‌کنید، دکمه اختصاصی «جستجوی اینجا» را می‌بینید که به شما کنترل بیشتری بر جایی که می‌خواهید جستجو کنید، می‌دهد.

ذخیره موارد دلخواه

اگر مسیر پیاده‌روی، مسیر یا مسیر سفارشی مورد علاقه‌ای پیدا کردید، می‌توانید آن را در کتابخانه خود ذخیره کنید تا برای بعد ذخیره کنید. برای انجام این کار، پیاده‌روی مربوطه را پیدا کنید و سپس روی دکمه «افزودن به کتابخانه» ضربه بزنید.

کتابخانه ذخیره نقشه ios 18کتابخانه ذخیره نقشه ios 18
می‌توانید نام پیاده‌روی‌ها را تغییر دهید و اطلاعات خاصی را اضافه کنید که ممکن است بخواهید بعداً دوباره از آن بازدید کنید، همچنین مسیر را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

ضربه زدن روی دکمه “+” هنگام مشاهده هر مکان روی نقشه، از جمله پیاده روی، آن مکان را نیز به کتابخانه اضافه می کند.

موارد دلخواه در برنامه Maps ذخیره می شوند و با ضربه زدن روی عکس نمایه خود و انتخاب بخش کتابخانه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

کتابخانه

همه محتوای ذخیره شده از برنامه Maps از جمله مکان‌ها، مسیرها، راهنماها و پین‌ها در بخش کتابخانه جدید برنامه Maps به جای در بخش‌های جداگانه مانند iOS 17 ذخیره می‌شوند.

کتابخانه نقشه ios 18کتابخانه نقشه ios 18
کتابخانه همچنین تمام محتوای اخیراً اضافه شده شما را نشان می دهد.

یادداشت ها

می توانید روی هر مکانی در برنامه Maps ضربه بزنید و گزینه Add a Note را از منو انتخاب کنید. از آنجا، می توانید در مورد آنچه می خواهید در مورد یک مکان به خاطر بسپارید، یادداشت برداری کنید.

نقشه های iOS 18 یک یادداشت اضافه می کنندنقشه های iOS 18 یک یادداشت اضافه می کنند
یادداشت ها خصوصی هستند و در دستگاه نگهداری می شوند. آنها فقط برای سازنده یادداشت قابل مشاهده هستند.

ادامه مطلب

اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های جدیدی که اپل در iOS 18 اضافه کرده است را می‌توانید در خلاصه iOS 18 پیدا کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا