بررسی تخصصی

بررسی‌های iPad Mini 7 نشان می‌دهد که «جله پیمایش» با یک استثنای بزرگ ثابت شده است

اولین بررسی‌های آی‌پد مینی 7 امروز منتشر شد و بسیاری از آن‌ها گفتند که رفتار نمایشگر «ژله‌ای اسکرول» در دستگاه یا کمتر قابل توجه است یا کاملاً غیرقابل توجه است. با این حال، یکی از وب‌سایت‌های فناوری برجسته مخالف است.

بررسی‌های iPad Mini 7 نشان می‌دهد که «جله پیمایش» با یک استثنای بزرگ ثابت شده است
استثنای اصلی این است آستانه.

“اثر “ژله اسکرول” از آخرین مدل هنوز هم وجود دارد.” آستانهدیوید پیرس.

پیرس در یک نظر بعدی که در Threads به اشتراک گذاشته شد، گفت: “من اینجا نشسته ام و روی هر دو مدل Mini 2021 و 2024 اسکرول می کنم، و اگر مرا مجبور کردید که کدام یک بهتر است انتخاب کنم، می گویم 2024 کمتر تکان می خورد. تکان می خورد.”

بسیاری دیگر از بررسی‌ها گفته‌اند که به نظر می‌رسد که “ژله اسکرول” ثابت شده است، زیرا اپل تغییرات سخت افزاری مربوط به صفحه نمایش را برای به حداقل رساندن اثر انجام داده است.

جیسون اسنل، نوشتن برای شش رنگ:

درک من این است که مدار نمایشگر مدل جدید با مدل قدیمی متفاوت است و من نتوانستم هیچ “ژله اسکرول” را در استفاده خود تشخیص دهم. این بدان معنا نیست که مطمئناً از بین رفته است، و من مشتاقانه منتظر کارشناسان “ژله اسکرول” چشم عقابی هستم که نتایج خود را گزارش کنند، اما مطمئناً نتوانستم آن را ببینم، حتی زمانی که خودم را در حال پیمایش در فریم بالا ضبط کردم. امتیاز دهید و آن را فریم به فریم پخش کنید.

کریگ گرانل، نوشتن برای چیزها:

اپل بر این باور است که نمایشگر را بهینه کرده است، اما هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی آن ارائه نمی کند. به نظر من، اسکرول ژله آنقدرها هم که به یاد می‌آورم بد نیست، اما دو چیز را در نظر داشته باشید. اول اینکه من آیپد مینی قدیمی را برای مقایسه ندارم. ثانیاً، من به هر حال دفعه قبل زیاد در مورد این موضوع نگران نبودم.

ناتان اینگراهام، نوشتن برای Engadget:

یکی از خبرهای خوب در مورد صفحه نمایش این است که به نظر می رسد اپل مشکل “ژله اسکرول” را که در آیپد مینی قبلی وجود داشت، برطرف کرده است. پیمایش ژله‌ای زمانی اتفاق می‌افتد که یک طرف صفحه نمایش دقیقاً به همان سرعت دیگری رفرش نمی‌شود و این اثر در حالت عمودی با iPad mini قدیمی قابل توجه بود. این چیزی نیست که من در هنگام استفاده از iPad mini جدید متوجه آن شده باشم. من کنجکاو هستم که ببینم آیا مشکل به طور کامل حل شده است یا اینکه چشمانم آن را نگرفته است، اما در هفته های آینده به استفاده از iPad mini ادامه خواهم داد تا ببینم آیا مشکلی در صفحه نمایش وجود دارد یا خیر.

برندا استولیار، نوشتن برای سیمی:

اما نمی‌توانم درباره نمایشگر آی‌پد مینی بدون پرداختن به شکست بدنام «ژله اسکرول» در مدل 2021 صحبت کنم. دارندگان آیپد مینی از اینکه یک طرف صفحه نمایش در هنگام بالا و پایین رفتن روی صفحه نمایش کندتر از طرف دیگر تازه می شود ابراز تاسف کردند. من این را با Mini خود تجربه نکردم، اما اپل این نکته را بهینه سازی LCD در آخرین مدل برای کاهش این مشکل بیان کرد. اپل دقیقاً در مورد آنچه که تغییر داده بود صحبت می کرد، اما با توجه به ارزش آن، من یک بار دیگر هیچ مشکلی را در واحد آزمایشی خود مشاهده نکرده ام.

تونی پولانکو، نوشتن برای راهنمای تام:

در نهایت، من متوجه اثر بدنام “ژله اسکرول” پاره شدن صفحه ای که iPad mini 6 را در طول آزمایشم آزار می داد، نشدم. نمی توانم بگویم که آیا اپل این مشکل را برطرف کرده است یا نه یا من آن را ندیدم. اما اگر تغییر کند، این بررسی را به‌روزرسانی می‌کنم.

فدریکو ویتیچی، نوشتن در MacStories:

و در حالی که فناوری صفحه نمایش بدون تغییر است – این یک صفحه نمایش IPS است که با فرکانس 60 هرتز به روز می شود – مشکل به اصطلاح ژله ای اسکرول به لطف یک کنترل کننده نمایشگر بهینه شده برطرف شده است.

“ژله اسکرول” به پاره شدن صفحه اشاره دارد که می تواند باعث شود متن یا تصاویر در یک طرف صفحه به دلیل عدم تطابق در نرخ های تازه سازی به سمت پایین کج شوند. این می تواند باعث شود که یک طرف نمایشگر به نظر برسد که گویی سریعتر از طرف دیگر واکنش نشان می دهد و در نتیجه اختلال بصری ایجاد می شود که پس از مشاهده، نادیده گرفتن آن دشوار است.

آیپد مینی ژله اسکرول ifixitآیپد مینی ژله اسکرول ifixit“ژله اسکرول” در iPad mini 6

این تأثیر در iPad mini 6 زمانی که دستگاه در جهت عمودی استفاده می شد، قابل توجه است که منجر به شکایت مشتریان در سه سال گذشته شده است.

مدت کوتاهی پس از عرضه آی‌پد مینی ۶، سخنگوی اپل گفت Ars Technica در پس زمینه که “ژله اسکرول” رفتار “عادی” برای iPads با نمایشگر LCD است. با توجه به اینکه ال سی دی ها خط به خط تازه می شوند، یک تأخیر کوچک بین زمانی که خطوط در بالا و خطوط در پایین به روز می شوند وجود دارد. این اثر به ویژه در iPad mini 6 قابل توجه است زیرا می توان آن را در جهت عمودی به جای جهت افقی مشاهده کرد.

آی‌پد مینی جدید چهارشنبه ۲۳ اکتبر عرضه می‌شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا