بررسی تخصصی

مک بوک پرو 13 اینچی با بررسی تراشه های M2: عملکرد سریع تر، اما منتظر مک بوک ایر جدید باشید

مک بوک پرو 13 اینچی جدید با تراشه سریعتر M2 این جمعه عرضه می شود. پیش از زمان، برخی از کانال‌ها و رسانه‌های یوتیوب بررسی‌های اولیه این نوت‌بوک را به اشتراک گذاشته‌اند و نگاهی عملی به بهبود عملکرد ارائه می‌دهند.

ویژگی 2 ساختگی 13 اینچی مک بوک پرو m2
تنها تغییر قابل توجه مک بوک پرو 13 اینچی، تراشه M2 است که دارای یک CPU 8 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است. اپل اعلام کرد که تراشه M2 تا 18 درصد CPU سریع‌تر، تا 35 درصد GPU سریع‌تر و تا 40 درصد Neural Engine سریع‌تر در مقایسه با تراشه M1 دارد. مک بوک پرو 13 اینچی جدید از طراحی مشابه مدل قبلی برخوردار است، از جمله نوار لمسی و دو پورت Thunderbolt 3 در سمت چپ دستگاه.

جک هدفون 13 اینچی مک‌بوک پرو جدید نیز مطابق با مدل‌های 14 و 16 اینچی از هدفون‌های امپدانس بالا پشتیبانی می‌کند.

با تراشه M2، مک بوک پرو 13 اینچی را می توان با حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه پیکربندی کرد، در حالی که تراشه M1 حداکثر 16 گیگابایت حافظه دارد. مطابق با مدل قبلی، این نوت بوک تا 2 ترابایت حافظه SSD را نیز پشتیبانی می کند.

قیمت مک‌بوک پرو 13 اینچی همچنان از 1299 دلار در ایالات متحده آغاز می‌شود و گزینه‌های رنگ خاکستری و نقره‌ای فضایی موجود است.

بررسی ها

بسیاری از بررسی ها موافق بودند که شاید ارزش آن را داشته باشد که مک بوک ایر بازطراحی شده با تراشه M2 را که اپل می گوید در ماه جولای عرضه خواهد شد، منتظر ماند. مک بوک ایر جدید با قیمت پایین تر از 1199 دلار شروع می شود و دارای عناصر طراحی جدیدتر مانند شارژ MagSafe، دوربین 1080p، حاشیه های نازک تر در اطراف نمایشگر، کلیدهای عملکرد فیزیکی و غیره است.

با این حال، یکی از تفاوت های قابل توجه بین نوت بوک ها این است که مک بوک ایر از طراحی بدون فن بهره می برد، در حالی که مک بوک پرو دارای سیستم خنک کننده فعال است تا عملکرد پایدار را برای کاربرانی که جریان کاری سخت تر دارند، تضمین کند.

سیمیبرندا استویلار:

اگر فقط به یک لپ تاپ خوب و جدید نیاز دارید، منتظر مک بوک ایر آینده باشید. شما یک صفحه نمایش کمی بزرگتر و مدرن تر، یک وب کم بهتر، بلندگوهای زیباتر، و پشتیبانی از شارژ سریع، همه در یک بسته کلی سبک تر (و رنگ های سرگرم کننده!) دریافت می کنید. این مک بوک پرو به عنوان یک فرزند وسط بی دست و پا باقی می ماند و آنقدر به میز نمی آورد که ارزش وقت شما را داشته باشد.

Gizmodoفیلیپ تریسی:

مک‌بوک پرو 13 که در خلاء مشاهده می‌شود، لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای با عملکرد فوق‌العاده و عمر باتری بی‌رقیب است، ویژگی‌هایی که آن را از برخی از رقبای رایانه شخصی خود جلوتر می‌آورد. بزرگنمایی کنید و دیدن این که این مدل در کجای مجموعه اپل قرار می گیرد سخت است. مستقیم‌ترین رقیب این پرو پایه، نسخه‌های پریمیوم‌تر نیستند، بلکه مک‌بوک ایر هستند. Air نه تنها قیمت اولیه پایین تری دارد، بلکه دارای صفحه نمایش بزرگتر، وب کم بهتر، بلندگوهای چهارگانه، گزینه های رنگی جالب تر، شاسی باریک تر و مزایای ردیف میانبر سنتی است.

آستانهمونیکا چین:

اگر مک بوک ایر جدید نبود، این دستگاه عالی برای شخصی مثل من بود. این مک‌بوک ایر جدید، که از M2 نیز پشتیبانی می‌کند، به زودی عرضه می‌شود. تا آنجایی که از وب سایت اپل می توانم بگویم، قیمت آن با مشخصات مشابه M2 MacBook Pro در اکثر موارد (با قیمت 1499 دلار) برابر خواهد بود. اما برخلاف مک بوک پرو، مک بوک ایر M2 با طراحی مجدد بزرگی روبرو شد و انواع ویژگی های جدید را شامل می شود – از جمله رنگ های جدید، صفحه نمایش بزرگتر، وب کم 1080p و به خصوص MagSafe – که این دستگاه فاقد آن است. دارند.

Chin چندین معیار را در مقایسه مک بوک پرو 13 اینچی جدید با مدل قبلی مجهز به تراشه M1 به اشتراک گذاشته است. نتایج Geekbench 5 تایید می‌کند که MacBook Pro 13 اینچی جدید تا 18 تا 20 درصد عملکرد چند هسته‌ای سریع‌تری نسبت به مدل قبلی دارد.

بنچمارک های 13 اینچی مک بوک پرو m2


خیابانجیکوب کرول گفت که مک بوک پرو 13 اینچی جدید در مقایسه با مدل قبلی عمر باتری چشمگیرتری را ارائه می دهد:

قابل ذکر است که تست باتری ما 20 ساعت پخش ویدئویی را که اپل وعده داده بود شکست داد. در آزمایش ما، مک بوک پرو 13 اینچی با تست پخش 4K به مدت 23 ساعت و 15 دقیقه دوام آورد. همچنین روشنایی را روی 50% تنظیم کردم و در حین پخش، اتصال را خاموش کردم. این کاملاً چشمگیر است و در استفاده روزمره، ساختن مک بوک پرو دشوار است.

من به راحتی می‌توانم MacBook Pro 13 اینچی را در طول یک روز کامل استفاده کنم، با حدود 18 ساعت استفاده کامل، و لپ‌تاپ می‌تواند چندین روز در حالت آماده به کار قرار بگیرد.

بررسی های بیشتر

فیلم های

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا