بررسی تخصصی

همه به‌روزرسانی‌های متن زنده در iOS 16

سال گذشته در iOS 15، اپل قابلیتی را اضافه کرد که به شما امکان می‌دهد متن نوشته شده و تایپ شده را از عکس‌ها برجسته و انتخاب کنید، همانطور که در هر مکان دیگری در سیستم عامل متن می‌نویسید، با آن تعامل کنید.

با iOS 16 که احتمالاً در ماه سپتامبر برای عموم عرضه می شود، اپل به بهبود Live Text ادامه داده است و دارای برخی از قابلیت های جدید چشمگیر است که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

متن زنده در ویدیوها

پشتیبانی ویدیویی بزرگترین ویژگی جدید اضافه شده به متن زنده است. به جای اینکه فقط بتوانید متن را در عکس ها انتخاب کنید، اکنون می توانید یک ویدیو را مکث کنید و مانند یک تصویر با متن تعامل کنید.

متن در هر فریم ویدیویی متوقف شده را می توان کپی و جایگذاری کرد یا ترجمه کرد، به علاوه با Look Up کار می کند. Live Text در سراسر سیستم عامل در Photos، Camera، Safari و سایر برنامه ها کار می کند.

برای کپی کردن متن در یک ویدیو، آن را روی قاب مورد نظر خود مکث کنید و سپس کلمه ای را لمس کنید و نگه دارید. می توانید دو نشانگر آبی را بگیرید تا انتخاب خود را باریک یا بزرگ کنید، و سپس می توانید فشار دهید و نگه دارید تا به گزینه هایی مانند ترجمه و کپی برسید.

اقدامات سریع

متنی که در عکس یا ویدیو وجود دارد از اقدامات سریع نیز پشتیبانی می کند، چیزی که اپل در iOS 15 اضافه کرده است. در iOS 16، اقدامات سریع جدیدی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پروازها را ردیابی کنید، بسته‌ها را ردیابی کنید، زبان‌ها را ترجمه کنید و ارزها را مستقیماً از روی عکس یا ویدیو تبدیل کنید.

برای مثال، اگر عکسی با یک علامت به زبان خارجی دارید، ممکن است عملکرد سریع «Translate» را در دسترس ببینید. یا اگر ارز خارجی وجود داشته باشد، اپل اقدام سریع تبدیل را ارائه می دهد.

ترجمه دوربین

اپل از قابلیت Live Text در اپلیکیشن Translate استفاده می‌کند و یک دکمه دوربین اضافه می‌کند که دوربین دستگاه را باز می‌کند تا بتوانید ترجمه‌های زنده را در زمان واقعی دریافت کنید.

زبان های جدید

اکنون متن زنده علاوه بر زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی با متون ژاپنی، کره‌ای و اوکراینی کار می‌کند.

قابلیت‌های Live Text که امکان تشخیص متن در عکس‌ها و ویدیوها را فراهم می‌کند را می‌توان در جستجوی Spotlight در iOS 16 استفاده کرد، بنابراین می‌توانید برای یافتن متن خاصی در یک تصویر یا ویدیو، جستجوی Spotlight را انجام دهید.

الزامات متن زنده

استفاده از ویژگی‌های Live Text به آیفون با A12 Bionic یا جدیدتر نیاز دارد. آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس سال 2018 به A12 Bionic مجهز شده‌اند، بنابراین اگر یکی از این دستگاه‌ها یا جدیدتر را دارید می‌توانید از Live Text استفاده کنید.

راهنمای بازخورد

درباره Live Text در iOS 16 سؤالی دارید، از ویژگی‌هایی که حذف کرده‌ایم می‌دانید یا می‌خواهید درباره این راهنما بازخورد ارائه دهید؟ اینجا برای ما ایمیل بفرستید

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا