بررسی تخصصی

آیا نمی توانید آیفون 14 پرو دریافت کنید؟ چرا باید منتظر آیفون 15 اولترا باشید

به دلیل مشکلات تولید در کارخانه های تامین کننده اپل در چین، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس سفارش داده شده و اساساً در هر فروشگاهی موجود نیست. اگر قصد داشتید یک مدل آیفون 14 پرو را برای تعطیلات هدیه یا دریافت کنید و قبلاً آن را نگرفته اید، اساساً خوش شانس نیستید زیرا تا اواخر دسامبر از بین رفته اند.

در واقع، با تأخیرهای آیفون 14 پرو و ​​شایعاتی درباره برخی ویژگی‌های بسیار فریبنده برای مدل‌های رده بالای آیفون 15، ممکن است بخواهید برای ارتقا تا سپتامبر 2023 صبر کنید. ما برخی از ویژگی‌هایی را که می‌توانید انتظار داشته باشید، بیان کرده‌ایم، که ممکن است فقط اضافه‌شده‌های جدیدی باشند که می‌خواهید از آنها دفاع کنید.

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا

بخشی از دلیل تقاضای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در سال جاری این است که اپل آنها را پر از ویژگی هایی است که مدل های استاندارد آیفون 14 از آن برخوردار نبودند. پردازنده‌های سریع‌تر، دوربین‌های بهتر و جزیره پویا، آیفون 14 پرو را بسیار جذاب‌تر از مدل‌های آیفون 14 مانند آیفون 13 کرده است و همین روند برای آیفون 15 پرو نیز ادامه خواهد داشت.

در واقع، اپل ممکن است با دادن مجموعه ای از ویژگی های بهتر به iPhone 15 Pro Max نسبت به iPhone 15 Pro، همه چیز را حتی بیشتر کند و شایعات حاکی از آن است که حتی می تواند نامی برای منعکس کننده این تغییر پیدا کند – iPhone 15 Ultra. اگر جدیدترین و بهترین ها را دوست دارید، شاید ارزش آن را داشته باشد که تا به امروز بالاترین رده ی آیفون اپل را داشته باشید.

USB-C

انتظار می‌رود در سال 2023 کل سری آیفون 15 به جای لایتنینگ به USB-C تبدیل شود، بنابراین اگر طرفدار استفاده از یک شارژر برای مک، آیفون و آی‌پد خود هستید، مدل‌های آیفون 15 جذاب خواهند بود.

اپل این تغییر را برای پیروی از قانون اروپایی انجام می دهد که گوشی های هوشمند و لوازم الکترونیکی را ملزم به استفاده از یک شارژر معمولی می کند، اما منطقی نیست که این شرکت یک آیفون USB-C را فقط برای یک منطقه ایجاد کند، بنابراین مشتریان در سراسر جهان از آن سود خواهند برد.

همه مدل‌های آیفون 15 USB-C دریافت خواهند کرد، اما شایعات در حال حاضر حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 15 پرو از انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر اپل پشتیبانی Thunderbolt 3 را در مدل‌های iPhone 15 Pro ادغام کند، سرعت انتقال می‌تواند به 40Gb/s برسد. فقط با USB 3.2، می توانیم انتظار سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه را داشته باشیم.

پردازنده سریعتر A17

A16 به مدل‌های iPhone 14 Pro محدود می‌شد و انتظار می‌رود A17 منحصر به مدل‌های iPhone 15 Pro باشد. A17 می تواند اولین تراشه ای باشد که بر روی گره 3 نانومتری نسل بعدی TSMC ساخته شده است که امکان افزایش عملکرد و کاهش مصرف انرژی را فراهم می کند.

لنز دوربین پریسکوپ

اپل در حال کار بر روی زوم اپتیکال بهبود یافته ای است که از طریق فناوری لنز پریسکوپ فعال شده است، که می تواند به آیفون 15 اولترا محدود شود. لنزهای پریسکوپ گران هستند و فضا را اشغال می‌کنند، به همین دلیل است که اپل ممکن است از آن به عنوان انگیزه‌ای استفاده کند تا مردم را به بالاترین رده‌بندی آیفون برساند.

با فناوری لنز پریسکوپ، اپل می‌تواند زوم اپتیکال 10 برابری را ارائه دهد که در مدل‌های فعلی آیفون 14 پرو، 3 برابر است. سازندگان دیگر مانند سامسونگ این لنزهای دوربرد تله فوتو را اجرا کرده اند و آن را با زوم دیجیتال برای قابلیت زوم چشمگیر 100 برابری جفت کرده اند.

دکمه های حالت جامد

مدل‌های iPhone 15 Pro می‌توانند موتورهای Taptic اضافی را دریافت کنند که دکمه‌های صدا و پاور حالت جامد را تسهیل می‌کند که شبیه دکمه‌ها هستند، اما در واقع اینطور نیستند. این فناوری است که اپل برای تاچ پد مک بوک پرو استفاده می کند، بنابراین به نظر می رسد که یک دکمه را فشار می دهید، اما مکانیزم فیزیکی فشار دکمه وجود ندارد.

این ویژگی شایعه شده برای مدل‌های iPhone 15 Pro است و می‌تواند ویژگی‌های اضافی را هنگام فشار دادن دکمه‌های خاص به شما بدهد و می‌تواند مقاومت در برابر آب را بهبود بخشد، اگرچه نحوه استفاده از دکمه‌های حالت جامد هنوز مشخص نیست.

شایعات دیگر

شایعات دیگری نیز در مورد مدل‌های آیفون 15 پرو وجود دارد که برخی از آنها قابل اعتمادتر از سایرین هستند. در اینجا چیزی است که ما شنیده ایم:

  • شاسی تیتانیومی بادوام تر
  • لبه‌های منحنی عقب که جایگزین طراحی مربع‌شده موجود می‌شوند.
  • تراشه مودم 5G کوالکام.
  • فاقد حسگر اثر انگشت Touch ID.
  • بدون Face ID زیر نمایشگر.

ادامه مطلب

آیا می خواهید با تمام آنچه که برای آیفون 15 انتظار می رود همراه باشید؟ خلاصه آیفون 15 ما را دنبال کنید، که با انتشار شایعات جدید مرتباً به روز می کنیم.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا