بررسی تخصصی

همه چیزهایی که در هوم پاد جدید 2023 تغییر کرده است

اپل این هفته به طور غیرمنتظره ای نسل دوم هوم پاد با اندازه کامل را معرفی کرد، حدود دو سال پس از توقف تولید اسپیکر هوشمند اصلی.

هوم پاد 2023
هوم پاد ارتقا یافته با قیمت 299 دلار با چندین تغییر و ویژگی جدید به هوم پاد مینی در سری محصولات تلویزیون و هوم اپل می پیوندد. انتظار می‌رود که قیمت پایین‌تر در زمان عرضه، طراحی کمی تغییر یافته و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، نسل دوم هوم پاد را نسبت به نسل قبلی خود که نتوانست سهم اصلی بازار را تصاحب کند، موفق‌تر کند و در نهایت منجر به توقف تولید آن شد. در زیر، آنچه را که در نسل دوم هوم پاد نسبت به نسل اول اسپیکر هوشمند تغییر کرده است، برجسته کرده ایم.

عملکرد سریعتر سیری و خدمات

هوم پاد 2 آیفون دارای ویژگی آبی بنفش است


به عنوان بخشی از هوم پاد کاملا جدید، اپل پردازنده S7 را در نظر گرفته است، همان تراشه ای که در اپل واچ سری 7 یافت می شود، که حسگر اتاق، صدای محاسباتی پیشرفته، سیری و موارد دیگر را تقویت می کند. تراشه S7 ارتقاء تراشه A8 است که نسل اول هوم پاد و آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را تامین می کند. این تراشه به بهبود تجربه استفاده از سیری و خدماتی مانند Apple Music و iHeartRadio کمک خواهد کرد.

میکروفون و توییتر کمتر

هوم پاد 2023 داخلی


نسل بعدی هوم پاد دارای چهار میکروفون داخلی است، در مقایسه با سیستم شش میکروفونی در هوم پاد نسل اول. حتی اگر کاربران در سراسر اتاق، دور از بلندگو باشند و به موسیقی گوش کنند، میکروفون های هوم پاد به آنها امکان می دهد سیری را فراخوانی کرده و هوم پاد خود را کنترل کنند.

آخرین هوم پاد همچنین دارای توییترهای کمتری نسبت به مدل اصلی نسل اول است. برگه مشخصات اپل نشان می دهد که هوم پاد جدید دارای پنج توییتر در اطراف پایه خود است، در مقایسه با هفت توییتر در اسپیکر هوشمند اصلی. توییت‌ها با بهینه‌سازی «فرکانس‌های بالا برای تولید صدای دقیق و واضح با وضوح خیره‌کننده» به عملکرد صوتی HomePod کمک می‌کنند. کاهش تعداد توییترها و میکروفون ها احتمالاً یک اقدام کاهش هزینه توسط اپل بوده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این امر منجر به کاهش قابل توجه عملکرد صوتی می شود یا خیر.

سنجش دما و رطوبت

جفت هوم پاد 2023


هوم پاد معرفی‌شده مجدداً حسگر دما و رطوبت را ارائه می‌کند، چیزی که در هوم پاد اصلی فاقد آن بود، اما به لطف به‌روزرسانی نرم‌افزار 16.3 آینده، به HomePod mini می‌آید.

حسگر داخلی هوم پاد دما و رطوبت می‌تواند محیط‌های داخلی را اندازه‌گیری کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که اتوماسیون‌هایی ایجاد کنند که پرده‌ها را می‌بندند یا وقتی به دمای معینی در اتاق رسیدند، به طور خودکار فن یا بخاری را روشن می‌کنند. این اطلاعات مانند سایر لوازم جانبی خانه هوشمند در برنامه Home نمایش داده می شود.

کابل برق که به راحتی جدا می شود

دوشاخه کابل برق هوم پاد

هوم پاد نسل اول اورجینال

برخلاف هوم پاد اصلی که برای برداشتن کابل به نیرو نیاز داشت، هوم پاد جدید دارای یک کابل برق است که به راحتی قابل جدا شدن است و به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت کابل را از بلندگو برای سفر یا ذخیره سازی جدا کنند.

رابط لمسی با نور پس زمینه بزرگتر

HomePod 2 Midnight Closeup دارای ویژگی آبی نارنجی


یکی از تغییرات قابل توجه طراحی با هوم پاد به روز شده، یک رابط لمسی بزرگتر با نور پس زمینه در بالای آن است. در مقایسه با هوم پاد اصلی، مدل جدید دارای یک رابط بسیار بزرگتر است که می درخشد و رنگ های مختلف را روشن می کند تا وضعیت های مختلف بلندگو و زمانی که Siri در حال استفاده است را نشان دهد.

طراحی سبکتر و کوتاهتر

HomePod 2023 Gallery 1


ابعاد وب‌سایت اپل برای هوم پاد نسل دوم کمک می‌کند تا اندازه و شکل مدل به‌روزرسانی‌شده را نسبت به مدل قبلی خود در نظر بگیرید. هوم پاد کاملاً جدید 5.16 پوند وزن دارد، در مقایسه با 5.5 پوند برای بلندگوی هوشمند اصلی. ارتفاع هوم پاد ارتقا یافته 6.6 اینچ در مقایسه با 6.8 اینچ است. هر دو هوم پاد دارای عرض یکسان 5.6 اینچی هستند.

Thread و UI Ultra Wideband Chip

هوم پاد کامل مشکی


هوم پاد جدید از Thread پشتیبانی می‌کند، یک استاندارد اتصال برای دستگاه‌های خانه هوشمند که با اجازه دادن به دستگاه‌های Thread مستقیماً از طریق شبکه‌ای کم مصرف با یکدیگر صحبت می‌کنند، اتصال را بهبود می‌بخشد. هوم پاد اصلی فاقد پشتیبانی Thread بود و فقط هوم پاد مینی سازگاری داشت.

هوم پاد جدید همچنین دارای تراشه U1 Ultra Wideband داخلی است که تشخیص می‌دهد سایر دستگاه‌های مجهز به U1 مانند مدل‌های جدیدتر آیفون در نزدیکی شما هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به سرعت صدا را به بلندگوی هوشمند منتقل کنند.

چه چیزی تغییر نکرده است

HomePod MacRumors


با هوم پاد جدید، دو چیز وجود دارد که تغییر نکرده است: عدم پشتیبانی از بلوتوث و صدای درون خطی. برخلاف سایر اسپیکرها، هوم پاد جدید، مانند مدل نسل قبلی و هوم پاد مینی فعلی، نمی تواند به عنوان یک بلندگوی بلوتوث مستقل عمل کند. کاربران باید HomePod را با iPhone یا iPad خود جفت کنند و از استاندارد AirPlay اپل یا سیری برای پخش صدا استفاده کنند. شاید تعجب آور نباشد که هوم پاد جدید دارای جک صدا، پورت صوتی نوری یا هر درگاه دیگری نیست. تمام تعاملات با هوم پاد به صورت بی سیم و با استفاده از دستگاه های اپل انجام می شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا