بررسی تخصصی

نقد و بررسی: Genesis Electrified GV70 2023 فناوری های زیادی ارائه می دهد، اما برای CarPlay به کابل نیاز دارید

نام تجاری لوکس هیوندای جنسیس در طول عمر نسبتا کوتاه خود توجه فزاینده‌ای را به خود جلب کرده است و من اخیراً این فرصت را داشتم که یک شاسی‌بلند GV70 الکتریکی 2023 را امتحان کنم تا ببینم چگونه تجربه سرگرمی اطلاعاتی برای یک دارنده آیفون خوب است.

2023 gv70
وسیله نقلیه آزمایشی من یک تریم پرستیژ رده بالا با صفحه نمایش 14.5 اینچی وسط صفحه عریض زیبا بود که با یک صفحه نمایش تمام دیجیتال راننده 12.3 اینچی با فناوری سه بعدی خودکار، به علاوه یک نمایشگر هدآپ اضافی برای مشاهده اطلاعات کلیدی بدون نیاز به تکمیل شد. چشم از جاده بردار

آسمان 2023 gv70صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی

نمایشگر مرکزی GV70 در بالای داشبورد نصب شده است و مقدار مناسبی را در جای خود قرار داده است، که آن را در مکان مناسبی برای نگاه کردن بدون نیاز به دورتر از آنچه در مقابل شما قرار دارد، قرار می دهد، اما موقعیت و ابعاد عریض باعث می شود آن را کار کنید. از طریق صفحه نمایش لمسی کمی دسترسی دارد. برای رفع این مشکل، جنسیس همچنین شامل یک کنترلر چرخشی و تعدادی دکمه در دسترس راننده در کنسول مرکزی است.

کنترلر چرخشی 2023 gv70کنترلر چرخشی که در بالای صفحه شیفتر چرخشی قرار دارد

کنترلر چرخشی شامل یک صفحه برای پیمایش بین عناصر رابط کاربری است و می‌توانید برای ثبت انتخاب خود دکمه را فشار دهید، اما می‌توانید برای حرکت سریع‌تر بین صفحات و بخش‌های سیستم، چرخان را تکان دهید. سطح کنترلر نیز به لمس حساس است و به شما امکان می دهد حروف را هنگام جستجوی مقصد یا انجام کارهای دیگری که در آن وارد کردن متن مورد نیاز است، بکشید. با این حال، دستورات صوتی معمولاً روشی بسیار برتر برای این کار هستند.

علاوه بر کنترلر چرخشی، چندین دکمه مستقیماً بالای آن روی کنسول قرار دارد تا به سرعت به عملکردهای خاص در سیستم اطلاعات سرگرمی، از جمله دکمه‌های اختصاصی Home، Menu و Back دسترسی پیدا کنید. دکمه‌های اسکرول نیز امکان تنظیم آسان صدا و تنظیم را فراهم می‌کنند.

فرمان 2023 gv70کنترل های فرمان

کنترل‌های فرمان روش دیگری برای کنترل برخی از عملکردهای سرگرمی اطلاعاتی است، و حتی نوار دیگری از دکمه‌ها در قسمت مرکزی زیر کنترل‌های تهویه مطبوع با دسترسی سریع به نقشه، ناوبری، رادیو و عملکردهای رسانه وجود دارد. این نوار و فرمان هر کدام دارای یک دکمه “ستاره” قابل تنظیم توسط کاربر هستند که می تواند شما را مستقیماً به CarPlay بپرد.

و بله، کنترل‌های تهویه مطبوع بخش اختصاصی خود را دارند که جدا از صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی است و شامل ترکیبی از کنترل‌های فیزیکی و دیجیتالی است که به خوبی کار می‌کند. راننده و سرنشین هر کدام یک دستگیره برای تنظیم دما در قسمت‌های کابین خود دارند و کنترل‌های متداول دیگری نیز در قسمت بیرونی این شماره‌گیرها وجود دارد.

آب و هوا 2023 gv70کنترل های آب و هوای اختصاصی

این کنترل‌های تهویه مطبوع دکمه‌های جداگانه نیستند، اما پانل‌های کوچکی که روی آن‌ها قرار دارند با فشار دادن حرکت می‌کنند و بازخورد لمسی ارائه می‌دهند. تنظیمات دیگر مانند صندلی‌های گرم‌کن و خنک‌کننده، فرمان گرم‌کن و تنظیم دستی سرعت فن روی صفحه‌نمایش دیجیتال انجام می‌شوند، بنابراین مدیریت آن‌ها از نظر احساسی سخت‌تر است، اگرچه وقتی فشار داده می‌شود، بازخورد لمسی و صوتی را ارائه می‌دهند.

منوی gv70 2023صفحه منو برای اطلاعات سرگرمی بومی

در بیشتر موارد، سیستم اطلاعات و سرگرمی بومی ظاهری شیک و مدرن دارد، با گرافیکی با وضوح بالا و چیدمان منطقی صفحه‌نمایش‌ها و پانل‌ها که به راحتی می‌توان با استفاده از کنترل‌کننده چرخشی یا لمسی پیمایش کرد.

صداهای طبیعت 2023 gv70صداهای طبیعت

مجموعه کاملی از توابع، از SiriusXM گرفته تا ناوبری داخلی و داده های EV در دسترس هستند. حتی انواع صداهای آرامش‌بخش طبیعت وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در سراسر کابین پخش کرد، و یک برنامه آب‌وهوای کامل با نمای رادار وجود دارد.

2023 gv70 وجود نداردناوبری داخلی

ناوبری آنبورد با نمای کلی و دور بعدی که به طور همزمان در مسیر در حال انجام است، کاربردی و مفید است، اما ظاهر آن می‌تواند تا حدی مدرن‌سازی شود تا با بقیه سیستم اطلاعات سرگرمی مطابقت داشته باشد.

در نمایشگر راننده، جنسیس شامل سیستم نمایشگر دقیق نقطه کور است که هیوندای چندین سال ارائه کرده است، که از دوربین‌های روی آینه بغل برای نمایش فید ویدیویی زنده از نقطه کور شما در یک سمت مشخص استفاده می‌کند. چراغ راهنما خود را درگیر کنید این یک ویژگی مفید است که ای کاش در برندهای بیشتری رایج بود.

نمایشگر درایور 2023 gv70نمایشگر درایور با نمای سه بعدی استریوسکوپی و مانیتور نمای نقطه کور

دیگر ویژگی هوشمندانه نمایشگر راننده که به عنوان بخشی از بسته Prestige در GV70 ارائه می شود، جنبه سه بعدی آن است. این چیزی است که واقعاً باید شخصاً برای درک کامل آن تجربه کنید، اما از مزیت اختلاف منظر با تصاویر افست استفاده می‌کند تا سنج‌ها و دیگر جنبه‌های دیجیتالی خوشه ابزار را به نمایش‌های سه‌بعدی تبدیل کند که حس عمق را القا می‌کند.

دوربینی که به سمت راننده قرار گرفته است موقعیت و نگاه او را ردیابی می کند و افکت سه بعدی را بر این اساس تنظیم می کند. همه چیز کمی فریبنده است، اما به نوعی مرتب است و به عنوان چیزی متفاوت برای کمک به متمایز کردن تریم های جنسیس رده بالا به چشم می خورد.

شارژ 2023 gv70پورت های USB و پد شارژ بی سیم در کنسول مرکزی

GV70 شامل یک جفت پورت USB-A (یکی برای شارژ و دیتا و دیگری فقط برای شارژ) در یک کابی کوچک روی کنسول مرکزی است که شامل یک شارژر بی‌سیم Qi نیز می‌شود. مانند بسیاری از شارژرهای خودرو، به احتمال زیاد به دلیل طراحی شارژر به سبک اسلب و برآمدگی دوربین و لبه قاب آیفون در موقعیت یابی شارژر، ایجاد یک اتصال شارژ بی سیم قابل اعتماد دشوار است.

یو اس بی jpg آب و هوای عقب 2023 gv70کنترل های تهویه مطبوع عقب و درگاه های شارژ USB

در قسمت پشتی کنسول مرکزی، کنترل های تهویه مطبوع و یک جفت پورت شارژ USB-A برای سرنشینان عقب تعبیه شده است.

CarPlay

همانطور که امیدوارید، GV70 الکتریکی از CarPlay پشتیبانی می کند، اما متاسفانه فقط از طریق یک اتصال سیمی. جنسیس در حال حاضر قربانی یک شکاف عجیب در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی هیوندای است که در آن سیستم‌های سطح پایین‌تر از CarPlay با سیم و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند در حالی که سیستم‌های سطح بالاتر با ناوبری داخلی فقط از CarPlay سیمی پشتیبانی می‌کنند. شایعاتی مبنی بر اضافه کردن CarPlay بی‌سیم توسط هیوندای و جنسیس به برخی از این سیستم‌های سطح بالاتر در مدل‌های منتخب از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در آینده نسبتاً نزدیک منتشر شده است، اما باید ببینیم که آیا این کار انجام می‌شود یا خیر.

خانه کارپلی 2023 gv70صفحه اصلی CarPlay

بنابراین اگر می‌خواهید از «CarPlay» استفاده کنید، گوشی خود را به برق وصل کنید، و جای تاسف است که پورت‌های مدرن‌تر USB-C در آن گنجانده نشده است. محفظه شارژ و USB شامل یک پوشش فنری است که به مخفی کردن اشیا کمک می کند، اما اگر یک آیفون با اندازه Pro Max دارید که کابل آن از پایین برای CarPlay بیرون زده است، برای تهیه آن کاور با مشکل مواجه خواهید شد. برای بستن درست

CarPlay روی صفحه‌نمایش عریض GV70 عالی به نظر می‌رسد، که حتی فضای کافی برای نوار کناری در سمت راست می‌گذارد تا بتوانید عملکردهای دیگر را از سیستم اطلاعات سرگرمی بومی مشاهده کنید. می توانید اطلاعات ایستگاه رادیویی فعلی یا آهنگ صوتی، قطب نما، ساعت اختصاصی، اطلاعات باتری خودرو و موارد دیگر را مشاهده کنید.

کارپلی 2023 gv70 در حال پخش استدر حال پخش صفحه نمایش در CarPlay

از جنبه منفی، CarPlay یک تجربه تک صفحه‌نمایش در GV70 است، زیرا آخرین تجربه دو صفحه‌نمایش را که اخیراً برای ولوو و چند برند دیگر عرضه شده است، دریافت نمی‌کند و حتی از نقشه‌های اولیه اپل نیز برخوردار نیست. اعلان‌های ناوبری در نمایشگر راننده یا نمایشگر هدآپ که در بسیاری از وسایل نقلیه موجود است. اعلان های ناوبری از سیستم ناوبری بومی در هدآپ نمایشگر ظاهر می شود، بنابراین این یک امتیاز مثبت برای استفاده از سیستم هیوندای/جنسیس است.

داشبورد کارپلی 2023 gv70نمای داشبورد CarPlay

بسته شدن

Genesis Electrified GV70 از کمی بیش از 65000 دلار شروع می شود، با بسته Prestige در مدل آزمایشی من، هزینه رنگ و هزینه های مقصد که قیمت را به 75000 دلار می رساند. ارزان نیست و برد آن تنها 236 مایل است (و حتی کمی کمتر از آن در بررسی دنیای واقعی)، اما به طور کلی یک درایو سرگرم کننده با حالت تقویت است که به شما امکان می دهد 0-60 را در حدود چهار ثانیه طی کنید.

همچنین دارای فناوری از نمایشگر مرکزی باشکوه گرفته تا نمایشگر سه بعدی درایور و سیستم احراز هویت اثر انگشت است. مشکل اصلی من در این زمینه عدم اتصال بی سیم برای CarPlay، پورت های USB-A به جای USB-C و تنظیم نامناسب ذخیره سازی/شارژ تلفن است.

امیدواریم این مشکلات در سال‌های مدل آینده (یا حتی از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مدل‌های موجود مانند CarPlay بی‌سیم) برطرف شود، اما حتی در حال حاضر اگر این مشکلات باعث ایجاد مشکل در معاملات نباشند و مایل باشید و بتوانید چنین هزینه‌ای را انجام دهید. با پول نقد، GV70 الکتریکی یک بسته بسیار قانع کننده است. یک نسخه بنزینی نیز با قیمتی کم‌تر اما بسیار پایین‌تر در دسترس است، اما برخی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده خودروهای برقی مانند شتاب‌گیری زیپی را از دست خواهید داد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا