بررسی تخصصی

پنل‌های OLED iPad Air 2026 توسط سامسونگ عرضه می‌شود

اپل سامسونگ دیسپلی را به‌عنوان تامین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آی‌پد ایر جدید انتخاب می‌کند، در درجه اول به دلیل ظرفیت تولید بالای آن در مقایسه با رقیب LG Display. الک.

پنل‌های OLED iPad Air 2026 توسط سامسونگ عرضه می‌شود
سامسونگ در حال حاضر پنل‌های OLED را برای M4 iPad Pro جدید به اپل عرضه کرده است که دارای طراحی پشت سر هم برای بهبود روشنایی و بهره‌وری انرژی است. گزارش امروز می افزاید که اپل در سال 2026 یک پنل OLED را در کنار آی پد مینی به آی پد ایر خواهد آورد.

خط A3 سامسونگ دیسپلی که به تولید انبوه پنل‌های OLED برای آیفون و آی‌پد پرو می‌پردازد، ظرفیت تولید 135000 دستگاه در ماه را دارد. در مقایسه، خطوط E6-1~3 ال‌جی دیسپلی که OLED را برای آیفون تولید می‌کنند، تنها 45000 دستگاه در ماه ظرفیت دارند و خط E6-4 که ​​OLED برای iPad تولید می‌کند، تنها 15000 دستگاه ظرفیت دارد. هر ماه.

برنامه‌های اپل برای انتقال iPad mini و iPad Air به نمایشگرهای OLED اکنون به طور گسترده شایعه شده است. به گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، انتظار می‌رود که iPad Air در سال 2026 از نمایشگر OLED استفاده کند و در سال 2027 iPad mini را دنبال کند. با این حال، کره‌ای اخبار ای تی و ZDNET کره هر دو نشان می دهند که این دو مدل در سال 2026 به طور همزمان با نمایشگرهای OLED به روز می شوند، اگرچه این احتمال وجود دارد که اپل ارتقاء OLED 13 اینچی iPad Air را تا سال 2027 به تعویق بیندازد. در حالی که انتظار می رود OLED iPad Air صفحه نمایش 1 اینچی خود را حفظ کند. صفحه نمایش اپل مینی می تواند از 8.3 اینچ به 8.7 اینچ افزایش یابد.

برخلاف جدیدترین مدل‌های iPad Pro که از پنل‌های OLED دو پشته‌ای LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود که مینی‌پد و آی‌پد ایر از پنل‌های تک‌پشته‌ای LTPS (پلی کریستالی روی دمای پایین) استفاده کنند. در نتیجه، این نمایشگرها ممکن است تیره تر باشند و همچنان فاقد فناوری ProMotion باشند، اما مشخصات پایین تر هزینه های ساخت را کاهش می دهد.

LG Display در تولید انبوه OLED پشت سر هم برتری دارد، اما بعید است که این مزیت به iPad Air منتقل شود. گزارش امروز کره‌ای به نقل از یک منبع صنعتی اشاره کرد که بر این باور است که از آنجایی که اپل باید فروش OLED iPad Air را افزایش دهد، احتمالاً صفحه نمایش سامسونگ را ترجیح می‌دهد که می‌تواند به‌طور قابل‌اطمینانی تعداد زیادی پنل‌های OLED تک پشته تولید کند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا