بررسی تخصصی

اپل نکاتی را برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ در میان هشدارهای تهدید پیامک جدید ارائه می دهد

اپل در این ماه سند پشتیبانی امنیتی را به‌روزرسانی کرد که به کاربران آیفون، آی‌پد و مک نکاتی درباره نحوه شناسایی و اجتناب از طرح‌های مهندسی اجتماعی مانند پیام‌های فیشینگ و تماس‌های پشتیبانی جعلی ارائه می‌دهد.

اپل نکاتی را برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ در میان هشدارهای تهدید پیامک جدید ارائه می دهد
این اطلاعات به‌روزرسانی شده به دنبال گزارش‌های اخیر در مورد حملات «smishing» با هدف قرار دادن Apple ID است. عوامل مخرب پیام‌های متنی ارسال می‌کنند که سعی می‌کنند کاربران را وادار کنند نام‌های کاربری و رمز عبور Apple ID خود را در یک وب‌سایت جعلی iCloud ارائه کنند.

دستورالعمل های اپل اطلاعات کلیدی را ارائه می دهد که همه کاربران برای محافظت از خود باید از آن آگاه باشند، مانند توصیه ای برای نادیده گرفتن پیام های دارای پیوندهای مشکوک. اپل می گوید که از اپل آیدی رمز عبور یا کدهای تأیید درخواست نخواهد کرد و کاربران باید به جای پاسخ به تماس تلفنی مشکوک یا پیامی که ادعا می کند از طرف اپل است، مستقیماً با اپل تماس بگیرند.

علاوه بر این، اپل از کاربران نمی‌خواهد وارد هیچ وب‌سایتی شوند، روی Accept در گفتگوی احراز هویت دو مرحله‌ای ضربه بزنند، یا یک کد دو مرحله‌ای را در یک وب‌سایت وارد کنند. اپل همچنین از کاربران درخواستی نخواهد کرد که ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، Find My یا Protection Device Stolen Device را غیرفعال کنند. نکات امنیتی اپل:

  • هرگز داده‌های شخصی یا اطلاعات امنیتی مانند گذرواژه‌ها یا کدهای امنیتی را به اشتراک نگذارید و هرگز موافقت نکنید که آنها را در صفحه‌ای که کسی شما را به آن هدایت می‌کند وارد کنید.
  • از Apple ID خود محافظت کنید. از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید، اطلاعات تماس خود را همیشه ایمن و به‌روز نگه دارید و هرگز رمز عبور یا کدهای تأیید اعتبار Apple ID خود را با کسی به اشتراک نگذارید. اپل هرگز این اطلاعات را برای ارائه پشتیبانی درخواست نمی کند.
  • هرگز از گیفت کارت اپل برای پرداخت به افراد دیگر استفاده نکنید.
  • با نحوه شناسایی ایمیل های قانونی اپل در مورد خریدهای فروشگاه App یا iTunes Store خود آشنا شوید.
  • بیاموزید که چگونه دستگاه ها و داده های Apple خود را ایمن نگه دارید.
  • نرم افزار را فقط از منابعی دانلود کنید که می توانید به آنها اعتماد کنید.
  • پیوندها را دنبال نکنید یا پیوست‌ها را در پیام‌های مشکوک یا ناخواسته باز یا ذخیره نکنید.
  • به تماس‌های تلفنی مشکوک یا پیام‌هایی که ادعا می‌کنند از طرف اپل هستند، پاسخ ندهید. در عوض، مستقیماً از طریق کانال های پشتیبانی رسمی با اپل تماس بگیرید.

کلاهبرداران برای به دست آوردن اطلاعات شخصی تمام تلاش خود را می کنند، بنابراین اپل توصیه می کند مراقب ترفندهایی مانند ایجاد احساس فوریت از طریق تاکتیک های ترساندن مانند اطلاعات شخصی دزدیده شده یا هزینه های غیرمجاز باشید. کلاهبرداران به دنبال اطلاعات ورود به سیستم و کدهای امنیتی هستند، بنابراین اطلاعات نباید در وب سایتی که از طریق پیوند در یک متن یا ایمیل به آن دسترسی دارید وارد شود.

اپل همچنین نسبت به دانلود نرم‌افزارها و پروفایل‌های پیکربندی ناشناس و ناامن و پیروی از دستورالعمل‌های پاپ‌آپ هشدار می‌دهد. کاربرانی که یک پاپ آپ دریافت می کنند باید پیام را نادیده بگیرند و کل پنجره یا برگه را ببندند.

اپل دستورالعمل‌های بیشتری در مورد نحوه شناسایی طرح‌های مهندسی اجتماعی، فرم‌هایی که این طرح‌ها می‌توانند داشته باشند و نحوه گزارش ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی مشکوک در اختیار دارد. یک سند پشتیبانی جداگانه در مورد انتظارات از Apple Support و انواع اطلاعاتی که اپل درخواست نخواهد کرد وجود دارد.

داستان های محبوب

10 دلیل برای منتظر ماندن برای آیفون 17 سال آینده

نقشه راه توسعه آیفون اپل چندین سال در آینده اجرا می شود و این شرکت به طور مداوم با تامین کنندگان بر روی چندین مدل متوالی آیفون به طور همزمان کار می کند، به همین دلیل است که گاهی اوقات شایعاتی درز ویژگی های بسیار پیش از عرضه دریافت می کنیم. سری آیفون 17 تفاوتی ندارد، و در حال حاضر ما ایده ای داریم که از سری گوشی های هوشمند 2025 اپل چه انتظاری داریم. اگر قصد رد شدن از …

iPhone 17 'Slim': همه چیزهایی که تاکنون می دانیم

در سال 2025، انتظار می‌رود اپل دستگاه آیفون “پلاس” را در خط تولید آیفون 17 خود متوقف کند تا جای خود را برای آیفون “Slim” باز کند – اگرچه ممکن است در پاییز سال آینده به این شکل نامیده نشود. با وجود اینکه هنوز دو ماه تا عرضه سری آیفون 16 باقی مانده است، وقتی در نظر بگیرید که در ماه می 2023 از نمایشگرهای بزرگتر در مدل های آیفون 16 پرو مطلع شدیم، شایعات …

همه چیز جدید در iOS 18 بتا 3

با سومین بتای iOS 18 و iPadOS 18 که اپل امروز منتشر کرد، تغییرات بیشتری در تعدادی از ویژگی‌ها مانند آیکون‌های حالت تاریک، برنامه عکس‌ها، شکلک‌ها در پیام‌ها و موارد دیگر وجود دارد که به نظر می‌رسد اپل در حال آماده شدن برای راه‌اندازی است. هوش اپل اپل به‌روزرسانی iOS 18 را در طی دو ماه آینده ادامه می‌دهد و نسخه بتا را قبل از راه‌اندازی آن اصلاح می‌کند.

Apple Leak چهار مدل آیفون 16 را با همان تراشه A18 تایید کرد

کد کشف شده در باطن اپل توسط نیکلاس آلوارز و به اشتراک گذاشته شده با MacRumors برنامه های اپل برای عرضه چهار مدل آیفون 16 در سال جاری را تایید می کند و نشان می دهد که همه دستگاه ها دارای تراشه های سری A مشابهی خواهند بود. به شماره مدل‌های جدیدی اشاره شده است که با آیفون‌های موجود مرتبط نیستند و از طرح شماره‌گذاری اپل برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند. کد…

بهترین خرید تا 500 دلار تخفیف برای M3 MacBook Pro در فروش جدید دارد

Best Buy این آخر هفته مجموعه‌ای از تخفیف‌ها را برای مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی اواخر سال 2023 اپل، با حداکثر 500 دلار تخفیف برای مدل‌های منتخب ارائه می‌کند. این معاملات برای همه خریداران در دسترس است و نیازی به عضویت My Best Buy Plus یا Total ندارند. توجه: MacRumors یک شریک وابسته با Best Buy است. وقتی روی پیوندی کلیک می‌کنید و خرید می‌کنید، ممکن است مبلغی جزئی دریافت کنیم که کمک می‌کند…

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا