بررسی تخصصی

چه چیزی را نباید در رویداد اپل در 9 سپتامبر انتظار داشت: “وقت روشنایی است”

رویداد پاییزی سالانه اپل در روز دوشنبه 9 سپتامبر برگزار می شود، زمانی که انتظار می رود از سری جدید آیفون 16 و آیفون 16 پرو و ​​برخی از مدل های جدید اپل واچ رونمایی کند. همچنین ممکن است محصولات جدید دیگری را نیز در دسترس قرار دهد، اما تعداد انگشت شماری از دستگاه های آینده شایعه شده است که ما انتظار نداریم در این ماه ظاهر شوند.

چه چیزی را نباید در رویداد اپل در 9 سپتامبر انتظار داشت: “وقت روشنایی است”
برای کمک به تعیین انتظارات قبل از رویداد “It’s Glowtime” اپل، لیستی از محصولاتی را گردآوری کرده ایم که بعید است اپل در ماه سپتامبر معرفی کند، اما در اواخر سال یا در سال 2025 و پس از آن.

مک های مجهز به M4

اپل در حال توسعه مک‌های جدید مجهز به نسل بعدی تراشه M4 این شرکت است که بر پایه فناوری نسل دوم 3 نانومتری شریک ساخت تراشه TSMC ساخته شده است و دارای یک موتور نمایشگر جدید است که منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی نسبت به تراشه M3 می‌شود که جدیدترین تراشه اپل است. مدل های مک بر اساس.

M4 Mac mini Black Ortho WarmerM4 Mac mini Black Ortho Warmer
انتظار می‌رود اولین مک‌های مجهز به M4 اپل در اواخر سال روانه بازار شوند. با توجه به بلومبرگ به گفته منابع خبرنگار مارک گورمن، اپل در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی مک بوک پرو، مک مینی و آی مک با تراشه های M4 در سال جاری است و احتمالاً شاهد معرفی مدل های جدید در ماه اکتبر و با عرضه احتمالی در نوامبر خواهیم بود.

طبق گزارش‌های توسعه‌دهندگان، چهار دستگاهی که اپل در حال آزمایش آن‌ها بوده است، ظاهراً دارای تراشه‌های سطح پایه M4 هستند. سه تا از مک ها دارای CPU 10 هسته ای و GPU 10 هسته ای هستند. دستگاه چهارم دارای یک CPU 8 هسته ای و یک GPU 8 هسته ای است که پیکربندی M4 آن چیزی که تاکنون دیده ایم نیست. هر چهار مک M4 دارای 16 یا 32 گیگابایت حافظه یکپارچه هستند.

در همین حال، طبق گزارش ها، زنجیره تامین اپل در حال آغاز تولید انبوه نسل بعدی مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه های M4 Pro و M4 Max است. اگر اپل الگوی راه اندازی سال گذشته را تکرار کند، این دستگاه ها حدود دو ماه تا عرضه باقی مانده است.

آیفون SE 4

بر اساس گزارش ها، پس از عرضه سری آیفون 16 در ماه سپتامبر، اپل نسل چهارم آیفون SE را در اوایل سال 2025 عرضه خواهد کرد. بلومبرگمارک گورمن.

iPhone SE 4 Thumb 1iPhone SE 4 Thumb 1
نسل چهارم آیفون SE دارای طراحی شبیه آیفون 14، Face ID به جای Touch ID، پورت USB-C، دکمه Action، مودم 5G طراحی شده توسط اپل، پردازنده A18 و صفحه نمایش تمام صفحه است. ظاهری که دکمه Home را حذف می کند.

انتظار می رود اندازه صفحه نمایش دستگاه از 4.7 اینچ به 6.06 اینچ افزایش یابد و برای اولین بار از OLED استفاده شود و تقریباً مطمئناً دستگاه با 8 گیگابایت رم عرضه می شود که به دلیل سخت افزار مورد نیاز اپل از 4 گیگابایت در مدل 2022 بیشتر شده است. هوش.

این دستگاه می‌تواند قبل از سال نو قمری در ژانویه 2025 عرضه شود. با این حال، هر سه مدل آیفون SE موجود در ماه مارس در طول سال‌ها معرفی شدند، بنابراین عرضه مارس 2025 نیز کاملاً ممکن به نظر می‌رسد.

HomePod mini 2

هوم پاد مینی اپل در ماه اکتبر چهار ساله می شود. گورمن اولین بار بود که در آگوست 2022 کار اپل را بر روی نسل دوم هوم پاد مینی برجسته کرد. او همچنین نسبت به آنچه که مینی هوم پاد جدید می تواند ارائه دهد ابراز تردید کرد زیرا “آخرین هوم پاد شامل هیچ کارکرد جدید جدیدی نیست که قبلاً در آن وجود نداشته باشد. 99 دلار مینی.”

ویژگی HomePod Mini 2ویژگی HomePod Mini 2
در فوریه 2023، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، ادعا کرد که اپل در نیمه دوم سال 2024 عرضه انبوه هوم پاد مینی نسل دوم را آغاز خواهد کرد. اما با توجه به اینکه کو این ادعا را چند وقت پیش اعلام کرد، مشخص نیست که چقدر باید به آن وزن داده شود. آن را و از آن زمان، شایعات در مورد این دستگاه کم بوده است.

با این حال، منطقی است که فرض کنیم یک مدل جدید دارای صدا و میکروفون های بهبود یافته، همراه با تراشه به روز شده سری S و گزینه های رنگی جدید باشد. اگر اپل می‌خواهد با دستگاه‌های جدید اکو مبتنی بر هوش مصنوعی کلود آمازون همراه باشد، Apple Intelligence می‌تواند نسل بعدی HomePod mini را نیز در نظر بگیرد.

صحبت از رنگ‌ها: در یک توسعه غیرمعمول، اپل تنها چند ماه پیش Space Grey را با نمای نیمه‌شب تقریباً یکسان جایگزین کرد، که عجیب به نظر می‌رسد که انتظار داشته باشیم یک مدل جدید به زودی رونمایی شود و تقریباً مطمئناً در نمایشگاه آینده اپل رونمایی نخواهد شد. رویداد آیفون 16

AirPods Pro 3

طبق گفته‌های اپل، انتظار می‌رود که در سال 2025 نسخه بازطراحی شده ایرپاد پرو را عرضه کند بلومبرگمارک گورمن. به‌روزرسانی احتمالاً شامل کیفیت صوتی بهبود یافته، طراحی بهبود یافته و تراشه سریع‌تر خواهد بود.

ایرپاد 3 بنفشایرپاد 3 بنفش
اپل ممکن است ویژگی تست شنوایی جدیدی را برای AirPods Pro معرفی کند که به طور بالقوه قادر به تشخیص مشکلات شنوایی است. علاوه بر این، حسگرهای سلامت جدیدی در دست توسعه هستند که می‌توانند ویژگی‌هایی مانند خواندن دمای بدن از کانال گوش و بهبود عملکردهای مرتبط با شنوایی مانند تقویت مکالمه و گوش دادن زنده را فعال کنند.

شایعه شده است که نسل بعدی AirPods Pro در مقایسه با AirPods Pro 2 به طور قابل توجهی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را بهبود بخشیده است، اگرچه هنوز جزئیات خاصی در مورد چگونگی بهبود ANC در دسترس نیست.

اپل تی وی جدید

طبق گزارش‌ها، اپل در حال توسعه یک تلویزیون اپل جدید با پردازنده سریع‌تر است و در عین حال طراحی مشابه مدل فعلی را حفظ می‌کند. در ابتدا، بلومبرگمارک گورمن پیشنهاد عرضه تلویزیون جدید اپل در سال 2024 را ارائه کرد، اما او بعداً اعلام کرد که به‌روزرسانی قریب‌الوقوع نیست و جدول زمانی را نامشخص گذاشت.

اپل تی وی 4k نارنجی جدیداپل تی وی 4k نارنجی جدید
به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، نسل بعدی تلویزیون اپل می تواند مقرون به صرفه تر باشد و این با الگوی کاهش قیمت دستگاه توسط اپل مطابقت دارد. مدل های نسل دوم (2010) و نسل سوم (2012) اپل تی وی هر دو با قیمت 99 دلار در ایالات متحده عرضه شدند. اپل بعداً قیمت مدل نسل سوم را به 69 دلار کاهش داد و سابقه ای را برای اپل تی وی زیر 100 دلار ایجاد کرد که بهتر می توانست با دستگاه های استریم ارزان قیمت شرکت هایی مانند آمازون و روکو رقابت کند.

همانطور که مارک گورمن گزارش کرده است، نسخه بعدی Apple TV ممکن است دارای یک دوربین داخلی برای FaceTime و سایر برنامه های تماس ویدیویی باشد. در حالی که اپل یک برنامه FaceTime را برای Apple TV در tvOS 17 معرفی کرد که از طریق یک آیفون یا آی پد متصل کار می کند، این می تواند گامی به سمت تلویزیون اپل با دوربین یکپارچه باشد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا