بررسی تخصصی

اپل برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا، تعویض باتری های آیفون 16 را آسان تر می کند

تغییرات طراحی داخلی اپل که تنظیم حرارتی را در مدل‌های آیفون 16 بهبود می‌بخشد، مزیت دیگری نیز دارد که دسترسی به باتری برای سرویس را آسان‌تر می‌کند، ویژگی که به اپل کمک می‌کند تا با مقررات اروپایی مطابقت داشته باشد.

اپل برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا، تعویض باتری های آیفون 16 را آسان تر می کند
اپل در بیانیه مطبوعاتی خود برای آیفون 16 تأیید می کند که طراحی داخلی جدید گرما را بهتر از بین می برد و در عین حال سرویس باتری را آسان تر می کند.

طراحی داخلی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مجددا مهندسی شده است تا باتری حتی بزرگتر داشته باشد و گرما را بهتر دفع کند و در عین حال سرویس باتری را آسان تر کند.

در اوایل سال جاری، گزارشی از اطلاعات پیشنهاد کرد که اپل روش جدیدی را برای جایگزینی باتری در مدل‌های آیفون 16 معرفی کند که طبق قانون جدید اروپا الزامی است. اتحادیه اروپا از سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌خواهد تا مطمئن شوند که باتری‌ها می‌توانند توسط کاربران با ابزارهای قابل دسترسی آسان تا ژوئن 2025 جایگزین شوند.

برای تأیید سایر تغییرات باتری، باید منتظر خراب شدن باشیم، اما اطلاعاتگزارش همچنین می‌گوید که اپل از نوع دیگری از چسب استفاده خواهد کرد که پاک کردن آن آسان‌تر است. اپل معمولاً از نوارهای چسب برای نگه داشتن باتری در جای خود استفاده می کند، و مقابله با چسب سخت است. روش جدید می تواند شامل یک فناوری جداسازی چسب القایی الکتریکی باشد.

استفاده از برق ولتاژ پایین برای برداشتن باتری نیاز به یک باتری محصور در فلز دارد و تصاویری از باتری ادعایی آیفون 16 با پوشش فلزی اواخر سال گذشته به بیرون درز کرد. فلز اطراف باتری دارای مزیت افزوده بهبود تنظیم حرارتی است. این تغییرات باتری داخلی پس از عرضه مدل های آیفون 16 قابل تایید خواهد بود.

اشاره اپل به سرویس باتری آسان‌تر فقط در بیانیه مطبوعاتی آیفون 16 است و نه در بیانیه مطبوعاتی آیفون 16 پرو، بنابراین مشخص نیست که آیا همه مدل‌ها تغییرات مرتبط با باتری یکسان دارند یا خیر. با این حال، اپل طراحی حرارتی را در هر دو مدل با تغییراتی که در رویداد اصلی توضیح داده شد، تغییر داد.

برای آیفون 16:

ما برد منطقی اصلی را به روز کردیم، قرار دادن تراشه را متمرکز کردیم و معماری اطراف را بهینه کردیم. ما همچنین یک زیرساخت حرارتی برای دفع گرمای ساخته شده از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی اضافه کردیم. در نتیجه، آیفون 16 تا 30 درصد عملکرد پایدار بالاتری را برای بازی ارائه می دهد.

برای آیفون 16 پرو:

آیفون 16 پرو ظرفیت حرارتی را با یک شاسی ماشینکاری شده جدید ساخته شده از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی که با استفاده از انتشار حالت جامد به قاب تیتانیوم متصل می شود، به حداکثر می رساند. این ساختار با زیرساخت آلومینیومی با روکش گرافیتی ترکیب شده است و معماری نوآورانه ای ایجاد می کند که عملکرد پایدار را تا 20 درصد بهبود می بخشد. این برای اجرای کارآمد ویژگی های پیشرفته دستگاه مانند Apple Intelligence و بازی های با عملکرد بالا بسیار مهم است.

در صفحه محصول آیفون 16 پرو، اپل همچنین می‌گوید که «بهینه‌سازی شیشه پشتی» را برای اتلاف بیشتر گرما انجام داده است. صفحه آیفون 16 اپل چیز زیادی اضافه نمی کند، اما می گوید که یک طراحی داخلی جدید برای بهبود اتلاف گرما وجود دارد.

شایان ذکر است که قانون اتحادیه اروپا دارای معافیت هایی است که ممکن است مربوط به اپل باشد. دستگاه هایی با استاندارد IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار که 83 درصد ظرفیت باتری را پس از 500 بار شارژ کامل و 80 درصد پس از 1000 بار شارژ نگه می دارند، نیازی به باتری های قابل تعویض ندارند. مدل‌های آیفون 15 اپل معیارهای 1000 شارژ را دارند و احتمالاً مدل‌های آیفون 16 نیز چنین هستند، اما اپل اطلاعاتی در مورد نیاز شارژ 500 ارائه نکرده است. شایان ذکر است که هنوز برخی از الزامات وجود دارد که اپل باید آنها را برآورده کند حتی اگر آیفون هایش از این معافیت ها پیروی کنند.

الزامات باتری اتحادیه اروپا برای تلفن های هوشمند به طور کلی:

  • بست ها باید عرضه شوند یا قابل استفاده مجدد باشند.
  • فرآیند تعویض باید بدون ابزار، یا مجموعه ای از ابزارهایی که همراه با محصول یا قطعات یدکی یا ابزارهای اساسی عرضه می شود، امکان پذیر باشد.
  • فرآیند جایگزینی باید در یک محیط استفاده انجام شود.
  • فرآیند جایگزینی باید توسط یک فرد غیر عادی انجام شود.

الزامات باتری اتحادیه اروپا برای گوشی‌های هوشمندی که معیارهای معافیت آن را دارند:

  • بست ها باید جدا شونده، دوباره عرضه شوند یا قابل استفاده مجدد باشند.
  • فرآیند جایگزینی باید بدون ابزار، ابزار اصلی، مجموعه ای از ابزارهای عرضه شده با محصول یا قطعات یدکی، یا ابزارهای تجاری موجود امکان پذیر باشد.
  • فرآیند تعویض باید در محیط کارگاهی انجام شود.
  • فرآیند جایگزینی باید توسط یک متخصص عمومی انجام شود.

مدل‌های جدید آیفون 16 قرار است این جمعه ساعت 5 صبح به وقت اقیانوس آرام برای پیش‌سفارش در دسترس باشند و در روز جمعه 20 سپتامبر عرضه شوند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا