بررسی تخصصی

iOS 18 فردا با این 8 ویژگی جدید برای آیفون شما در دسترس است

پس از بیش از سه ماه آزمایش بتا، iOS 18 سرانجام دوشنبه، 16 سپتامبر به طور گسترده برای عموم منتشر خواهد شد. این به روز رسانی باید فردا از حدود ساعت 10 صبح به وقت اقیانوس آرام (13:00 به وقت شرقی) در برنامه تنظیمات در زیر نصب شود. عمومی → به روز رسانی نرم افزار در آیفون XS و جدیدتر.

iOS 18 فردا با این 8 ویژگی جدید برای آیفون شما در دسترس است
در زیر، هشت ویژگی کلیدی جدید موجود در iOS 18 را برجسته کرده‌ایم و اپل لیست کاملی از ویژگی‌ها و تغییرات جدید را هفته گذشته به اشتراک گذاشت.

توجه داشته باشید که ویژگی های Apple Intelligence تا iOS 18.1 و نسخه های جدیدتر ارائه نمی شود.

صفحه اصلی قابل تنظیم

ویژگی صفحه اصلی iOS 18 1ویژگی صفحه اصلی iOS 18 1
iOS 18 به شما امکان می‌دهد نمادهای برنامه‌ها را در هر نقطه از شبکه صفحه اصلی قرار دهید، و گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید «تاریک» و «رنگ‌آمیزی» برای رنگ‌آمیزی مجدد نمادهای برنامه‌ها وجود دارد. همچنین می توانید نمادهای برنامه را طوری تنظیم کنید که بزرگتر به نظر برسند، بدون برچسب نوشتاری در زیر آنها.

طراحی مجدد مرکز کنترل

سفارشی سازی مرکز کنترل ios 18سفارشی سازی مرکز کنترل ios 18
مرکز کنترل در iOS 18 دوباره طراحی شده است. مانند صفحه اصلی، اکنون قابل تنظیم تر است و به شما امکان می دهد کنترل ها را در چندین صفحه تنظیم مجدد و اندازه کنید. به راحتی می توانید کنترل های بیشتری را از گالری کنترل های جدید اضافه کنید.

بهبود iMessage

iMessage iOS 18 1iMessage iOS 18 1
iMessage طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید را در iOS 18 دریافت کرد، از جمله توانایی استفاده از هر شکلک به‌عنوان واکنش Tapback، جلوه‌های متنی مانند «Shake» و «Explode»، گزینه‌های قالب‌بندی مانند پررنگ و زیرخط، امکان زمان‌بندی پیام‌ها برای ارسال. بعداً RCS از پیام رسانی بهبودیافته با دستگاه های Android و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

برنامه عکس های بازطراحی شده

ios 18 photos را انتخاب کنیدios 18 photos را انتخاب کنید
اپل می‌گوید اپلیکیشن Photos بزرگترین طراحی مجدد خود را در iOS 18 دریافت کرده است، با حذف تب‌ها به نفع طرح‌بندی همه‌چیز. این تغییرات بحث‌برانگیز بوده و باعث شد اپل در طول دوره آزمایش iOS 18 طراحی اپلیکیشن را تغییر دهد.

برنامه ها را پشت Face ID قفل می کند

ios 18 برنامه های قفل شدهios 18 برنامه های قفل شده
iOS 18 توانایی قفل کردن هر برنامه ای را در پشت Face ID، Touch ID یا رمز عبور آیفون برای حفظ حریم خصوصی و اهداف امنیتی معرفی می کند. علاوه بر این، اکنون می توانید یک برنامه را مخفی کنید، که آن را به پوشه برنامه های مخفی که قفل است منتقل می کند.

برنامه رمزهای عبور

اپلیکیشن رمز عبور ios 18اپلیکیشن رمز عبور ios 18
iOS 18 شامل یک برنامه رمز عبور کاملاً جدید است که بسیاری از ویژگی‌هایی را که قبلاً از طریق iCloud Keychain در برنامه تنظیمات در دسترس بودند، نشان می‌دهد. این برنامه مدیریت رمزهای عبور، کلیدهای عبور، کدهای احراز هویت دو مرحله ای و موارد دیگر را آسان تر می کند.

کنترل حواس پرتی

کنترل حواس پرتی ios 18کنترل حواس پرتی ios 18
ویژگی جدید Distraction Control که در Safari تعبیه شده است، می تواند برای پنهان کردن برخی از عناصر وب سایت، مانند فرم های ثبت نام در خبرنامه و درخواست های مجوز کوکی استفاده شود. با این حال، اپل می گوید که این ویژگی برای مسدود کردن تبلیغات طراحی نشده است. اگر یک بنر تبلیغاتی را مخفی کنید، در صورت و زمانی که محتوای آگهی بازخوانی شود، دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

حالت بازی

کنترلر بازی آیفون Razer Kishi V2کنترلر بازی آیفون Razer Kishi V2
حالت بازی برای اولین بار در مک معرفی شد و اکنون در آیفون نیز در دسترس است. اپل می‌گوید حالت بازی «فعالیت پس‌زمینه را برای حفظ نرخ فریم بالا» در طول گیم‌پلی به حداقل می‌رساند، تأخیر صوتی را با AirPods «به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد» و کنترل‌کننده‌های بازی بی‌سیم را «به‌طور باورنکردنی پاسخ‌گو» می‌سازد.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بیشتر iOS 18 ما را بخوانید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا