بررسی تخصصی

Setapp Mobile در نسخه Open Beta به عنوان فروشگاه برنامه جایگزین در اتحادیه اروپا راه اندازی می شود

توسعه دهنده MacPaw مستقر در اوکراین از انتشار نسخه بتای باز Setapp Mobile، فروشگاه برنامه جایگزین آن برای دستگاه های iOS در اتحادیه اروپا خبر داده است. این راه‌اندازی در پی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) انجام می‌شود که پشتیبانی از بازارهای برنامه‌های شخص ثالث را در iOS در اتحادیه اروپا الزامی می‌کند.

Setapp Mobile در نسخه Open Beta به عنوان فروشگاه برنامه جایگزین در اتحادیه اروپا راه اندازی می شود
Setapp Mobile که چندین ماه است در تست بتای بسته بوده است، اکنون برای همه کاربران اتحادیه اروپا که دارای iOS 17.4 یا بالاتر هستند در دسترس است. این پلتفرم مجموعه‌ای از بیش از 50 برنامه را در دسته‌های مختلف، از جمله بهره‌وری، مالی، خلاقیت، و ابزارهای کاربردی ارائه می‌دهد.

برخلاف فروشگاه‌های برنامه سنتی، Setapp Mobile بر روی مدل اشتراکی کار می‌کند، که در آن کاربران می‌توانند با هزینه ماهانه 9.49 یورو به تمام برنامه‌های موجود دسترسی داشته باشند، با یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه برای مشترکین جدید. قیمت اشتراک شامل دسترسی به سرویس موجود مبتنی بر مک Setapp است که به دلیل رویکرد دسترسی به برنامه همه‌جانبه محبوبیت پیدا کرده است.

مجموعه برنامه شامل پیشنهادات خود MacPaw و توسعه دهندگان شخص ثالث است. برنامه‌های قابل‌توجهی که در زمان راه‌اندازی در دسترس هستند عبارتند از CleanMyPhone، ClearVPN، ویرایشگر ویدیوی Riveo، و MonAI، از جمله، اگرچه شایان ذکر است که چندین مورد از این برنامه‌ها در اپ استور رایگان هستند.

صحبت کردن با TechCrunchیاروسلاو استپاننکو، مدیر بازاریابی در MacPaw، بر تمرکز این شرکت بر تجربه کاربر و مدیریت برنامه تاکید کرد. استپاننکو گفت: “ما فکر می کنیم تقاضا برای فروشگاه برنامه جایگزین وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم آن را راه اندازی کنیم و مدل کسب و کار خود را بر اساس بازخورد کاربران تنظیم کنیم.”

MacPaw تنها نیست که در بازار اتحادیه اروپا برای فروشگاه های برنامه جایگزین تلاش می کند. Aptoide، یک فروشگاه شخص ثالث کهنه کار از اکوسیستم اندروید، اخیرا یک فروشگاه بازی اختصاصی برای iOS معرفی کرده است. همچنین AltStore PAL با شبیه ساز بازی Delta و برنامه های مختلف پشتیبانی شده توسط Patreon وجود دارد.

این بازارهای اپلیکیشن جایگزین، همانطور که اپل آن‌ها را می‌نامد، مرز جدیدی برای توزیع اپلیکیشن در iOS است، اما با چالش‌هایی مانند پیمایش هزینه‌های بحث‌برانگیز فناوری هسته‌ای اپل و رقابت با اکوسیستم اپ استور تاسیس‌شده‌اش، مواجه هستند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا