بررسی تخصصی

Google دستور داد از فروشگاه‌های برنامه جایگزین و روش‌های پرداخت در Play Store پشتیبانی کند

اپیک گیمز با موفقیت گوگل را مجبور کرد تا مدل کسب و کار Play Store خود را پس از پایان یک دعوی حقوقی ضد تراست در سال 2020 تغییر دهد. یک قاضی آمریکایی امروز تصمیم گرفت که فروشگاه Google Play دارای انحصار غیرقانونی است و در نتیجه به گوگل دستور داده شده تغییرات متعددی انجام دهد. رویترز.

Google دستور داد از فروشگاه‌های برنامه جایگزین و روش‌های پرداخت در Play Store پشتیبانی کند
گوگل باید به کاربران اندروید اجازه دهد تا فروشگاه های برنامه های رقیب مانند Epic Games را از داخل Google Play بارگیری کنند، به علاوه باید به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه دهد تا برنامه های Google Play را توزیع کنند، مگر اینکه توسعه دهندگان از ارائه برنامه های خود از طریق جایگزین منصرف شوند. فروشگاه های اپلیکیشن

علاوه بر این، Google دیگر نمی‌تواند از توسعه‌دهندگان بخواهد از صورت‌حساب Google Pay برای برنامه‌هایی که از طریق فروشگاه Google Play فروخته می‌شوند استفاده کنند، به این معنی که توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند روش‌های پرداخت جایگزینی را ارائه دهند که به گوگل کاهشی در فروش برنامه‌ها نمی‌دهد.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند به گزینه‌های نصب جایگزین در برنامه‌های خود پیوند دهند و می‌توانند مشتریان را از روش‌های دیگر خرید مطلع کنند. Google از ارائه انگیزه مالی به شرکت‌های مخابراتی و سازندگان دستگاه برای نصب پیش‌نصب پلی استور منع شده است و نمی‌تواند به توسعه‌دهندگان پول بدهد تا برنامه‌هایشان را منحصراً در فروشگاه Play راه‌اندازی کنند.

با این حال، Google می‌تواند برای «اقدامات معقول» که برای حفظ ایمنی و امنیت کاربر مربوط به برنامه‌ها و فروشگاه‌های برنامه دانلود شده از طریق Google Play انجام می‌شود، هزینه‌ای دریافت کند.

اپیک گیمز در سال 2020 از گوگل در کنار اپل شکایت کرد، اما دعوای اپیک گیمز علیه گوگل متفاوت از دعوای اپیک گیمز علیه اپل بود. در حالی که اپل برنده شد و انحصارگر اعلام نشد، گوگل به اپیک گیمز شکست خورد. اواخر سال گذشته، یک هیئت منصفه 9 نفره به نفع اپیک گیمز رای داد و گفت که گوگل از قدرت خود با دریافت هزینه‌های غیرمنطقی از توسعه‌دهندگان و اجرای انحصار فروشگاه اپلیکیشن سوء استفاده کرده است. در حالی که گوگل گفت که تغییرات در Play Store به دلیل زمان و هزینه مورد نیاز دشوار خواهد بود، قاضی ناظر بر این پرونده تحت تاثیر قرار نگرفت.

گوگل باید این تغییرات را به مدت سه سال از اول نوامبر 2024 حفظ کند. گوگل در یک پست وبلاگی تایید کرد که قصد دارد نسبت به حکم Epic Games تجدیدنظر کند و قصد دارد از دادگاه بخواهد که حکم را تا زمان تجدیدنظر باقی بماند. بازی می کند. گوگول معتقد است تغییرات پیشنهادی حریم خصوصی و امنیت مصرف کننده را به خطر می اندازد، تبلیغ برنامه های خود را برای توسعه دهندگان دشوارتر می کند و رقابت در دستگاه ها را کاهش می دهد.

گوگل می گوید در حالی که این تغییرات باعث رضایت Epic Games می شود، پیامدهای ناخواسته آن به مصرف کنندگان، توسعه دهندگان و سازندگان دستگاه های آمریکایی آسیب می رساند. پست وبلاگ گوگل بیشتر دلایل درخواست تجدید نظر را توضیح می دهد.

گوگل نیز با آن مواجه است دیگری شکایت اپیک گیمز که هفته گذشته تشکیل شد. اپیک گیمز گوگل و سامسونگ را به تبانی برای جلوگیری از بارگذاری جانبی در دستگاه‌های گلکسی از طریق ویژگی ایمنی Auto Blocker متهم کرد، اگرچه تیم سوئینی، مدیر عامل Epic Games تأیید کرده است که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر همکاری این دو شرکت برای محدود کردن بارگذاری جانبی در گوشی‌های هوشمند سامسونگ وجود ندارد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا