بررسی تخصصی

قاضی تسویه 100 میلیون دلاری اپل را در شکایت توسعه دهندگان تأیید کرد، اما حق 27 میلیون دلاری وکالت را زیر سوال برد.

در آگوست 2021، اپل موافقت کرد که 100 میلیون دلار بپردازد و تغییراتی در اپ استور ایجاد کند تا شکایتی که توسعه دهندگان علیه آن مطرح کرده بودند را حل و فصل کند. قاضی ایوان-گونزالس راجرز که بر این پرونده نظارت دارد، دیروز گفت که قصد دارد توافقنامه را تایید کند، اما او نگرانی‌هایی را در مورد مبلغی که وکلای دادگستری قصد دارند مطالبه کنند، ابراز کرد.

ویژگی عمومی فروشگاه برنامه iOS Clorange
همانطور که توسط قانون 360راجرز گفت که او اطلاعات بیشتری در مورد “ریاضی” پشت 27 میلیون دلار حق الوکاله درخواستی می خواهد و اینکه چقدر این هزینه ادعاهای توسعه دهندگان کوچک را کاهش می دهد. او در مورد اینکه هر یک از اعضای کلاس به جای 27 میلیون دلار، 25 میلیون دلار حق الوکاله دریافت می کند، درخواست تقسیم ریاضی کرد.

راجرز گفت که برای برخی از توسعه دهندگان، تفاوت می تواند قابل توجه باشد، به همین دلیل است که او می خواهد “اعداد را ببیند”. اپل در ماه مارس اشاره کرد که هزینه 27 میلیون دلاری بالاتر از معیار 25 درصدی تعیین شده توسط دادگاه مدار نهم است.

اپل این تسویه حساب را صندوق کمک به توسعه‌دهندگان کوچک می‌نامد و از ژانویه شروع به پذیرش ادعاهای توسعه‌دهندگان کرد. توسعه دهندگان تا 20 می فرصت داشتند تا ادعایی را از طریق وب سایت ارسال کنند و اپل چندین یادآوری ارائه کرد. توسعه دهندگان توانستند بر اساس مشارکت تاریخی خود در اپ استور بین 250 تا 30000 دلار مطالبه کنند.

تقریباً 67000 توسعه دهنده واجد شرایط وجود داشت. توسعه دهندگانی که کمتر از 100 دلار درآمد داشته اند، حداقل پرداخت 250 دلار را دریافت خواهند کرد، در حالی که کسانی که بیش از 1 میلیون دلار درآمد داشته اند، مستحق پرداخت بالاتری خواهند بود. حداقل پرداخت ها بر اساس تعداد کل مطالبات قابل تغییر است.

این تسویه حساب از شکایتی در سال 2019 ناشی می شود که در آن گروهی از توسعه دهندگان iOS اپل را به استفاده از انحصار اپ استور خود برای تحمیل کمیسیون های «کشنده سود» متهم کردند. توسعه دهندگان از کاهش 30 درصدی فروش اپل در اپ استور ناراضی بودند، مشکلی که با برنامه کسب و کار کوچک اپ استور حل شد و کمیسیونی را که توسعه دهندگان کوچک باید بپردازند به 15 درصد کاهش داد.

علاوه بر پرداخت هزینه تسویه 100 دلاری، اپل موافقت کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه دهد از ارتباطاتی مانند ایمیل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد روش‌های پرداخت موجود خارج از اپ استور استفاده کنند، به‌علاوه اپل تعداد امتیازهای قیمت در دسترس توسعه‌دهندگان را برای اشتراک‌ها افزایش داد.

اپل همچنین متعهد شد که برنامه فروشگاه App Small Business و جستجوی App Store را حفظ کند، بدون اینکه تغییری حداقل برای سه سال ایجاد کند، با این شرکت همچنین گزارش شفافیت سالانه ای را بر اساس داده های App Store ایجاد می کند که شامل رد برنامه ها، برنامه های حذف شده از App Store می شود. جستجوی اطلاعات و موارد دیگر

وب سایت Small Developer Assistance Fund می گوید که قصد دارد در اسرع وقت وجوه را بین توسعه دهندگانی که «ادعای به موقع و معتبر» ارائه کرده اند، توزیع کند.

(با تشکر، یاشار!)

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا