بررسی تخصصی

«جزیره پویا» جدید آیفون 14 پرو چگونه کار می کند

با عرضه آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس، اپل طراحی به روز شده ای را معرفی کرد که بریدگی جلویی دوربین TrueDepth را حذف می کند. در عوض، اپل سخت افزار را باریک کرده و سنسور مجاورت را در زیر نمایشگر قرار داده است و اجازه می دهد تا یک بریدگی کوچکتر به شکل قرص ایجاد شود.

همانطور که در طول چرخه شایعات متوجه شدیم، بریدگی جدید شامل یک دایره برای دوربین و یک برش قرص دوم برای سخت افزار TrueDepth است، اما اپل این موارد را در یک بریدگی واحد که آن را جزیره پویا می نامد ترکیب کرده است. ما فکر کردیم که نگاهی دقیق‌تر به جزیره پویا بیندازیم، که یکی از هوشمندانه‌ترین تغییرات رابط کاربری است که اپل در سال‌های اخیر اعمال کرده است.

شکل جزیره پویا

Dynamic Island یک بریدگی ثابت نیست و می تواند از نظر اندازه و شکل تغییر کند تا با رابط کاربری ترکیب شود و ابزارهای بصری جدیدی را در جلو و مرکز نمایشگر آیفون ارائه دهد. در استفاده استاندارد، یک برش کوچک به شکل قرص است، اما اپل از پیکسل ها برای گسترش آن برای مطابقت با وظایف مختلف استفاده می کند.

تصویر آبی آیفون 14 پرو
برای مثال، هنگام پرداخت Apple Pay، Dynamic Island به شکل مربع گسترش می یابد تا با رابط تأیید Face ID مطابقت داشته باشد، و در حین تماس تلفنی، بزرگتر می شود تا بتوانید کنترل های تلفن را در جلو و وسط داشته باشید.

اساساً، جزیره پویا می‌تواند کارهای پس‌زمینه‌ای را در خود جای دهد که ممکن است در حین انجام کارهای دیگر در تلفن خود به آنها بازگردید.

روش هایی که می توان از جزیره پویا استفاده کرد

تا کنون، ما فقط نمایش های اپل را برای ادامه داریم، اما به نظر می رسد جزیره پویا می تواند انواع اطلاعات مختلف را نشان دهد. ما راه هایی را که تاکنون از آن استفاده شده است جمع آوری کرده ایم.

iPhone 14 Pro Dynamic Island 3

  • به یک مستطیل بزرگ برای نشان دادن مسیرهای آینده Maps بدون نیاز به باز کردن برنامه Maps گسترش یافته است.
  • نمایش مسیرهای Maps در یک رابط کوچکتر به شکل قرص برای زمانی که فقط به یک نگاه سریع به دور بعدی نیاز دارید.
  • مربع شکل برای تایید پرداخت Apple Pay.
  • نمایش شکل موج موسیقی و زمان باقی مانده در آهنگی که در حال پخش است.
  • ردیابی زمان ورود یک Lyft.
  • نمایش نشانگرهای حریم خصوصی زمانی که میکروفون یا دوربین در حال استفاده است.
  • نمایش یک نوار کوچک با نماد تلفن و طول مکالمه تلفنی.
  • نمایش یک تایمر
  • پیگیری نمرات ورزشی
  • دسترسی به کنترل های موسیقی و پخش کننده موسیقی.
  • نمایش وضعیت اتصال AirPods و عمر باتری.
  • نمایش وضعیت شارژ آیفون و عمر باتری.

جزیره پویا می‌تواند اعلان‌ها یا اطلاعاتی را نشان دهد که شما فعالانه از آن‌ها مطلع هستید. قرار است با ویژگی Live Activities که در iOS 16 عرضه می‌شود کار کند، بنابراین می‌توانید امتیازات ورزشی، سواری‌های Uber و موارد دیگر را مستقیماً از بالای صفحه نمایش آیفون ردیابی کنید.

شایان ذکر است که هر زمانی که جزیره دینامیک به این شکل در حال استفاده است، وظیفه خود را بدون وقفه در کاری که در برنامه ای که در آن قرار دارید انجام می دهید انجام می دهد. بنابراین اگر در حال خواندن توییتر هستید، می توانید موسیقی خود را نیز کنترل کنید. تنها با یک ضربه از طریق جزیره پویا.

جزیره اسپلیت

از آنجایی که سیستم دوربین TrueDepth در واقع در دو برش جداگانه قرار گرفته است که از طریق نرم افزار ادغام شده اند، جزیره دینامیک می تواند یک ترفند خوب انجام دهد که در آن به یک قرص کوچک در سمت چپ و یک دایره در سمت راست جدا می شود که هر دو قادر به نمایش هستند. اطلاعات مختلف به طور همزمان، مانند کنترل های موسیقی و تایمر.

تقسیم جزیره پویا

تعامل جزیره پویا

هنگامی که ضربه بزنید، جزیره پویا بزرگتر می شود تا بتوانید با محتوایی که در حال حاضر ارائه می دهد تعامل داشته باشید، و وقتی در یک برنامه هستید، می توانید برای ارسال محتوای برنامه به جزیره پویا انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا بتوانید به صفحه اصلی برگردید.

پشتیبانی از برنامه شخص ثالث

اپل به توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث اجازه می دهد تا برنامه های خود را در جزیره دینامیک ادغام کنند تا بتوانید به محتوای برنامه های شخص ثالث و همچنین محتوای برنامه های خود اپل دسترسی داشته باشید. برای مثال، اپلیکیشن شخص ثالث Flighty می‌تواند اطلاعات پرواز شما را در جزیره پویا قرار دهد تا بتوانید با یک ضربه آن را ببینید.

واکنش های جزیره پویا

تاکنون، واکنش‌ها به جزیره پویا تا حد زیادی مثبت بوده است، همانطور که می‌توان در جمع بندی نظرات ما در مورد این ویژگی مشاهده کرد. آن را “یکی از بهترین طراحی های اپل” نامیده اند.

دسترسی

Dynamic Island به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس محدود می شود. مدل های استاندارد آیفون 14 همچنان همان بریدگی مدل های آیفون 13 را ارائه می دهند.

پوشش اضافی

فردا با شروع پیش‌سفارش‌ها، آیفون 14 پرو را انتخاب می‌کنیم، و وقتی در 16 تحویل شد، نگاهی عمیق به همه ویژگی‌های جدید خواهیم داشت و نمای کلی بسیار دقیق‌تری از جزیره پویا ارائه می‌کنیم. و عملکرد آن

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا