بررسی تخصصی

اپل iOS 16.1 را با پشتیبانی از iCloud Shared Photo Library، Matter، Live Activities و موارد دیگر منتشر کرد.

اپل امروز iOS 16.1 را منتشر کرد که اولین آپدیت اصلی سیستم عامل iOS 16 است. iOS 16.1 بیش از یک ماه پس از عرضه iOS 16 که در ماه سپتامبر منتشر شد، عرضه شد.

iOS 16
به‌روزرسانی iOS 16 اپل را می‌توانید با رفتن به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار در آیفون‌های واجد شرایط به‌صورت آنلاین دانلود کنید. به دلیل تقاضای زیاد ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا به‌روزرسانی‌ها برای همه کاربران منتشر شود.

با این به‌روزرسانی، اپل چندین ویژگی را اضافه می‌کند که به نسخه راه‌اندازی iOS 16 راه پیدا نکرد. از iCloud Shared Photo Library برای مدیریت یک کتابخانه عکس با دوستان و خانواده پشتیبانی می‌کند، به علاوه فعالیت‌های زنده را به صفحه قفل و جزیره پویا در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو اضافه می‌کند.

Apple Fitness+ اکنون می‌تواند در آیفون بدون اپل واچ استفاده شود و به‌روزرسانی، پشتیبانی از Matter را در کنار سایر ویژگی‌ها اضافه می‌کند. یادداشت های انتشار کامل اپل در زیر آمده است.

این به‌روزرسانی کتابخانه عکس اشتراک‌گذاری شده iCloud را معرفی می‌کند که به‌روز نگه داشتن عکس‌های خانوادگی شما را آسان می‌کند. این نسخه همچنین پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث را در Live Activities، پشتیبانی از Apple Fitness+ در iPhone حتی اگر اپل واچ ندارید، اضافه می‌کند و شامل سایر ویژگی‌ها و رفع باگ‌ها برای آیفون شما می‌شود.

کتابخانه عکس مشترک iCloud
– کتابخانه مجزا برای به اشتراک گذاری یکپارچه عکس ها و فیلم ها با حداکثر پنج نفر دیگر
– قوانین راه اندازی به شما امکان می دهد به راحتی عکس های گذشته را بر اساس تاریخ شروع یا افراد موجود در عکس ها هنگام راه اندازی یا پیوستن به یک کتابخانه به اشتراک بگذارید.
– فیلترهای کتابخانه برای جابجایی سریع بین مشاهده کتابخانه مشترک، کتابخانه شخصی شما، یا هر دو کتابخانه با هم
– ویرایش‌ها و مجوزهای مشترک به همه اجازه می‌دهد عکس‌ها را اضافه، ویرایش، مورد علاقه، شرح و حذف کنند
– گزینه اشتراک گذاری در دوربین به شما امکان می دهد عکس هایی را که می گیرید مستقیماً به کتابخانه مشترک ارسال کنید یا تنظیمی را فعال کنید تا وقتی سایر شرکت کنندگان در این نزدیکی با استفاده از بلوتوث شناسایی شدند به طور خودکار به اشتراک گذاشته شود.

فعالیت های زنده
– فعالیت‌های زنده از برنامه‌های شخص ثالث در Dynamic Island و روی صفحه قفل برای مدل‌های iPhone 14 Pro در دسترس هستند

تناسب اندام +
– Apple Fitness+ در آیفون پشتیبانی می شود حتی اگر اپل واچ نداشته باشید

کیف پول
– اشتراک گذاری کلید به شما امکان می دهد تا با استفاده از برنامه های پیام رسانی مانند پیام ها و واتس اپ به طور ایمن ماشین، اتاق هتل و سایر کلیدها را در کیف پول به اشتراک بگذارید.

صفحه اصلی
– Matter، استاندارد جدید اتصال خانه هوشمند، پشتیبانی می‌شود که طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی خانه هوشمند را قادر می‌سازد تا با هم در سراسر اکوسیستم کار کنند.

شارژ انرژی پاک
– تنظیمات جدیدی که می تواند با شارژ انتخابی در صورت وجود برق با انتشار کربن کمتر، ردپای کربن شما را کاهش دهد.

کتاب ها
– با شروع خواندن، کنترل های خواننده به طور خودکار پنهان می شوند

این به‌روزرسانی همچنین شامل رفع اشکال برای آیفون شما نیز می‌شود:
– مکالمات حذف شده ممکن است در لیست مکالمات در پیام ها ظاهر شوند
– محتوای جزیره پویا هنگام استفاده از قابلیت دسترسی در دسترس نیست
– ممکن است CarPlay هنگام استفاده از یک برنامه VPN وصل نشود

iOS 16 لیست طولانی از آسیب‌پذیری‌ها را بررسی می‌کند، از جمله یک مشکل هسته که اپل می‌گوید ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد. اطلاعات بیشتر در سند پشتیبانی امنیتی اپل موجود است.

iOS 16.1 با iPadOS 16.1، اولین راه اندازی نرم افزار iPadOS 16 همراه است. اپل iPadOS 16.1 را به تعویق انداخت زیرا می‌خواست روی Stage Manager، یک ویژگی چندوظیفه‌ای جدید، کارهای بیشتری انجام دهد. اطلاعات بیشتر درباره همه ویژگی‌های معرفی‌شده با به‌روزرسانی iOS 16 را می‌توانید در خلاصه ما پیدا کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا