بررسی تخصصی

کارمند سابق اپل به دزدی بیش از 17 میلیون دلار اعتراف کرد

درندرا پراساد، کارمند سابق اپل این هفته پس از سرقت بیش از 17 میلیون دلار از اپل از طریق طرح های کلاهبرداری پستی و سیمی، به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده اعتراف کرد.

لوگوی Apple Cash ویژگی زرد
به گفته دفتر دادستان منطقه کالیفرنیای شمالی، پراساد بین سال‌های 2008 تا 2018 به مدت ده سال کار کرد. او در بخش زنجیره تامین خدمات جهانی بود و قطعات و خدمات اپل را از فروشندگان می‌خرید.

از سال 2011، پراساد شروع به پذیرش رشوه، افزایش فاکتورها و سرقت قطعات کرد که منجر به پرداخت هزینه های اپل برای اقلام و خدماتی شد که دریافت نکرده بود. پراساد با دو فروشنده اپل، رابرت گری هانسن و دان ام بیکر، برای سرقت پول کار می کرد.

به عنوان مثال، در سال 2013، پراساد مادربردهایی را از موجودی اپل به شرکت بیکر، CTrends ارسال کرد. بیکر اجزای مادربردها را جمع آوری کرد و پراساد سفارشات خرید قطعات برداشت شده را ترتیب داد تا اپل برای قطعاتی که قبلاً در اختیار داشت پرداخت کند. آن دو وجوه حاصل از این ترتیب را تقسیم کردند.

در سال 2016، پراساد قطعاتی را از اپل به شرکت هنسن ارسال کرد، شرکت توزیع کنندگان الکترونیک کیفیت. هانسن قطعات را رهگیری کرد، سپس در بسته بندی جدید قرار داد، آنها را به انبار اپل بازگرداند و از طریق پراساد هزینه آن را از اپل دریافت کرد.

پراساد همچنین پرداخت‌های غیرقانونی را از هانسن به طلبکاران خود ارسال کرد و همچنین یک شرکت پوسته ایجاد کرد تا فاکتورهای ساختگی را به CTrends ارسال کند تا پرداخت‌های غیرقانونی را پنهان کند و به بیکر اجازه دهد صدها هزار دلار از کسر مالیات غیرقابل توجیه را مطالبه کند.

پراساد پس از محکومیت ممکن است تا 25 سال را در زندان بگذراند، در حالی که جلسه دادگاه در مارس 2023 برگزار می شود. او همچنین باید 5 میلیون دلار از دارایی هایی را که از این طرح ها به دست آورده است، از دست بدهد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا