بررسی تخصصی

چگونه یک پرواز را در آیفون خود ردیابی کنیم

برنامه‌های ردیاب پرواز روشی محبوب برای کنترل هواپیماها در آسمان هستند، زیرا زمانی که برای پرواز آماده می‌شوید یا زمانی که شخصی که می‌شناسید در پرواز است، می‌توانید از آنها برای بررسی اینکه آیا کارها هنوز طبق برنامه هستند استفاده کنید. اما اگر آیفون دارید، برای ردیابی پرواز نیازی به دانلود و نصب یک برنامه شخص ثالث ندارید – این یکی از ویژگی های داخلی و کاربردی سیستم عامل است.

چک کردن آیفون پرواز
توانایی ردیابی پروازها در iOS به لطف آشکارسازهای داده ای است که اپل چند سالی است در سیستم ادغام کرده است. آشکارسازهای داده مواردی مانند زمان، تاریخ و آدرس را تشخیص می‌دهند و در زمینه مناسب، این موارد را به پیوندهای قابل لمس تبدیل می‌کنند. در اینجا نحوه کار آن آمده است.

پروازها را در پیام‌ها دنبال کنید

اگر شخصی یک شماره پرواز (مثلاً U2502) را در پیام‌ها برای شما ارسال می‌کند، باید بتوانید روی عدد زیر خط‌دار ضربه بزنید تا یک نمای هم‌زمان از پیشرفت پرواز که بر روی نقشه ترسیم شده است را دریافت کنید.

پیام ها


همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی پیش‌نمایش پرواز، اطلاعات بیشتری کسب کنید، که اطلاعاتی مانند زمان حرکت و رسیدن، تأخیرها، و برای برخی از فرودگاه‌ها، جزئیات درخواست چمدان را به شما می‌دهد. پیوندهایی به وب سایت خطوط هوایی و نقشه های اپل در پایین کارت اطلاعات پیدا خواهید کرد.

برای افزایش شانس تشخیص شماره پرواز توسط iOS، بهتر است نام کامل ایرلاین را همراه با شماره درج کنید (مثلا EasyJet U2502).

ردیابی پروازها در Spotlight Search

در آیفون و آیپد نیز می‌توانید پروازها را در «جستجو» دنبال کنید.

نور افکن


از وسط صفحه اصلی به پایین بکشید و به سادگی شماره پرواز را در قسمت جستجو وارد کنید تا اطلاعات حرکت و ورود را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات اضافی ذکر شده در بالا، روی کارت اطلاعات ضربه بزنید.

ردیابی پروازها در مک

نور افکن


اپل همان آشکارسازهای داده را در macOS قرار داده است، به این معنی که می‌توانید پروازها را در مک خود نیز ردیابی کنید. به سادگی Spotlight را با Command-Spacebar کلید ترکیبی و شماره پرواز را در قسمت ورودی تایپ کنید.

نور افکن


داده‌های پرواز را در نتایج انتخاب کنید، و همان کارت اطلاعاتی را خواهید دید که در iOS ظاهر می‌شود، همراه با مسیر زنده پرواز که روی نقشه نشان داده شده است و جزئیات دیگر.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا