با 3 برنده چالش دانشجویی WWDC23 Swift آشنا شوید
30 مه 2023
ویژگی
کد برندگان WWDC23 Swift Student Challenge اپل برای به اشتراک گذاشتن علایق خود با جهان
هر سال، اپل به عنوان بخشی از کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان، چالشی را برای دانش آموزان در سراسر جهان ایجاد می کند: ایجاد یک زمین بازی برنامه اصلی با استفاده از زبان کدنویسی Swift. امسال، اپل تعداد برندگان را از 350 برنده در سال های گذشته به 375 افزایش داد تا دانش آموزان بیشتری بتوانند در این رویداد شرکت کنند و به دلیل هنر و نبوغ خود شناخته شوند.
سوزان پرسکات، معاون روابط جهانی توسعه دهندگان اپل گفت: “ما از استعدادی که از توسعه دهندگان جوانی که وارد چالش دانشجویی سوئیفت ما می شوند، شگفت زده شده ایم.” ارسالهای امسال نه تنها تعهد نسل بعدی به ساخت ابزارهایی را نشان میدهد که زندگی ما را بهبود میبخشد، بلکه تمایل به پذیرش فناوریها و ابزارهای جدید و به کارگیری آنها به روشهای خلاقانه و بدیع را نشان میدهد.»
هنگامی که WWDC23 در 5 ژوئن آغاز می شود، برندگان چالش از جمله کسانی هستند که به صورت مجازی و حضوری برای دیدن سخنرانی اصلی، رویدادها، آزمایشگاه ها و فعالیت های موجود در سال جاری برای جامعه جهانی توسعه دهندگان اپل حضور خواهند داشت.
زمین های بازی برنامه آنها بیش از 30 کشور و منطقه را نشان می دهد و موضوعات مختلفی مانند مراقبت های بهداشتی، ورزش، سرگرمی و محیط زیست را پوشش می دهد. اما یک چیز مشترک همه برندگان وجود دارد: آنها از کدنویسی برای به اشتراک گذاشتن علایق خود با جهان استفاده می کنند. برای اولین برندگان Asmi Jain، Yemi Agesin و Marta Michelle Caliendo، کدنویسی فرصتی است نه تنها برای ایجاد یک مسیر شغلی منحصر به فرد، بلکه برای کمک به دیگران در این راه.
آسمی جین 20 ساله در دانشگاه مدی کپس در ایندور هند متوجه شد که عموی دوستش باید تحت عمل جراحی مغز قرار بگیرد. در نتیجه او دچار انحراف چشم و فلج صورت شد.
جین وارد عمل شد و زمین بازی برندهاش را طراحی کرد تا حرکات چشم کاربر را در حالی که سعی میکنند توپی را که در اطراف صفحه در حال حرکت است دنبال کنند، ردیابی کند. هدف زمین بازی کمک به تقویت ماهیچه های چشم است، و اگرچه توسط عموی دوستش الهام گرفته شده است، جین امیدوار است که بتواند توسط افرادی که دارای انواع بیماری ها و آسیب های چشمی هستند از آن استفاده کند.
جین میگوید: «برای من مهم بود که یک زمین بازی اپلیکیشن ایجاد کنم که بتواند تأثیر مثبتی بر زندگی افرادی مانند او بگذارد. هدف بعدی من دریافت بازخورد و اطمینان از موثر و کاربرپسند بودن آن و سپس انتشار آن در اپ استور است. در نهایت، من می خواهم آن را گسترش دهم تا به تقویت تمام عضلات صورت کمک کند، و امیدوارم روزی بتواند به عنوان یک ابزار درمانی باشد که افرادی مانند عموی دوستم بتوانند با سرعت خودشان از آن استفاده کنند.
تمایل جین به استفاده از کدگذاری برای حل مشکلات در بخش مراقبت های بهداشتی ناشی از سال های زیادی است که برای کمک به اطرافیان خود به صورت داوطلبانه سپری کرده است. اخیراً، او و چند دانشجوی دیگر یک انجمن در دانشگاه خود ایجاد کردند تا همکلاسی هایشان یک سیستم پشتیبانی برای حل مشکلات سخت کدنویسی داشته باشند.
جین میگوید: «وقتی احساس میکنید که بخشی از چیزی بزرگتر هستید، به شما انگیزه میدهد و شما را به انجام بهتر سوق میدهد. “کدنویسی به من امکان می دهد چیزهایی ایجاد کنم که به دوستان و جامعه من کمک کند. و این به من احساس استقلال می دهد که بسیار قدرتمند است.”
برای بسیاری از جوانان، مهاجرت به کشورهای مختلف در حین رشد بار سنگینی خواهد بود، اما یمی آگیسین 21 ساله آن را یک موهبت می دانست. خانواده او در آلمان، نیجریه، بلژیک و انگلیس قبل از بازگشت به ایالات متحده در نوجوانی زندگی می کردند.
Agesin که پاییز امسال سال آخر خود را در دانشگاه ایالتی Kennesaw در جورجیا آغاز میکند، میگوید: «وقتی در اطراف حرکت میکنید، چیزهای زیادی در مورد جهان میآموزید. فکر میکنم این واقعاً به من کمک میکند، زیرا وقتی در حال ساختن چیزها هستم، همیشه سعی میکنم طیف وسیعی از دیدگاهها را در نظر بگیرم و طراحی کنم.»
زمین بازی اپلیکیشن برنده Agesin یک بازی بیسبال اول شخص است که به دو مورد از علایق او اشاره دارد: ورزش و فیلمسازی. آنها نه تنها چند ماه آینده را پیش بینی می کنند – او در حال حاضر در حال نوشتن فیلمی درباره یک بازیکن بیسبال است که تابستان امسال تولید خواهد کرد – بلکه اهداف آینده او را نیز پیش بینی می کنند.
Agesin میگوید: «کدنویسی به من این آزادی را میدهد که مانند یک هنرمند احساس کنم – بوم من ویرایشگر کد است و قلم مو من صفحه کلید است. “برای دو پروژه بعدی خود، من در حال طراحی یک بازی ورزشی هستم که در آن شما با بازیکنان دیگر در زمان واقعی در یک محیط تیمی رقابت کنید. و همچنین در حال برنامهریزی برنامهای هستم که از واقعیت افزوده برای کمک به فیلمسازان کمک میکند تا گرافیک و جلوههای خود را در حین فیلمبرداری در آیفون تجسم کنند.»
جای تعجب نیست که ARKit و RealityKit همان چیزی هستند که Agesin در زمان حضور در WWDC23 مشتاقانه منتظر یادگیری آن است. او مشتاق است آنها را به جعبه ابزار در حال رشد خود اضافه کند و کشف کند که چگونه می توانند به او کمک کنند تا ایده های خود را به برنامه هایی تبدیل کند که تفاوت ایجاد کند.
Agesin میگوید: «با استفاده از کد، میتوانم جهانهایی بسازم که مردم بتوانند از آن استفاده کنند، و در عین حال، شغلی برای خودم بسازم که علایقم را گرد هم میآورد. من احساس خوشبختی و خوشبختی می کنم که در زمان و عصری زندگی می کنم که می توانم این کار را انجام دهم.»
برای مارتا میشل کالیندو 25 ساله، اشتیاق او به دیرینه شناسی – مطالعه علمی حیات از طریق فسیل ها – به گذشته مربوط نمی شود، بلکه به آینده مربوط می شود.
کالیندو که در آکادمی توسعه دهندگان اپل در ناپل تحصیل می کند و در عین حال مدرک علوم طبیعی را در دانشگاه فدریکو دوم ناپل دنبال می کند، می گوید: دایناسورها باید یادآوری دائمی برای همه ما برای حفظ تنوع زیستی باشند. “کدنویسی به من کمک می کند راه های جدیدی برای بیان و به اشتراک گذاری آن پیام با دیگران پیدا کنم.”
زمین بازی برنامه برنده Caliendo یک بازی حافظه است که دارای تصاویر آناتومیک صحیح از فسیل های دایناسور است که او در Procreate روی iPad کشیده است، زیرا او فقط در ماه سپتامبر Swift را یاد گرفت.
کالیندو میگوید: «اولین تجربه من با سوئیفت زمانی بود که در آکادمی شروع کردم، و زیبا بود زیرا بسیار شهودی و ساده بود. “من واقعاً عاشق این زبان برنامه نویسی هستم زیرا به من امکان می دهد بخشی از شخصیت خود را از طریق کدهایم به اشتراک بگذارم.”
در مورد آینده، کالیندو میخواهد برنامههایی بسازد که به محافظت از حیوانات و محیط طبیعی کمک کند – او به ویژه به خزندگان و دوزیستان علاقهمند است. این چیزی است که باعث شد او شروع به برنامهریزی اپلیکیشنی کند که به دانشمندان و داوطلبان کمک میکند لانههای لاکپشتهای دریایی در امتداد سواحل ایتالیا را نظارت کرده و از آنها محافظت کنند.
کالیندو میگوید: «من حیواناتی را که از دست دادهایم مطالعه میکنم تا از حیواناتی که هنوز داریم محافظت کنم. همه ما فرصتی برای تغییر مثبت چیزها در جهان داریم و من فناوری و کدنویسی را ابزارهایی می بینم که می توانم برای انجام این کار از آن استفاده کنم.
اپل مفتخر است که از طریق برنامه سالانه دانشجویی WWDC از نسل بعدی توسعه دهندگان، سازندگان و کارآفرینان پشتیبانی و ارتقاء می بخشد. در طول سه دهه گذشته، هزاران دانشآموز مشاغل موفقی در فناوری ایجاد کردهاند، استارتآپهایی را تأسیس کردهاند و سازمانهایی را ایجاد کردهاند که بر دموکراسیسازی فناوری و استفاده از آن برای ساختن آیندهای بهتر متمرکز شدهاند.
مخاطبین را فشار دهید
کتی پارک
سیب
خط کمک رسانه اپل