بررسی تخصصی

توندرا 2022 سیستم اطلاعات سرگرمی جدید تویوتا را با CarPlay بی‌سیم و Apple Music روی یک صفحه نمایش غول پیکر قرار می‌دهد

چندی پیش، نگاهی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید که توسط تویوتا و لکسوس ارائه شده بود انداختم و مدتی را با نسخه لکسوس این سیستم در NX 2022 گذراندم. اکنون این فرصت را داشتم تا نسخه تویوتا سیستم را که برای خودروهای سنگین تر در قالب پیکاپ توندرا 2022 بهینه شده است، بررسی کنم.

تندرا 2022
مانند لکسوس NX، تویوتا توندرا با صفحه نمایش 14 اینچی اختیاری عرضه می شود که در تریم 1794 که من توانستم آن را آزمایش کنم گنجانده شده است. اما به جای اینکه مانند NX بخش قابل توجهی از نمایشگر را به کنترل‌های آب و هوای نرم‌افزاری اختصاص دهد، توندرا کل صفحه نمایش خود را به اهداف سرگرمی اطلاعاتی تبدیل می‌کند در حالی که کنترل‌های آب و هوای سخت‌افزاری سنتی‌تری را در زیر صفحه نمایش ارائه می‌کند.

2022 توندرا siriusxm


نتیجه یک پالت کاملاً عظیم برای سرگرمی اطلاعاتی است که شامل CarPlay بی‌سیم می‌شود. به‌جای طرح‌بندی نسبتاً عریض CarPlay در NX، توندرا نسبت تصویر سنتی‌تری را ارائه می‌کند، اگرچه اندازه بزرگ و وضوح بالای صفحه نمایش تاندرا به این معنی است که CarPlay هنوز هم می‌تواند در یک طرح‌بندی غنی از اطلاعات با دو صفحه نمایش داده شود. ردیف‌هایی از پنج نماد در صفحه اصلی، نماهای گسترده در Maps و موارد دیگر.

خانه کارپلی توندرا 2022


به طور کلی، سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا گرافیک روشن، واضح و ظاهری تمیز را با هر دو حالت تاریک و روشن بسته به اولویت ارائه می دهد. همانطور که در بررسی خود از NX تاکید کردم، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید از نمایش صفحه اصلی یا داشبورد چشم پوشی می کند و نمایش ها را به یک عملکرد در یک زمان محدود می کند. یک نوار کوچک در امتداد سمت چپ صفحه، تغییر بین عملکردهایی مانند ناوبری، صدا، تلفن، کنترل‌های خودرو، تنظیمات و ‌CarPlay را (در صورت اتصال) آسان می‌کند.

بومی صدای کارپلی توندرا 2022


وقتی CarPlay‌ فعال است، کل صفحه‌نمایش را اشغال می‌کند، که از نظر بصری برای یک تجربه همه‌جانبه CarPlay لذت‌بخش است، اما بازگشت به سیستم اصلی را کمی سخت می‌کند. با وجود املاک و مستغلات زیادی که در صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی توندرا وجود دارد، ای کاش تویوتا آن نوار را در سمت چپ حفظ می کرد تا بتواند به سرعت به عملکرد اطلاعات سرگرمی بومی دسترسی پیدا کند.

نقشه های کارپلی تاندرا 2022


تویوتا یکی از خودروسازانی است که در حال افزایش پشتیبانی از پخش مستقیم محتوای Apple Music از سیستم اطلاعات سرگرمی بومی است. چند خودروساز دیگر مانند پورشه و آئودی این را عرضه کرده‌اند، و دیدن آن برای برندهای رایج‌تر بسیار خوب است. تویوتا از پخش مستقیم محتوای اپل موزیک و آمازون موزیک پشتیبانی می‌کند، و اگرچه ممکن است کمی زائد و غیرضروری به نظر برسد، با توجه به اینکه می‌توان به راحتی به Apple Music از طریق CarPlay دسترسی پیدا کرد، اما وجود گزینه‌هایی برای کسانی که ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در آن بگذرانند، ضرری ندارد. سیستم بومی برای ویژگی هایی که ارائه می دهد.

داشبورد کارپلی توندرا 2022


فراتر از صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی، خودروهای تویوتا ادغام CarPlay را به صفحه نمایش های اضافی مانند کابین دیجیتال و نمایشگر هدآپ نیز گسترش داده اند. اطلاعات آهنگ‌های صوتی از CarPlay مدت‌هاست که در صفحه‌های دیگری مانند اینها پشتیبانی می‌شود، اما تنها در طول یک سال گذشته یا پس از آن، پشتیبانی از درخواست‌های ناوبری نقشه‌های اپل به طور مشابه آغاز شده است.

نقشه های کابین خلبان تاندرا 2022جهت نقشه های اپل در سمت چپ کابین دیجیتال

برای محدود کردن حواس‌پرتی راننده برای محدود کردن حواس‌پرتی راننده، مطمئناً برای آن دستورهای ناوبری مفید است که از CarPlay و ‌Apple Maps دور شده‌اید اما همچنان آن‌ها را می‌خواهید. جهت های گام به گام

نقشه های سربالای تندرا 2022جهت‌های نقشه‌های اپل در نمایشگر هدآپ

Tundra آزمایشی من با یک شارژر تلفن بی‌سیم همراه بود که به طور برجسته در جایی که کنسول به پشته مرکزی برخورد می‌کند، پایین انداختن گوشی را آسان می‌کند و در صورت نیاز همچنان قابل مشاهده است. شارژر یک سطح زاویه دار ساده با لبه پایینی بالشتکی است که گوشی شما در آن قرار می گیرد و یک رج پلاستیکی برای کمک به تراز کردن گوشی و جلوگیری از جابجایی آن از جای خود در حین حرکت خودرو.

شارژر توندرا 2022 خالی


متأسفانه، با وجود اینکه طراحی شارژر کاملاً متفاوت بود، با همان مشکلات شارژ سختی که در NX داشتم، مواجه شدم. شارژ کردن آیفون 14 پرو مکس من با قاب چرمی نسبتا نازک اپل روی شارژر تویوتا کار نکرد، فقط چند ثانیه قبل از قطع اتصال، شارژ را به طور خلاصه ثبت کرد. حتی بدون قاب هم نمی‌توانستم گوشیم را به طور قابل اعتماد شارژ کنم. آیفون 13 پرو مکس به طور مشابه با قاب کار نمی کرد، اما بدون قاب به خوبی کار می کرد.

به نظر می رسد سطوح شارژ مسطح مانند سطوحی که در Tundra و NX یافت می شوند با برآمدگی های بزرگتر دوربین عقب در مدل های آیفون اپل دست و پنجه نرم می کنند. برجستگی‌ها مانع از نشستن گوشی‌ها روی سطح شارژ می‌شوند و شکافی که در ناحیه سیم‌پیچ‌های شارژ ایجاد می‌شود، به طور قابل توجهی در توانایی حفظ اتصال شارژ اختلال ایجاد می‌کند. اپل و بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث با استقبال از راه‌حل‌های سازگار MagSafe و MagSafe که روی سطوح شارژ کوچکی که تنها در ناحیه نزدیک سیم‌پیچ‌های شارژ با تلفن تماس دارند، تمرکز می‌کنند، این مشکل را حل کرده‌اند و از ضربه‌های دوربین کاملاً جلوگیری می‌کنند.

تلفن شارژر توندرا 2022


امیدواریم تولیدکنندگان خودرو از راه‌حل‌های MagSafe مانند برای شارژ بی‌سیم استفاده کنند، زیرا آهنرباها مزایای زیادی را برای هم‌ترازی اولیه و تناسب بین تلفن و شارژر و پایداری در هنگام حرکت خودرو به میان می‌آورند. . این چشم‌انداز با استفاده از استاندارد شارژ نسل بعدی Qi2 که از پروفایل‌های قدرت MagSafe و هم‌ترازی مغناطیسی استفاده می‌کند، امکان‌پذیرتر به نظر می‌رسد، به این معنی که خودروسازان می‌توانند یک شارژر بی‌سیم واحد را در خودروهای خود ارائه دهند که می‌تواند به صورت مغناطیسی برندهای مختلف تلفن‌ها را متصل کند.

همه آیفون‌ها از MagSafe پشتیبانی نمی‌کنند و مدتی طول می‌کشد تا Qi2 در بین کاربران برندهای مختلف منتشر شود، بنابراین باید دید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. اما با وجود تمام وعده‌های تجربه تلفن بی‌سیم در ماشین، جنبه شارژ تلفن ضعیف‌ترین حلقه زنجیره در تجربه من باقی مانده است.

پورت های کنسول توندرا 2022پورت‌های USB-A و USB-C فقط با قابلیت شارژ در کنسول مرکزی

اگر اتصال USB سیمی را ترجیح می دهید، Tundra گزینه های مختلفی را برای شما ارائه می دهد، اگرچه تنها پورت داده ای که برای استفاده از CarPlay سیمی پیدا می کنید، یک پورت USB-A است که به طور برجسته روی داشبورد قرار دارد، به این معنی که کابل شما قطعاً خواهد بود. آویزان بماند اگر تنها چیزی که نیاز دارید شارژ کردن است، گزینه های بیشتری در سرتاسر کابین پیدا خواهید کرد، از جمله یک درگاه USB-C و یک درگاه USB-A در داخل محفظه بزرگ کنسول مرکزی و مجموعه دیگری از درگاه های USB-C/USB-A برای سرنشینان عقب. در پشت کنسول Tundra من همچنین مجهز به یک پریز برق 120 ولت در آن مکان برای نیازهای بیشتر برق بود.

پورت های عقب تاندرا 2022USB-A و USB-C فقط شارژ برای سرنشینان عقب

به طور کلی، من واقعاً قدردانی می‌کنم که Tundra کنترل‌های آب و هوای سخت‌افزاری را حفظ کرده است و استفاده از آن‌ها را تا حد زیادی با احساس ساده و بصری نگه می‌دارد و همچنین فضای نمایشگر اصلی را برای استفاده‌های سرگرمی اطلاعاتی آزاد می‌کند. تمام صفحه CarPlay روی صفحه نمایش 14 اینچی واقعاً لذت بخش است، اگرچه همانطور که اشاره کردم ترجیح می دادم فقط کمی از صفحه نمایش از CarPlay نگهداری شود و به عنوان یک نوار کنترل برای سیستم بومی استفاده شود. دور زدن راحت تره

کارپلی تاندرا 2022 در حال پخش است


یکی از مزیت‌های سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مدرن این است که بسیاری از آنها مانند تویوتا می‌توانند به‌روزرسانی‌های هوایی را دریافت کنند تا آنها را اصلاح کنند و ویژگی‌های جدیدی را در طول زمان اضافه کنند، بنابراین امیدواریم شاهد برخی از ترفندها برای بهبود شرایط برای کاربرانی باشیم که می‌خواهند به هر دو دسترسی داشته باشند. CarPlay و سیستم بومی.

پادکست‌های کارپلی توندرا ۲۰۲۲


مانند بسیاری از پیکاپ ها، Tundra در تعدادی از تریم ها با گزینه های مختلف موجود است که محدوده قیمتی وسیعی را شامل می شود. قیمت آن از کمتر از 40000 دلار شروع می شود، اما این فقط یک سیستم سرگرمی صوتی چند رسانه ای تویوتا بسیار کوچکتر 8 اینچی بدون قابلیت ارتقاء به صفحه نمایش 14 اینچی را برای شما به ارمغان می آورد. برای داشتن صفحه نمایش 14 اینچی، حداقل به تریم SR5 با پکیج 9000 دلاری TRD Sport Premium یا Limited نیاز دارید که هر دو قیمت بالای 50000 دلار دارند. سایر ویژگی‌ها مانند نمایشگر هدآپ و پورت‌های USB پشتی به بسته‌ها و/یا تزئینات سطح بالاتر نیاز دارند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا