بررسی تخصصی

آینده مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل

اپل در حال توسعه نسخه های جدید مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی است، اما به روز رسانی هنوز راه دور است، بنابراین ما اطلاعات زیادی در مورد انتظارات نداریم.

16 اینچ مک بوک پرو بنفش
ما می دانیم که دستگاه ها تراشه های M2 Pro و ‌M2 Max را دریافت خواهند کرد که بهبود عملکرد قابل توجهی را به همراه خواهند داشت. این راهنما همه چیزهایی را که در مورد مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو آینده می‌دانیم برجسته می‌کند و با شنیدن اطلاعات جدید به مرور زمان به‌روزرسانی می‌شود.

طرح

ما انتظار تغییراتی در طراحی برای مدل های به روز شده 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو نداریم. اپل به تازگی ظاهر خود را با عرضه دستگاه های M1 Pro و M1 Max در سال 2021 به روز کرده است و این شرکت معمولاً چندین سال از همان طراحی استفاده می کند.

مک بوک پرو اندازه های خاکستری فضایی


اپل هنوز از طراحی یکپارچه آلومینیومی استفاده می‌کند، اما شکل آن به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که در قسمت پایین صاف‌تر و کمتر خمیده شود. این دستگاه ها شامل یک صفحه کلید کاملا مشکی، یک پد لمسی بزرگ Force Touch و دو شبکه بلندگو در کنار صفحه کلید هستند.

مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو دارای نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی با فناوری ProMotion، حاشیه‌های باریک 3.5 میلی‌متری در بالا و پایین نمایشگر و بریدگی است که وب‌کم 1080p را در خود جای داده است.

تراشه های M2 Pro و M2 Max

اگرچه روی تغییرات طراحی حساب نمی کنیم، اما شایعه شده است که اپل قصد دارد از تراشه های M2 Pro و M2 Max در مدل های ارتقا یافته مک بوک پرو استفاده کند، به روز رسانی های داخلی وجود خواهد داشت. مطابق با بلومبرگمارک گورمن، تراشه M2‌ Max تا یک CPU 12 هسته‌ای، بالاتر از CPU 10 هسته‌ای در M1 Max، به همراه یک پردازنده گرافیکی 38 هسته‌ای، بالاتر از حداکثر 32 هسته‌ای فعلی ارائه می‌دهد.

ویژگی M2 Pro و Max


M2 Max از حافظه یکپارچه تا 64 گیگابایت پشتیبانی می کند. گورمن جزئیاتی را در مورد M2 Pro به اشتراک نمی‌گذارد، اما انتظار می‌رود که قدرت کمتری نسبت به M2 Max داشته باشد.

ویژگی های ممکن

اپل در حال کار بر روی نمایشگرهای OLED برای دستگاه های آینده، از جمله مدل های مک بوک پرو است. برخی شایعات حاکی از آن است که اپل می‌تواند نمایشگرهای OLED را به زودی در سال 2022 معرفی کند، اما اطلاعات جدیدتر نشان می‌دهد که فناوری OLED تا سال 2024 عرضه نخواهد شد، بنابراین به نظر می‌رسد فرصتی طولانی برای به‌روزرسانی سال 2023 باشد.

ویژگی OLED Macbook Pro


همچنین شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی Face ID برای مک است و مدل‌های بالاتر مک‌بوک پرو نامزدهای اصلی این فناوری خواهند بود، اما تاکنون هیچ شایعه خاصی مبنی بر اینکه Face ID به مک می‌آید وجود ندارد. نوسازی مک بوک پرو

تاریخ عرضه

اپل مدل‌های ‌M1 Pro و M1 Max‌ 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو را در اکتبر 2021 معرفی کرد، و در حالی که مک‌بوک‌ها گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های سالانه دریافت می‌کنند، انتظار نمی‌رود امسال چنین باشد. گورمن اشاره کرده است که اپل قصد ندارد مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی را تا سال 2023 به‌روزرسانی کند، بنابراین ممکن است امسال شاهد مدل‌های جدید نباشیم.

اپل مک‌بوک پرو 13 اینچی را با تراشه ‌M2 به‌روزرسانی کرد که اولین به‌روزرسانی دستگاه از زمان عرضه M1 MacBook Pro در سال 2020 است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا