بررسی تخصصی

Apple TV 2024: همه شایعات تا کنون

اپل در حال کار بر روی نسخه جدیدی از تلویزیون 4K اپل است و شایعات حاکی از آن است که می‌تواند در سال 2024، یعنی دو سال پس از عرضه مدل فعلی، عرضه شود. این راهنما شامل جزئیاتی در مورد همه چیزهایی است که انتظار داریم در Apple TV 4K 2024 ببینیم.

سه گانه طراحی Apple tv 4k

طرح

اپل طی چندین سال طراحی اپل تی وی را تغییر خاصی نداده است و این در سال 2024 نیز تغییری نخواهد کرد. ما انتظار هیچ به روز رسانی در فرم فاکتور نداریم و همچنان از همان بدنه پلاستیکی باریک سیاه استفاده خواهد کرد. مدل فعلی اپل تی وی.

Apple TV 2022 Feature Orange

یک تراشه جدید

اپل تی وی 4K فعلی دارای همان تراشه A15 Bionic است که در سری آیفون 13 قرار داشت و ما منتظر تراشه جدید سری A برای اپل تی وی 2024 هستیم. اپل تراشه‌هایی را به‌طور انحصاری برای Apple TV طراحی نمی‌کند، بنابراین به احتمال زیاد مدل نسل بعدی از همان تراشه A16 مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 15 استفاده خواهد کرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که Apple TV 4K دارای تراشه A17 Pro مورد استفاده در مدل‌های iPhone 15 Pro باشد، زیرا این امر به اپل تی‌وی توانایی اجرای بازی‌های با کیفیت کنسول را می‌دهد، شایعه‌ای که از سال‌ها قبل به گوش می‌رسد. A17 Pro اولین تراشه 3 نانومتری اپل است و دارای یک پردازنده گرافیکی 6 هسته ای است که قادر است برای اولین بار از ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری پشتیبانی کند و بازی هایی با گرافیک واقعی تر را قادر می سازد. چندین بازی کنسولی مانند Resident Evil 4 و Death Stranding به لطف تراشه A17 Pro برای آیفون 15 پرو عرضه خواهند شد.

در عین حال، شایان ذکر است که تراشه A17 Pro ممکن است در نهایت برای اپل بیش از حد گران باشد تا در تلویزیون اپل قرار گیرد، به خصوص که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل به دنبال قیمت پایین‌تری است.

Wi-Fi 6E یا Wi-Fi 7

شاید منطقی باشد که اپل پروتکل‌های جدید و مدرن‌تر Wi-Fi را به نسل بعدی Apple TV بیاورد، اما ما شایعاتی در این مورد نشنیده‌ایم. مدل‌های فعلی آیفون 15 پرو از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند و شایعات حاکی از آن است که اپل تا سال آینده وای‌فای 7 را برای آیفون‌ها به کار خواهد گرفت.

مدل‌های فعلی Apple TV‌های 4K از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند، اما افزایش آن با حداقل Wi-Fi 6E به Apple TV اجازه می‌دهد تا از باند سریع‌تر 6GHz برای بهبود استریم و سرعت دانلود محتوا استفاده کند.

اتصالات دیگر

اپل هر دو مدل فقط وای فای Apple TV‌ 4K و مدل Wi-Fi + Ethernet را ارائه می‌کند و این می‌تواند با مدل نسل بعدی ادامه یابد. همچنین می‌توانیم تلویزیون بعدی اپل را ببینیم که از بلوتوث 5.3 استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود که Apple TV همچنان به ارائه یکپارچه‌سازی و پشتیبانی از Thread برای Matter ادامه دهد که به عنوان یک مرکز خانگی برای محصولات خانه‌های هوشمند استفاده شود.

قیمت گذاری

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سال گذشته گفت که او انتظار دارد تلویزیون بعدی اپل مقرون به صرفه تر باشد و قیمت زیر 100 دلار “نقطه شیرین” خواهد بود. قیمت اپل تی وی 4K فعلی از 129 دلار برای فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی و اتصال فقط وای فای شروع می شود، بنابراین تصور اینکه اپل بتواند مدل جدیدی را با قیمت پایین تری معرفی کند یا در عوض، مدل فعلی را پایین تر نگه دارد، سخت نیست. گزینه هزینه در کنار یک مدل جدید با قابلیت های به روز.

تاریخ عرضه

گفته می‌شود که اپل قصد دارد اپل تی‌وی بعدی را در نیمه اول سال 2024 عرضه کند که احتمالاً در یک رویداد بهاری در حدود مارس یا آوریل عرضه خواهد شد. در گذشته، اپل مدل های 4K اپل تی وی را در سپتامبر 2017، می 2021 و نوامبر 2022 معرفی کرده است.

نوآوری های آینده اپل تی وی

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی نوعی محصول است که عملکرد Apple TV، بلندگوی هوشمند و دوربین FaceTime را در یک دستگاه ترکیب کند، اما از آخرین باری که در مورد آن شنیده ایم بیش از یک سال می گذرد.

ویژگی AppleTV و HomePod
همچنین شایعاتی در مورد نمایشگر خانه هوشمند اپل وجود دارد که به عنوان یک مرکز مرکزی برای کنترل محصولات خانه هوشمند عمل می کند و این احتمال وجود دارد که عملکرد Apple TV را داشته باشد. این محصول می‌تواند به زودی در سال 2024 عرضه شود، اما با نسل بعدی Apple TV 4K که در حال توسعه است، متمایز است.

راهنمای بازخورد

در مورد اپل تی وی 4K بعدی سؤالی دارید یا می خواهید درباره این راهنما بازخورد ارائه دهید؟ اینجا برای ما ایمیل بفرستید

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا