بررسی تخصصی

بلومبرگ: اپل واچ 2024 نظارت بر فشار خون و تشخیص آپنه خواب را به دست می آورد

اپل قصد دارد در سال 2024 نظارت بر فشار خون و تشخیص آپنه خواب را به اپل واچ اضافه کند. بلومبرگمارک گورمن.

اپل واچ سری 9
گورمن در گزارشی که بلندپروازی‌های اپل در رابطه با سلامتی را پوشش می‌دهد، اولین تکرار فناوری حسگر فشار خون «مسیر شکنانه» این شرکت را که اپل قصد دارد در سال آینده راه‌اندازی کند، توضیح می‌دهد:

این سیستم طوری طراحی شده است که فقط به کاربر بگوید که آیا فشار خون او روند صعودی دارد یا خیر و یک مجله برای کاربر ارائه دهد تا آنچه را که هنگام بروز فشار خون بالا اتفاق می‌افتد یادداشت کند. برای جلوگیری از تشخیص اشتباه احتمالی، این ویژگی سپس کاربر را راهنمایی می‌کند تا با پزشک خود صحبت کند یا فشار خون خود را با یک کاف سنتی بررسی کند که می‌تواند اندازه‌گیری دقیق سیستولیک و دیاستولیک را ارائه دهد.

به گفته Gurman، نسخه آینده این سیستم در حال توسعه می تواند اعداد دقیق و حتی تشخیص شرایط مرتبط را ارائه دهد. او می افزاید، با این حال، این پیشرفت ها “دور باقی می مانند”.

همچنین در سال 2024 یک ویژگی تشخیص آپنه خواب مبتنی بر اپل واچ است. بر اساس این گزارش، از الگوهای خواب و تنفس برای تخمین ابتلا به این بیماری استفاده می کند و سپس کاربران را به مراجعه به پزشک هدایت می کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، اپل همچنین در حال کار بر روی نظارت غیر تهاجمی قند خون است. گفته می شود که سیستم اپل از یک تراشه فوتونیک سیلیکونی برای تابش نور لیزر زیر پوست برای تعیین غلظت گلوکز در بدن استفاده می کند.

مانیتورینگ گلوکز به روشی مشابه سیستم فشار خون طراحی شده است، به این صورت که در حال حاضر روند قند خون فرد را بررسی می‌کند و به کاربران در مورد پیش دیابت هشدار می‌دهد، نه اینکه اندازه واقعی قند خون را ارائه دهد.

با این حال، بر اساس آخرین گزارش Gurman که به نقل از افراد مطلع از این تلاش‌ها، تلاش‌های اپل برای نظارت بر گلوکز خون در یک محصول «حداقل چند سال» ظاهر نخواهد شد.

به غیر از اپل واچ، اپل همچنین در تلاش است تا تشخیص سمعک را در سال 2024 به AirPods بیاورد. AirPods با مجهز شدن به ویژگی جدید، می تواند به عنوان یک سمعک بدون نسخه عمل کند و قادر به انجام این کار باشد. آزمایشات شنوایی معمولاً در مطب شنوایی شناسان انجام می شود.

در جاهای دیگر، گفته می‌شود که اپل همچنان به بررسی راه‌هایی برای تبدیل هدست اپل ویژن پرو به یک دستگاه سلامت ادامه می‌دهد، همانطور که قبلا توسط گزارش شده بود. اطلاعات. ویژگی‌های ضد اضطراب و مدیتیشن پیشرفته و همچنین سیستم واقعیت مجازی برای تقویت تفکر مثبت و بهبود سلامت روان در حال کار است.

به گفته Gurman، اپل همچنین در حال مطالعه استفاده از حسگرهای موجود در دستگاه برای اسکن چشم کاربر برای داده‌های سلامت شناختی بوده است، در حالی که به گفته Gurman نسخه هدست Fitness+ روی میز باقی مانده است.

این بلومبرگ این گزارش علاوه بر این شامل چند داستان جالب در مورد ابتکارات در حال تحول سلامت و مراقبت های بهداشتی اپل در سال های اخیر است. متن کامل را می توانید اینجا بخوانید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا