بررسی تخصصی

iPad Pro 2024 از پنل LCD به جای OLED یا Mini-LED استفاده می کند، گزارش کلی ادعا می کند

طبق یک گزارش بحث برانگیز جدید که از آسیا منتشر شده است، نسل بعدی آیپد پرو 12.9 اینچی اپل به جای استفاده از فناوری پنل OLED به صفحه نمایش LCD باز می گردد.

آیپد پرو قرمز
به طور گسترده گزارش شده است که مدل‌های آی‌پد پرو بعدی اپل، اولین تبلت‌های اپل خواهند بود که پنل‌های OLED برتر را معرفی می‌کنند و شایعات حاکی از آن است که عرضه آن‌ها در اواسط سال آینده آغاز خواهد شد. بر اساس یک جدید گیج کننده، لزوماً اینطور نیست دیجی تایمز گزارش.

این رسانه مستقر در تایوان اکنون ادعا می کند که اپل در واقع به استفاده از نور پس زمینه LCD برای مدل آیپد پرو 12.9 اینچی آینده خود باز خواهد گشت و آن را با مدل 11 اینچی موجود برابری می کند.

آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی کنونی دارای یک نمایشگر مینی ال‌ای‌دی است که اپل آن را «نمایشگر Liquid Retina XDR» می‌نامد، در حالی که نوع ۱۱ اینچی از «نمایشگر مایع شبکیه چشم» مبتنی بر LCD پایین‌تر استفاده می‌کند.

این گزارش ادعا می‌کند که هزینه تولید بالای استفاده از نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در آی‌پد پرو 12.9 اینچی «موانعی برای پذیرش گسترده‌تر صنعت» بوده است و بازگشت اپل به فناوری نور پس‌زمینه معمولی «می‌تواند ناشی از تمرکز این شرکت بر روی آن باشد. مقیاس پذیری و نفوذ در بازار.”

در نتیجه تغییرات اجزای سازنده، تولید آی‌پدهای 12.9 اینچی جدید می‌تواند حداکثر تا اوایل سال 2024 به تعویق بیفتد، که در ابتدا قرار بود در اوایل نوامبر شروع شود. دیجی تایمز.

چندین چیز در این گزارش اخیر جمع نمی شود. همانطور که قبلا توسط MacRumors،دیجی تایمز روز پنجشنبه با اشاره به همین گزارش در بخش «قبل از رفتن به مطبوعات» با ادعای اینکه آیپد ایر 12.9 اینچی آینده ممکن است دارای نور پس زمینه LCD باشد، برخلاف نور پس زمینه LED مینی مورد استفاده در آیپد پرو 12.9 اینچی فعلی.

با این حال، گزارش کاملاً منتشر شده دیگر به این بزرگتر ادعایی «آیپد ایر 12.9 اینچی» اشاره نمی کند و به سادگی اشاره ای گذرا به «یک آیپد ایر جدید» دارد که از نور پس زمینه LCD سنتی مانند آیپد پرو بعدی نیز استفاده می کند.

برای اضافه کردن سردرگمی، به نظر می‌رسد که مقاله کامل با تکرار ادعاهای گزارش‌شده مبنی بر اینکه «اپل ممکن است یک آی‌پد پرو جدید با نمایشگرهای AMOLED را زودتر در سال 2024 عرضه کند که عمدتاً از دیسپلی سامسونگ و ال‌جی دیسپلی تامین می‌شود» در تناقض است. اینکه آیا قرار است مدل OLED علاوه بر آیپد پرو 12.9 اینچی ادعایی با نمایشگر LCD باشد که قبلا ذکر شد، به سادگی مشخص نشده است.

با کنار گذاشتن تناقضات در ادعاهای بالا، اگر آیپد پرو 12.9 اینچی بعدی از مینی ال ای دی به فناوری پنل ال سی دی سنتی بازگردد، یک قهقرایی بزرگ برای ارائه برتر تبلت های اپل محسوب می شود، به ویژه با توجه به اینکه فناوری صفحه نمایش OLED احتمالاً ممکن است وجود داشته باشد. مورد انتظارترین ارتقا برای نسل بعدی مدل های iPad Pro.

با توجه به تناقضات موجود در دیجی تایمزگزارش، نه به ذکر تاریخچه آن برای تفسیر نادرست اطلاعات زنجیره تامین، این ادعا به تنهایی باید با مقدار زیادی نمک در نظر گرفته شود تا زمانی که منابع دیگر بتوانند آن را تایید کنند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا