بررسی تخصصی

iPad Pro 2024: 12 شایعه در مورد انتظارات

اپل یک سال پیش، امروز، مدل‌های فعلی آی‌پد پرو مبتنی بر M2 را معرفی کرد، بنابراین مشتریان چه انتظاری می‌توانند از مدل مورد انتظار نسل بعدی داشته باشند؟

قابلیت M3 iPad 3
آیپد پرو 2022 یک به‌روزرسانی کوچک بود که تراشه M2، شناور مداد اپل و ارتقاء مشخصات مانند اتصال Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 را اضافه کرد. iPad Pro به طور کلی در سال‌های اخیر تنها شاهد به‌روزرسانی‌های نسبتاً کوچک بوده است، اما شایعات نشان می‌دهند که نسل بعدی iPad Pro اولین به‌روزرسانی بزرگ این محصول از سال ۲۰۱۸ خواهد بود که «تغییرات اساسی» را ارائه می‌کند.

در حال حاضر انتظار می‌رود نسل بعدی مدل‌های iPad Pro در اوایل سال 2024 وارد تولید انبوه شوند و در بهار یا تابستان عرضه شوند.

طراحی به روز شده

آی‌پد پرو از سال 2018 تاکنون در چهار نسل متوالی طراحی مشابهی را حفظ کرده است. تغییرات عمده دستگاه در سال آینده احتمالاً شامل تغییرات طراحی می‌شود، اما اینکه آیا این تغییرات شامل تغییرات جزئی خواهد بود یا بازنگری کامل، هنوز مشخص نیست. شایعات قبلی حاکی از آن بود که پشت شیشه‌ای می‌تواند به مدل آینده آی‌پد پرو بیاید، که یک تغییر طراحی بزرگ برای این محصول خواهد بود، اما مشخص نیست که آیا انتظار می‌رود این مدل در سال آینده عرضه شود یا خیر.

سال گذشته، نسل دهم آی‌پد به اولین مدل آی‌پد تبدیل شد که دارای جهت‌گیری دوربین جلویی افقی است، مکانی بسیار طبیعی‌تر برای تماس‌های ویدیویی در هنگام استفاده از کیبورد جادویی. شایعات مربوط به سال 2021 حاکی از آن است که دوربین جلویی تغییر مکان یافته نیز به iPad Pro می‌رود. چنین تغییری احتمالاً مستلزم قرارگیری متفاوتی از Apple Pencil نیز خواهد بود، زیرا اجزای شارژ بی‌سیم برای لوازم جانبی در حال حاضر در جایی قرار دارند که دوربین به آن حرکت می‌کند.

تراشه M3

انتظار می‌رود که نسل بعدی iPad Pro دارای تراشه M3 آینده اپل باشد تا عملکرد و کارایی بهتری را ارائه دهد.

ویژگی m3 مشکی
تراشه M3 به احتمال زیاد مبتنی بر تراشه A17 Pro است که با استفاده از گره 3 نانومتری TSMC ساخته شده است. A17 Pro 22 درصد عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic، تراشه ای که M2 بر اساس آن است، ارائه می دهد. به این ترتیب، تقریباً مطمئن به نظر می رسد که تراشه M3 می تواند پیشرفت های مشابهی را ارائه دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم A17 Pro یک GPU کاملاً بازطراحی شده با ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری است که منجر به بهبود چشمگیر تجربه‌های بازی می‌شود. تراشه M3 احتمالاً از همان فناوری بهره می‌برد و به طور قابل توجهی قابلیت‌های گرافیکی iPad Pro را افزایش می‌دهد.

گزینه ذخیره سازی 4 ترابایتی

اپل مدل های OLED iPad Pro سال آینده را با گزینه ذخیره سازی 4 ترابایتی عرضه خواهد کرد، شایعه ای که ماه گذشته از آسیا منتشر شد. از سال 2021، آی‌پد پرو با حافظه‌های 128، 256، 512، 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی در دسترس بوده است.

اگر اپل حداکثر فضای ذخیره سازی مدل های OLED iPad Pro آینده خود را به 4 ترابایت افزایش دهد، احتمالاً فضای ذخیره سازی پایه را نیز به 256 گیگابایت افزایش می دهد تا پنج دسته ظرفیت را حفظ کند و همه مدل های نسل هفتمی قادر به ضبط ProRes در 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه باشند.

همچنین شایان ذکر است که رم آی‌پد پرو بر اساس ظرفیت ذخیره‌سازی متغیر است، بنابراین مدل‌های آی‌پد پرو با حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی، ۸ گیگابایت رم دارند، در حالی که مدل‌های آی‌پد پرو با حافظه ۱ یا ۲ ترابایتی، ۱۶ گیگابایت رم دارند. اینکه آیا این بدان معناست که آی‌پد پرو 4 ترابایتی دارای 24 یا 32 گیگابایت رم باشد، ناشناخته است، اما بعید نیست.

فناوری نمایشگر OLED

فناوری صفحه نمایش OLED شاید مورد انتظارترین ارتقای نسل بعدی مدل های iPad Pro باشد. مدل فعلی 11 اینچی دارای صفحه نمایش LCD است، در حالی که مدل 12.9 اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED است.

ویژگی iPad Pro OLED 2
اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED در اپل واچ و آیفون استفاده می کند، اما هنوز این فناوری را به دستگاه های بزرگتر ارائه نکرده است. نمایشگرهای OLED انرژی کمتری مصرف می کنند، دقت رنگ بیشتری دارند و کنتراست بسیار بهتر و ثابت تری نسبت به نمایشگرهای LCD ارائه می دهند. به عنوان یک ارتقای قابل توجه، این تغییر احتمالاً در مواد بازاریابی اپل برای نسل بعدی iPad Pro بسیار برجسته خواهد بود.

صفحه نمایش های بزرگتر

همچنین شایعه شده است که مدل‌های جدید iPad Pro از 11 به 11.1 اینچ و 12.9 به 13 اینچ افزایش می‌یابند که با حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش تسهیل می‌شود.

ویژگی iPad pro m1
این اجازه می دهد تا ردپای دستگاه ها ثابت بماند و در عین حال اندازه نمایشگر افزایش یابد. افزایش جزئی بعید به نظر می‌رسد که عملکرد معنی‌داری به دستگاه اضافه کند، اما ظاهری مدرن‌تر «تمام صفحه» ارائه می‌کند.

قیمت های بالاتر

انتظار می‌رود فناوری پیشرفته‌تر نمایشگر OLED در مدل‌های نسل بعدی، قیمت آی‌پد پرو را افزایش دهد و برآوردهای فعلی به ترتیب از 1500 دلار و 1800 دلار برای مدل‌های 11 و 13 اینچی شروع می‌شود. قیمت آی‌پد پرو ۱۱ اینچی فعلی از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. مدل‌های دارای اتصال سلولی با 200 دلار بیشتر از قیمت پایه برای هر طبقه ذخیره‌سازی در دسترس هستند.

دوربین های بهبود یافته

آی‌پد پرو از سال 2017 دارای همان دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.8 بوده است. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم ƒ/2.4 و فلاش True Tone روشن‌تر نیز از زمان معرفی خود در این گوشی ثابت باقی مانده است. iPad Pro 2021. به‌روزرسانی‌های دوربین برای سایر مدل‌های آی‌پد آینده با سخت‌افزار مرتبط مانند آی‌پد مینی نسل هفتم شایع شده است، بنابراین به‌نظر می‌رسد که پیشرفت‌های مشابهی برای آی‌پد پرو در راه است.

از سال 2021، آی‌پد پرو از دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/2.4 نیز بهره می‌برد. اپل با مدل‌های 2022 آیفون 14، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی ارتقا یافته با دیافراگم ƒ/1.9 و فوکوس خودکار را معرفی کرد. محتمل به نظر می رسد که این سخت افزار بتواند در تجسم بعدی خود به آی پد پرو برسد.

آی‌پد حرفه‌ای‌های فعلی از Smart HDR 4 پشتیبانی می‌کنند، بنابراین ارتقا به Smart HDR 5 محتمل است. Photonic Engine و سایر ویژگی‌های عکاسی و فیلم‌برداری فقط آیفون نیز می‌تواند راه خود را به iPad Pro بعدی باز کند.

رابط جدید

شایعه ای از سال گذشته حاکی از آن بود که مدل آینده iPad Pro دارای دو کانکتور جدید چهار پین خواهد بود.

ویژگی iPad Pro نارنجی
این گزارش با استناد به «منابع موثق در چین» ادعا می‌کند که مدل‌های آی‌پد پرو آینده دارای یک رابط جدید با چهار پین در لبه‌های جانبی بالا و پایین خواهند بود. این آنها را از Smart Connector که دارای سه پایه است و برای اتصال لوازم جانبی مانند Magic Keyboard استفاده می شود و کانکتور MagSafe 3 که دارای پنج پایه است و برای شارژ راحت تر در لپ تاپ های مک استفاده می شود متمایز می کند. در نتیجه، به نظر می رسد که این یک نوع کاملاً جدید از رابط است، اما هدف آن ناشناخته است.

مک اوتاکارا پیشنهاد کرد که کانکتورهای جدید ممکن است برای کمک به برق رسانی به دستگاه های جانبی متصل به پورت Thunderbolt، با استفاده از پشتیبانی DriverKit اضافه شده در iPadOS 16 استفاده شوند، اما در غیر این صورت مشخص نیست که این کانکتورها برای چه هستند یا چرا باید دو تا از آنها در طرفین مختلف وجود داشته باشند. از دستگاه اینکه آیا این شایعه همچنان پابرجاست یا نه، ناشناخته است زیرا عمدتاً مربوط به مدل سال گذشته است، اما نوعی کانکتور جدید علاوه بر درگاه تاندربولت تکی iPad Pro، دور از ذهن نیست.

شارژ بی سیم

در سال 2022، گزارش شد که اپل در حال آزمایش یک آیپد پرو جدید با پشت شیشه ای برای فعال کردن قابلیت شارژ بی سیم است.

iPad Pro Big Ol Logo نارنجی
گزارش بعدی حاکی از آن بود که اپل ممکن است در نهایت طراحی پشت شیشه ای را پس از آزمایش به دلیل نگرانی در مورد شکستن بودن، از بین برده باشد. این گزارش با استناد به منابعی که با برنامه‌های طراحی اپل آشنا هستند، ادعا می‌کند که اپل نمونه‌های اولیه iPad Pro را با لوگوی بزرگ‌تر اپل ساخته است که از شیشه ساخته شده است، که همچنان امکان شارژ بی‌سیم را می‌دهد. گفته می‌شود یکی از نمونه‌های اولیه دارای MagSafe با آهنرباهای قوی‌تر نسبت به آیفون برای جلوگیری از آسیب‌های تصادفی است و همچنین گفته شده است که از سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تر در مقایسه با MagSafe در آیفون پشتیبانی می‌کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که آی‌پد پرو با پشت شیشه‌ای یا لوگوی اپل هرگز عرضه شود، اما به نظر می‌رسد شایعات موافق هستند که اپل به طور گسترده نوعی راه‌حل شارژ بی‌سیم را برای آی‌پد پرو بررسی کرده است، به این معنی که این یک امکان قطعی است. نسل بعدی.

شارژ بی سیم معکوس

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی شارژ بی سیم معکوس برای iPad Pro جدید است که به کاربران امکان می دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قرار دادن آنها در پشت آی پد شارژ کنند. اپل همچنین پتنت های مربوط به این ویژگی را به ثبت رسانده است، اما حضور آن تقریباً مشروط به وجود شارژ بی سیم استاندارد در دستگاه است.

صفحه کلید جادویی بازطراحی شده

مطابق با بلومبرگمارک گورمن، اپل در حال برنامه‌ریزی کامل لوازم جانبی کیبورد جادویی خود برای iPad Pro است که دستگاه را لپ‌تاپ‌مانندتر می‌کند.

صفحه کلید جادویی m1 ipad pro
نسخه به روز شده صفحه کلید جادویی برای iPad، یک ترک پد بزرگ‌تر ارائه می‌کند که به انتقادات نسبت به مدل فعلی پاسخ می‌دهد و «آی‌پد پرو را حتی بیشتر از تنظیمات فعلی شبیه لپ‌تاپ می‌کند». اطراف صفحه‌کلید ظاهراً از آلومینیوم ساخته شده است که شبیه قاب بالایی مک‌بوک‌ها است تا ساختار محکم‌تری ارائه دهد.

پوسته بیرونی صفحه کلید مواد پوشش سیلیکونی مورد استفاده در مدل فعلی و یک پورت USB-C را حفظ می کند. گورمن فکر کرد که طراحی مجدد با استفاده از مواد درجه یک می تواند باعث شود اپل قیمت 299 دلاری لوازم جانبی را افزایش دهد.

افشاگر Weibo معروف به “Instant Digital” ادعا می کند که نسل بعدی کیبورد جادویی نیز به لطف طراحی مجدد و استفاده از مواد مختلف، 100٪ کربن خنثی خواهد بود. ماه گذشته، اپل از اولین محصولات خنثی کربن خود رونمایی کرد: اپل واچ آلومینیومی سری 9 و اپل واچ SE هنگامی که با حلقه اسپورت جدید جفت می شوند، و همچنین اپل واچ اولترا 2 در صورت جفت شدن با حلقه تریل یا آلپاین جدید. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 تمام محصولات خود کربن خنثی شود.

مداد اپل نسل سوم

نسل دوم Apple Pencil اکنون بیش از پنج سال از عمر آن می گذرد، و این گمانه زنی را در مورد آنچه که نسل سوم ممکن است ارائه دهد و اینکه آیا با مدل های بعدی iPad Pro ظهور خواهد کرد، ایجاد کرده است.

m2 ipad pro apple pencil hover
در مارس 2021، افشاکننده معروف به «آقای سفید» تصویری را به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کرد یک نمونه اولیه از قلم اپل نسل بعدی را به تصویر می‌کشد که دارای طراحی کوتاه‌تر، روکش براق و نوک بزرگ‌تر و عمیق‌تر بود. اعتقاد بر این بود که اپل روی یک قلم اپل کوچکتر طراحی شده برای iPad mini و همچنین یک مدل 49 دلاری برای آیفون کار کرده است، اما هر دو محصول هرگز ظاهر نشدند و گفته می شود که به طور کامل کنسل شده اند.

اخیراً، شایعات متعددی حاکی از آن است که نسل سوم شامل طیفی از نکات مغناطیسی قابل تعویض برای تقلید از سبک های مختلف طراحی است. پس از عرضه 79 دلاری Apple Pencil با USB-C، مشخص نیست که آیا این شایعه همچنان پابرجاست یا خیر. با این وجود، اجتناب‌ناپذیر است که نسل دوم اپل پنسیل در برخی مواقع با مدل جدیدتری جایگزین شود و عرضه مدل‌های به‌روزشده iPad Pro بهترین زمان برای نمایش چنین لوازم جانبی است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا