بررسی تخصصی

همه چیز جدید در iOS 18 بتا 3

با سومین بتای iOS 18 و iPadOS 18 که اپل امروز منتشر کرد، تغییرات بیشتری در تعدادی از ویژگی‌ها مانند آیکون‌های حالت تاریک، برنامه عکس‌ها، شکلک‌ها در پیام‌ها و موارد دیگر وجود دارد که به نظر می‌رسد اپل در حال آماده شدن برای راه‌اندازی است. هوش اپل

همه چیز جدید در iOS 18 بتا 3
اپل به‌روزرسانی iOS 18 را در طی دو ماه آینده ادامه می‌دهد و نسخه بتا را قبل از راه‌اندازی آن اصلاح می‌کند. ما همه چیز جدید را در سومین نسخه بتای iOS 18 برجسته کرده‌ایم.

نمادهای حالت تاریک

اکنون آیکون‌های حالت تاریک برای بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث مانند Facebook، Etsy، Telegram، Signal، Slack، Notion، YouTube و غیره وجود دارد. به نظر می رسد اپل آیکون های حالت تاریک را به طور خودکار به برنامه هایی اضافه می کند که دارای آیکون هایی با رنگ های انگشت شمار هستند.

آیکن های شخص ثالث حالت تاریک iOS 18آیکن های شخص ثالث حالت تاریک iOS 18
در برخی از نمادها، رنگ ثانویه به رنگ اصلی تبدیل می‌شود، در حالی که رنگ پس‌زمینه به سیاه تبدیل می‌شود و در برخی دیگر، پس‌زمینه نماد سفید به سیاه تبدیل می‌شود.

برنامه‌هایی با طرح‌های پیچیده آیکون‌ها در رنگ‌های مختلف در حال حاضر به رنگ حالت تاریک تغییر نمی‌کنند، اما اپل آن‌ها را تیره‌تر می‌کند.

برنامه عکس ها

اپل یک دکمه انتخاب برای انتخاب چندین تصویر به رابط اصلی Photos اضافه کرد، بنابراین دیگر نیازی به کشیدن انگشت به پایین برای رسیدن به دکمه انتخاب نیست.

دکمه انتخاب عکس ios 18دکمه انتخاب عکس ios 18
با این تغییر، دکمه جستجو اکنون فقط یک ذره بین است، اما برای برجسته تر کردن آن به رنگ آبی مشخص شده است.

ایموجی

در پیام‌ها، شکلک‌ها، مموجی‌ها و برچسب‌ها همگی در یک رابط ترکیب شده‌اند که می‌توان با استفاده از نمادهای کوچک در پایین صفحه نمایش، آن را پیمایش کرد. نمادهایی وجود دارد که می توانید با ضربه زدن به آنها به استیکرها یا Memoji برسید، و می توانید در Memoji خود پیمایش کنید تا شخصیت ها و ژست های خاص را سریعتر پیدا کنید.

استیکرهای ایموجی ios 18 memojiاستیکرهای ایموجی ios 18 memoji
می‌توانید از این رابط هم استیکر و هم Memoji ایجاد کنید، و می‌توانید از استیکرها درست در پیام‌های خود استفاده کنید، مانند اینکه می‌توانید از ایموجی استفاده کنید. این فقط با برچسب‌های غیر متحرک کار می‌کند و آنهایی که انیمیشن از Live Photos دارند در اندازه برچسب پیوست بزرگتر نمایش داده می‌شوند. با این حال، برچسب های کوچکتری که به عنوان ایموجی استفاده می شوند، به سختی قابل مشاهده هستند.

ایموجی‌ها بزرگ‌تر از قبل نمایش داده می‌شوند، بنابراین قبل از اینکه مجبور به پیمایش شوید، جزئیات بیشتری را مشاهده می‌کنید اما کاراکترهای کمتری را می‌بینید، و ایموجی‌ها و برچسب‌های بیشتری به‌طور همزمان در بخش اخیر نمایش داده می‌شوند.

اپل احتمالا این تغییرات را برای آماده شدن برای معرفی Apple Intelligence، Genmoji و Image Playground انجام داده است.

کاغذ دیواری

یک نسخه پویا از کاغذ دیواری iOS 18 وجود دارد که بر اساس زمان روز از رنگ های مختلف عبور می کند.

گزینه تصویر زمینه پویا ios 18گزینه تصویر زمینه پویا ios 18

رابط چراغ قوه

هنگامی که چراغ قوه را فعال می‌کنید یا روی کنترل‌های جزیره پویا ضربه می‌زنید، یک رابط بزرگ‌تر و بصری‌تر برای تغییر روشنایی و گسترش فلاش LED استفاده شده برای ویژگی چراغ قوه وجود دارد.

اصلاح چراغ قوه ios 18اصلاح چراغ قوه ios 18

نقشه ها

اپل بار دیگر رنگ‌های آیکون Maps را هنگام فعال شدن حالت تاریک تغییر داده است.

ios 18 نقشه های حالت تاریک را نشان می دهدios 18 نقشه های حالت تاریک را نشان می دهد

RCS در پیام ها

رابط کاربری RCS در بخش پیام‌ها در برنامه تنظیمات تغییر کرده است. به جای اینکه فقط به عنوان یک کلید روشن/خاموش نشان داده شود، اکنون یک منوی ضربه ای است که زمینه اضافی را فراهم می کند. اپل توضیح می‌دهد که ارسال و دریافت پیام‌ها با RCS‌ از داده‌های بی‌سیم استفاده می‌کند و شناسه‌های شبکه سلولی ممکن است با شرکت‌های مخابراتی و شرکای آنها به اشتراک گذاشته شود.

ios 18 beta 3 messages rcs toggleios 18 beta 3 messages rcs toggle
برخی از کاربران آیفون در کانادا و سایر کشورها نیز اکنون شاهد تعویض ‌RCS هستند، اگرچه مشخص نیست که آیا RCS در خارج از ایالات متحده کار می‌کند یا خیر.

هوش اپل

برخی از ویژگی های Apple Intelligence در کد ذکر شده است که بیشتر به اضافه شدن هوش مصنوعی آینده به نسخه بتای iOS 18 اشاره می کند. ارجاع کد به Genmoji، Image Playground، Writing Tools، Image Wand، و موارد دیگر.

تغییرات جدید بیشتر

از ویژگی جدیدی در iOS 18 بتا 3 می‌دانید که آن را کنار گذاشته‌ایم؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا