بررسی تخصصی

ویژگی تشخیص آپنه خواب اپل واچ اکنون در بیش از 150 کشور در دسترس است

اپل واچ OS 11 را امروز پس از ماه‌ها آزمایش بتا منتشر کرد. به گفته اپل، یکی از ویژگی های کلیدی مرتبط با سلامتی که در به روز رسانی نرم افزار گنجانده شده است، تشخیص آپنه خواب است که از امروز در اپل واچ سری 10، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در بیش از 150 کشور و منطقه در دسترس است. .

ویژگی تشخیص آپنه خواب اپل واچ اکنون در بیش از 150 کشور در دسترس است
فهرست کشورها شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، نیوزلند، سنگاپور و بسیاری دیگر می شود که فهرست کامل آن در وب سایت اپل موجود است. چند کشور انگلیسی زبان که این ویژگی هنوز در دسترس نیست، استرالیا و کانادا هستند، زیرا اپل همچنان به دنبال مجوز قانونی برای این ویژگی در برخی مناطق است.

آپنه خواب یک اختلال بالقوه جدی است که در آن تنفس فرد در هنگام خواب به طور مکرر متوقف و شروع می شود. به گفته اپل، ویژگی تشخیص از شتاب‌سنج اپل واچ برای نظارت بر حرکات کوچک مچ دست که با اختلال در الگوهای تنفسی طبیعی همراه است، استفاده می‌کند. به گفته اپل، اگر این اختلالات به طور مکرر در چندین شب رخ دهد، ممکن است با آپنه خواب همراه باشد.

کاربران اپل واچ می توانند اختلالات تنفسی شبانه خود را در برنامه Health در آیفون مشاهده کنند، اختلالاتی که به عنوان “بالا” یا “بلند نشده” طبقه بندی می شوند.

اپل می‌گوید این ویژگی با استفاده از «یادگیری ماشینی پیشرفته» و «مجموعه داده‌های گسترده از آزمایش‌های آپنه خواب با درجه بالینی» توسعه یافته و سپس در یک «مطالعه بالینی» تأیید شده است. اپل می گوید که این ویژگی برای تشخیص علائم آپنه خواب متوسط ​​تا شدید برای افراد 18 ساله یا بالاتر که قبلاً مبتلا به آپنه خواب تشخیص داده نشده اند در نظر گرفته شده است.

اپل اخیرا مجوز FDA را برای این ویژگی در ایالات متحده دریافت کرد و این شرکت سندی را به اشتراک گذاشت که توسعه و اعتبار سنجی این ویژگی را توصیف می کند.

اپل واچ سری 10 جدید روز جمعه عرضه می شود، در حالی که اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 سال گذشته عرضه شدند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا