بررسی تخصصی

اپل برای سال 2027 عینک هوشمند و ایرپاد با دوربین را برنامه ریزی می کند

اپل در حال کار بر روی عینک های هوشمند و ایرپادهای مجهز به دوربین های داخلی است تا در سال 2027 عرضه شوند. بلومبرگمارک گورمن. گفته می‌شود که این دستگاه‌ها بخشی از تلاش‌های اپل برای گسترش خط تولید محصولات واقعیت افزوده خود فراتر از هدست ویژن پرو با چیزی است که جذابیت گسترده‌تری دارد.

اپل برای سال 2027 عینک هوشمند و ایرپاد با دوربین را برنامه ریزی می کند
فشار برای محصولات جدید AR در حالی است که Vision Pro با چالش‌هایی در بازار مواجه است. بسیاری از کاربران این هدست 3500 دلاری را برای استفاده طولانی مدت بسیار سنگین، گران قیمت و مستعد گرم شدن بیش از حد می دانند که آن را به جایگاه ویژه ای تبدیل می کند. طبق گزارش‌ها، علاقه به این دستگاه از زمان عرضه آن کاهش یافته است و فروش آن کمتر از انتظارات اپل است.

در آخرین خبرنامه “Power On” خود، گورمن گزارش می دهد که گروه محصولات ویژن اپل اکنون فراتر از Vision Pro نگاه می کند و در نظر دارد عینک های هوشمند قابل مقایسه با همکاری Ray-Ban متا را عرضه کند. عینک های هوشمند و ایرپادهای مجهز به دوربین برای استفاده از میلیاردها دلار سرمایه گذاری شده در قابلیت های هوش بصری Vision Pro در نظر گرفته شده است. این فناوری به دستگاه ها اجازه می دهد تا محیط اطراف خود را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات مربوطه را در اختیار کاربران قرار دهند.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری که اواخر امسال عرضه می‌شود، ویژگی مشابهی را برای مدل‌های آیفون 16 به ارمغان می‌آورد: کاربران می‌توانند برنامه دوربین را باز کرده و آن را به سمت یک شی نشان دهند تا با یک حرکت کلیک و نگه داشتن اطلاعات مربوط به آن شی را دریافت کنند. برای مثال، نشان دادن آن به سمت یک رستوران، ساعت‌ها و رتبه‌بندی‌ها را نشان می‌دهد، در حالی که نشان دادن آن به سمت یک گیاه، گیاه را شناسایی می‌کند. استفاده از کنترل بصری با چیزی که تاریخ دارد، مانند بروشور، تاریخ را به برنامه تقویم اضافه می کند.

عینک‌های هوشمند و ایرپادهای دوربین‌دار اپل هنوز در مراحل برنامه‌ریزی هستند، اما گفته می‌شود که نشان دهنده استراتژی اپل برای ارائه ویژگی‌های واقعیت افزوده به فاکتورهای شکلی قابل دسترس‌تر است. طبق گزارش‌ها، این شرکت نگران موقعیت فعلی خود در بازار AR است، زیرا متا در حال حاضر عینک‌های هوشمند را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کند.

گورمن همچنین به برنامه های اپل برای تکرارهای کوتاه مدت Vision Pro اشاره کرد. نسخه ارزان‌تر این هدست با قیمت حدود 2000 دلار می‌تواند در اوایل سال آینده وارد بازار شود، در حالی که نسل دوم ویژن پرو با پردازنده ارتقا یافته برای سال 2026 در نظر گرفته شده است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا