بررسی تخصصی

جراحان UCSD، Apple Vision Pro را نویدبخش برای جراحی کم تهاجمی می دانند

جراحان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، اپل ویژن پرو را برای جراحی آزمایش کرده اند و بیش از 20 عمل کم تهاجمی را در حین استفاده از هدست انجام داده اند. جراح و مدیر مرکز جراحی آینده در UCSD، سانتیاگو هورگان، اخیراً با زمان برای ارائه نظراتی در مورد عملکرد ویژن پرو.

جراحان UCSD، Apple Vision Pro را نویدبخش برای جراحی کم تهاجمی می دانند
به گفته هورگان، Vision Pro می‌تواند «متحول‌کننده‌تر» از دستگاه‌های روباتیکی باشد که برای کمک به جراحی‌ها استفاده می‌شوند. در حالی که Vision Pro برای مصرف کنندگان گران است، در مقایسه با اکثر تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها مقرون به صرفه است، و این فناوری به طور گسترده ای در دسترس است که بسیاری از بیمارستان ها در سراسر کشور می توانند از آن استفاده کنند.

در طی جراحی های لاپاراسکوپی، پزشکان یک دوربین را از طریق یک برش کوچک می فرستند و نمای دوربین روی صفحه نمایش نزدیک نشان داده می شود. پزشکان باید در حالی که بیمار را عمل می کنند، صفحه نمایش را تماشا کنند، فرآیندی که Vision Pro ساده می کند. هورگان می‌گوید که جراحان باید در حین انجام این جراحی‌ها به سی‌تی اسکن، نظارت بر موارد حیاتی و موارد دیگر نگاه کنند، و در عوض می‌توان تمام این اطلاعات را از طریق Vision Pro مشاهده کرد.

این امر باعث می‌شود جراحان مجبور نباشند بدن خود را در موقعیت‌های عجیب و غریب بچرخانند و ناراحتی هنگام انجام جراحی را کاهش دهند.

در حالی که Horgan هدست های دیگری مانند عینک گوگل و هولولنز مایکروسافت را امتحان کرده است، نمایشگرها به اندازه کافی خوب نبودند. اما Vision Pro دارای نمایشگرهای OLED با وضوح بالا است و نتیجه “بهتر از [UCSD surgeons] حتی انتظار می رود.”

در جراحی‌هایی که ویژن پرو را شامل می‌شود، پزشکان، دستیاران و پرستاران همگی از هدست‌ها به جای نگاه کردن به صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند و هیچ بیماری از جراحی‌های ویژن پرو منصرف نشده است.

UCSD همچنین در حال آزمایش توانایی ویژن پرو برای ایجاد تصویربرداری رادیولوژی سه بعدی است و تیم ممکن است آن را در سایر کاربردهای پزشکی نیز آزمایش کند. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه آزمایش Vision Pro و سایر دستگاه های مشابه برای استفاده پزشکی به طور کامل شرح داده شده است زمان مقاله

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا