بررسی تخصصی

برنامه اتحادیه اروپا برای تنظیم مقررات اپل تا بهار 2023 به تعویق افتاد و در بحبوحه آمادگی برای اجرای قوانین جدید

به گفته مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا، مقررات جدید گسترده اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن اپل و سایر شرکت های بزرگ فناوری در اوایل سال 2023 اجرایی خواهد شد. TechCrunch).

کمیسیون اروپا
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) می تواند اپل را مجبور به ایجاد تغییرات عمده در اپ استور، پیام ها، فیس تایم، مرورگرهای شخص ثالث و سیری در اروپا کند. به عنوان مثال، ممکن است مجبور شود به کاربران اجازه دهد تا فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث و برنامه‌های جانبی را نصب کنند، به توسعه‌دهندگان این امکان را بدهد که با سرویس‌های خود اپل همکاری نزدیک داشته باشند و پیشنهادات خود را در خارج از اپ استور تبلیغ کنند و از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند و دسترسی داشته باشند. داده های جمع آوری شده توسط اپل

یکی از جدیدترین موارد افزوده شده به DMA، الزامی است که سرویس‌های پیام رسانی، تماس صوتی و تماس ویدیویی را به یکدیگر متصل کنند. قوانین قابلیت همکاری از لحاظ نظری به این معنی است که برنامه‌های متا مانند واتس‌اپ یا مسنجر می‌توانند درخواست همکاری با چارچوب iMessage اپل را داشته باشند و اپل مجبور به رعایت آن خواهد شد.

وستاگر در یک سخنرانی در کنفرانس بین المللی شبکه رقابت در برلین گفت که DMA “بهار آینده لازم الاجرا خواهد شد و ما به محض دریافت اولین اطلاعیه ها برای اجرا آماده می شویم.” DMA در ابتدا قرار بود در اکتبر 2022 اجرایی شود و نشان می دهد که در آماده سازی قانون جدید تاخیر اندکی وجود داشته است. وستاگر همچنین اشاره کرد که اولین اقدامات اجرایی ممکن است به زودی پس از وضع مقررات انجام شود و در مورد آمادگی های جاری اتحادیه اروپا بحث کرد:

این فصل بعدی هیجان انگیز است. این به معنای آماده سازی بتن زیادی است. این در مورد راه اندازی ساختارهای جدید در کمیسیون، تجمیع منابع… بر اساس تجربه مرتبط است. این در مورد استخدام کارکنان است. این در مورد آماده سازی سیستم های IT است. این در مورد تهیه پیش نویس متون قانونی بیشتر در مورد رویه ها یا فرم های اطلاع رسانی است. تیم‌های ما در حال حاضر مشغول تمام این آمادگی‌ها هستند و قصد داریم به زودی با ساختارهای جدید وارد شویم.

قانونگذاران اتحادیه اروپا به طور موقت DMA را در ماه مارس تصویب کردند. پارلمان اروپا و شورای اروپا باید قبل از اجرایی شدن این قانون، تصویب نهایی را صادر کنند. شرکت‌های بزرگ فناوری که معیارهای تعیین شدن به عنوان “دروازه بان” را دارند باید ظرف سه ماه پس از اجرایی شدن این مقررات وضعیت خود را به کمیسیون اروپا اعلام کنند و یک دوره دو ماهه دیگر برای اتحادیه اروپا وجود دارد تا تعیین دروازه‌بان را تأیید کند. که ممکن است هنوز مدتی طول بکشد تا شرکت ها با اقدامات اجرایی مواجه شوند.

اپل به دلیل حجم گردش مالی سالانه خود در اتحادیه اروپا، مالکیت و بهره برداری از پلتفرم هایی با تعداد زیادی کاربر فعال و «موقعیت مستحکم و بادوام» به دلیل نحوه عملکرد، تقریباً مطمئن است که به عنوان “دروازه بان” طبقه بندی می شود. مدت زمانی است که این معیارها را برآورده کرده است، و بنابراین مشمول قوانین مندرج در DMA خواهد بود.

فراتر از اتحادیه اروپا، اکوسیستم اپل به طور فزاینده ای توسط دولت های سراسر جهان، از جمله در ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی و غیره تحت نظارت شدید قرار می گیرد، با اشتهای روشن از سوی تنظیم کننده های جهانی برای بررسی الزامات مربوط به بارگذاری جانبی برنامه ها. و قابلیت همکاری وستاگر پیشنهاد کرد که سطح قابل توجهی از همکاری در حال حاضر به عنوان بخشی از آماده سازی برای DMA رخ می دهد، و از مقامات ملی رقابت در سراسر جهان خواست تا از نزدیک همکاری کنند:

برای فصل بعدی، همکاری نزدیک با مقامات رقابت در داخل و خارج از اتحادیه اروپا بسیار مهم خواهد بود. این صرف نظر از این است که آیا آنها از ابزارهای اجرایی سنتی استفاده می کنند یا ابزارهای نظارتی خاص خود را مانند مقررات دیجیتال آلمان توسعه داده اند. همکاری نزدیک ضروری خواهد بود زیرا ما با کمبود کار مواجه نخواهیم شد و خدمات یا اقدامات جدید برای نگاه کردن به ما کم نخواهیم بود. و تلاش های مورد نیاز در مقیاس جهانی بسیار زیاد است. بنابراین ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به همکاری خواهیم داشت.

بسیاری از شما با علاقه زیادی به انتشار DMA خواهید رسید. این یک تجربه یادگیری متقابل خواهد بود. اتحادیه اروپا سخت کار کرده است تا تعادل مناسب را بیابد، و من فکر می‌کنم که ما به چیزی رسیده‌ایم که سخت اما بسیار منصفانه است. ناگفته نماند که هر چه ما به عنوان یک جامعه رقابت بین‌المللی، بتوانیم رویکرد خود را هماهنگ کنیم، فرصت کمتری برای غول‌های فناوری جهانی برای بهره‌برداری از شکاف‌های اجرایی بین حوزه‌های قضایی ما وجود خواهد داشت.

DMA می گوید دروازه بانانی که قوانین را نادیده می گیرند با جریمه هایی تا 10 درصد از کل گردش مالی سالانه شرکت در سراسر جهان یا 20 درصد در صورت تخلفات مکرر و همچنین جریمه های دوره ای حداکثر تا 5 درصد از کل شرکت در سراسر جهان مواجه خواهند شد. گردش مالی سالانه. در مواردی که دروازه بانان مرتکب “نقض های سیستماتیک” شوند، کمیسیون اروپا می تواند تحریم های بیشتری را اعمال کند، مانند الزام دروازه بان به فروش یک تجارت یا بخش هایی از آن، از جمله واحدها، دارایی ها، حقوق مالکیت معنوی، یا برندها، یا ممنوعیت دروازه بان از فروش. خرید هر شرکتی که در بخش دیجیتال خدمات ارائه می کند.

تاکنون، اپل به شدت در برابر تلاش‌های دولت‌ها برای اعمال تغییرات در سیستم‌های عامل و خدمات خود مقاومت کرده است. به عنوان مثال، اپل به جای اطاعت از دستورات اداره مصرف کنندگان و بازارها (ACM) برای اجازه دادن به سیستم های پرداخت شخص ثالث در برنامه های دوستیابی هلندی، به سادگی تصمیم گرفت هر هفته به مدت ده هفته در هلند جریمه ای 5.5 میلیون دلاری بپردازد. در اوایل این هفته، ACM اعلام کرد که قوانین اپل در مورد برنامه های دوستیابی هلندی ناکافی است.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در انجمن اخبار سیاسی ما قرار دارد. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل 100 پست محدود می شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا