بررسی تخصصی

آیا آیفون 14 ناامید کننده خواهد بود؟

با توجه به اینکه حدود چهار ماه تا زمان رونمایی اپل از سری آیفون 14 باقی مانده است، اکثریت قریب به اتفاق شایعات مربوط به دستگاه های جدید تاکنون به جای آیفون 14 استاندارد، بر روی آیفون 14 پرو متمرکز شده اند که منجر به سوالاتی در مورد تفاوت آنها می شود. آیفون 14 در واقع از نسل قبلی خود یعنی آیفون 13 خواهد بود.

آیا آیفون 14 ناامید کننده خواهد بود؟
انتظار می‌رود آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با ویژگی‌هایی مانند حاشیه‌های نازک‌تر و طراحی آرایه دوربین TrueDepth “قرص و سوراخ‌دار” به جای بریدگی، تیتر اول شوند، اما گمان می‌رود مدل‌های استاندارد آیفون 14 فاقد این ارتقاء باشند. . برای اولین بار، مدل‌های استاندارد آیفون نیز انتظار می‌رود آخرین تراشه اپل را از دست بدهند، با «A16» فقط برای آیفون 14 پرو. طبق شایعات تاکنون، مدل‌های استاندارد آیفون 14 از طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید انحصاری مدل‌های آیفون 14 پرو صرف نظر می‌کنند، از جمله:

سایر شایعات کمتر محتمل در مورد پتانسیل شاسی تیتانیومی و سیستم حرارتی محفظه بخار نیز بر روی مدل‌های آیفون 14 پرو متمرکز هستند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد اپل در حال برنامه‌ریزی است تا روند خود را برای تمایز فزاینده مدل‌های آیفون پرو و ​​غیرپرو ادامه دهد، جایی که بسیاری از ویژگی‌های جدید و رده بالا در مدل‌های Pro شروع به کار می‌کنند، قبل از اینکه به مدل‌های غیر حرفه‌ای برسند. تاریخ بعد به عنوان مثال، شایعه شده است که مدل‌های استاندارد آیفون 15 دارای طراحی آرایه دوربین TrueDepth قرص و سوراخ‌دار آیفون 14 پرو هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد آیفون 14 در اواخر امسال چه ارتقاء و ویژگی‌هایی را ارائه دهند؟

گزینه اندازه بزرگتر: ‘iPhone 14 Max’

پس از فروش کم برای iPhone 12 mini و iPhone 13 mini که هر دو دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی هستند، ظاهرا اپل در نظر دارد آیفون کوچک خود را متوقف کند و مدلی بزرگتر را معرفی کند تا جای خود را در خط تولید بگیرد.

پوشک نمایشگر iphone 13 pro max


انتظار می‌رود که «آی‌فون 14 مکس» بالاتر از آیفون 14 در خط تولید قرار گیرد و از صفحه نمایش 6.7 اینچی مانند آیفون 12 پرو مکس و آیفون 13 پرو مکس برخوردار باشد. همانطور که آیفون‌های «مینی» در سال‌های اخیر همه ویژگی‌های مشابه مدل‌های استاندارد آیفون 12 و آیفون 13 را ارائه می‌کنند، انتظار می‌رود آیفون 14 مکس نیز همه ویژگی‌های مشابه آیفون 14 استاندارد را ارائه دهد اما با نمایشگر به میزان قابل توجهی بزرگتر

در حالی که طبق گزارش‌ها خبری از «آیفون 14 مینی» نخواهد بود، آیفون 14 مکس گزینه‌ای را برای کاربرانی فراهم می‌کند که می‌خواهند آیفون جدیدی با نمایشگر بزرگ‌تر داشته باشند، اما به ویژگی‌های «پرو» مانند نمایشگر ProMotion و دوربین تله فوتو نیازی ندارند. به عنوان یکی از قابل توجه ترین تغییرات بصری در خط تولید آیفون در سال جاری، آیفون 14 مکس می تواند در مرکز بازاریابی آیفون 14 قرار گیرد.

50% حافظه بیشتر

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که تمامی مدل‌های آیفون 14 دارای 6 گیگابایت حافظه خواهند بود که مدل‌های استاندارد آیفون 14 دارای حافظه LPDDR 4X و مدل‌های آیفون 14 پرو دارای حافظه LPDDR 5 هستند.

در حال حاضر، آیفون 13 مینی و آیفون 13 دارای 4 گیگابایت حافظه هستند، در حالی که آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس قبلاً 6 گیگابایت حافظه دارند. این مقادیر نسبت به سری آیفون 12 تغییری نکرده است. اگرچه کو پیشنهاد کرد که تمام مدل‌های آیفون 14 دارای 6 گیگابایت حافظه خواهند بود، اما حافظه‌های LPDDR 5 آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس تا یک و نیم برابر سریع‌تر و تا 30 درصد مصرف انرژی بیشتر خواهند داشت.

50 درصد حافظه بیشتر در آیفون 14 و آیفون 14 مکس می تواند آن را قادر سازد تا برنامه ها و برگه های مرورگر بیشتری را در پس زمینه برای از سرگیری سریعتر باز نگه دارد، فضای بیشتری را برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های قدرتمند و پرحافظه فراهم کند و دستگاه ها را آینده تر کند. اثبات در سال های آینده.

عمر باتری بهبود یافته است

آیفون 14 و آیفون 14 مکس می توانند به لطف تراشه 5G جدید و کارآمدتر، عمر باتری بهتری را ارائه دهند.

آیفون 12 5 گرم


گفته می شود تراشه 5G RF آیفون 14 با فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است و تراشه فیزیکی کوچکتری با مصرف انرژی کمتر ارائه می دهد. فرآیند 6 نانومتری RF تراشه را قادر می‌سازد تا در هر دو باند زیر 6 گیگاهرتز و میلی‌متر ویو 5G از توان کمتری استفاده کند و در عین حال سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهد.

انتظار می رود علاوه بر کارآمدتر بودن، کوچک کردن قطعه بزرگ فرستنده RF در داخل آیفون، فضای فیزیکی را آزاد کند. گفته می‌شود که هر میلی‌متر مربع اضافی حجمی که بازیابی می‌شود، فضای بیشتری برای باتری بزرگ‌تر ایجاد می‌کند. اعتقاد بر این است که بازدهی بهبود یافته و کوچک سازی تراشه RF آیفون 14 منجر به عمر باتری کلی بهتر می شود.

قابلیت اتصال Wi-Fi 6E

انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ از Wi-Fi 6E پشتیبانی کنند. Wi-Fi 6E ویژگی‌ها و قابلیت‌های Wi-Fi 6 را ارائه می‌کند، از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کمتر و نرخ داده سریع‌تر، به باند 6 گیگاهرتز گسترش یافته است. طیف اضافی فضای هوایی بیشتری را فراتر از وای فای موجود 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فراهم می کند که منجر به افزایش پهنای باند و تداخل کمتر می شود.

ویژگی های اضطراری ماهواره

انتظار می‌رود با قابلیتی که در ابتدا برای سری آیفون 13 شایعه شده بود، مودم اسنپدراگون X65 کوالکام در سری آیفون 14، تعدادی از ویژگی‌های اضطراری مبتنی بر ماهواره را تسهیل کند تا به کاربران امکان ارسال پیام در مواقع اضطراری و گزارش موارد اضطراری بزرگ در مکان‌ها را بدهد. جایی که هیچ پوشش سلولی وجود ندارد.

به طور خاص، پیام اضطراری از طریق ماهواره به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از شبکه ماهواره ای به خدمات اضطراری و مخاطبین پیامک ارسال کنند، در صورتی که سیگنال تلفن همراه یا وای فای در دسترس نباشد. ظاهراً این یک پروتکل ارتباطی جدید در کنار پیامک و iMessage خواهد بود، حباب های پیام خاکستری را نشان می دهد و طول پیام محدود خواهد شد. ویژگی دیگر به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از ارتباطات ماهواره ای موارد اضطراری بزرگ مانند سقوط هواپیما و آتش سوزی را گزارش دهند.

این ویژگی‌ها هنوز در حال توسعه هستند و شایعه شده است که در اولین فرصت در سال 2022 عرضه می‌شوند، اما برآوردهای دیگر این ویژگی را محکم‌تر در خط تولید آیفون 14 و اپل واچ سری 8 قرار داده‌اند.

بهبودهای دوربین فوق عریض

در حالی که طبق گزارش‌ها، مدل‌های آیفون 14 دوربین جدید 48 مگاپیکسلی واید را از دست می‌دهند و به جای آن از دوربین 12 مگاپیکسلی واید آیفون 13 استفاده می‌کنند، همه آیفون‌های استاندارد 2022 می‌توانند شاهد بهبودهایی در دوربین Ultra Wide باشند.

فیس آیدی آیفون 13


آیفون 13 پرو دوربین Ultra Wide جدید ƒ/1.8، 6P (لنز شش عنصری) با فوکوس خودکار را معرفی کرد. امسال، شایعه شده است که این دوربین بهبود یافته ƒ/1.8 Ultra Wide به هر دو مدل استاندارد آیفون 14 برسد.

بهبود دوربین جلو

در کنار بهبودهای سیستم دوربین عقب، دوربین جلوی آیفون 14 شایعه شده است که از بهبودهای قابل توجه تری برخوردار است.

فیس آیدی آیفون 13


به طور خاص، هر چهار مدل آیفون 14 احتمالاً دارای سیستم دوربین جلو ارتقا یافته با فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر ƒ/1.9 خواهند بود. در مقایسه، دوربین جلو در همه مدل‌های آیفون 13 دارای فوکوس ثابت و دیافراگم ƒ/2.2 است.

دیافراگم بازتر باعث می شود نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور برسد. Kuo گفته است که این ارتقاء دوربین می تواند منجر به بهبود جلوه عمق میدان برای عکس ها و فیلم های حالت پرتره شود، در حالی که فوکوس خودکار می تواند فوکوس را در طول تماس های ویدیویی FaceTime و Zoom تقویت کند.

گزینه های رنگ تازه شده

طبق شایعات، آیفون 14 و آیفون 14 مکس در طیف وسیعی از رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز و بنفش عرضه می‌شوند.

با فرض اینکه شایعات در مورد گزینه های سیاه و سفید آیفون 14 در واقع به Midnight و Starlight اشاره می کنند، ترکیب رنگ جدید به معنای توقف رنگ صورتی و سبز آیفون 13 است. بدون در نظر گرفتن رنگ‌های میان دوره‌ای مانند سبز و سبز آلپاین برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو در اوایل سال جاری، اطلاعات نشان می‌دهد که آیفون 14 با همان تعداد گزینه‌های رنگی مشابه نسخه‌های قبلی خود عرضه خواهد شد.

همانطور که در سال‌های اخیر که همان رنگ‌های پلی‌کروم در بین نسل‌ها به‌روزرسانی شده‌اند، گزینه‌های رنگ آبی و قرمز آیفون ۱۴ در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۳ احتمالاً رنگ‌های تازه‌تری دارند. با این وجود، انتخاب رنگ‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو می‌تواند تقریباً شبیه به رنگ‌های آیفون 12 و آیفون 13 باشد، اما احتمالاً با معرفی مجدد رنگ بنفش در بوق و کرنا قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه اپل آیفون 12 و آیفون 12 مینی بنفش را در آوریل سال گذشته با واکنش مثبت مشتریان و آی‌مک 24 اینچی، آی‌پد نسل ششم و آی‌مک 24 اینچی، آی‌پد نسل ششم، در یک به‌روزرسانی در اواسط چرخه معرفی کرد، گزینه رنگ بنفش برای آیفون 14 قابل قبول به نظر می‌رسد. مینی و نسل پنجم iPad Air همگی در رنگ بنفش موجود هستند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا