بررسی تخصصی

ناامیدی های اپل آرکید برای توسعه دهندگان بازی ادامه دارد

برخی از توسعه دهندگان همچنان از کار با سرویس بازی موبایل مبتنی بر اشتراک اپل Apple Arcade ناراضی هستند. mobilegamer.biz گزارش ها.

ناامیدی های اپل آرکید برای توسعه دهندگان بازی ادامه دارد
در گفتگو با این وب سایت، برخی از توسعه دهندگان گفتند که استودیوها باید تا شش ماه منتظر بمانند تا پرداخت ها را از ‌Apple Arcade دریافت کنند. آنها همچنین به مشکلات دریافت پاسخ به ایمیل‌های معمول، پشتیبانی فنی رضایت‌بخش و قابلیت کشف ضعیف اشاره کردند. یکی از توسعه دهندگان گفت:

ما توانستیم قرارداد خوبی برای عناوین خود امضا کنیم که کل بودجه توسعه ما را پوشش می داد. همه چیز از زمان های اولیه تغییر کرده است، این روزها امضای قرارداد با اپل یک فرآیند بسیار دشوار و طولانی است. فقدان دید و تمرکز واضح پلت فرم ناامید کننده است و اگر هدفی وجود داشته باشد، هر سال یا بیشتر تغییر می کند. همچنین پشتیبانی فنی بسیار بد است.

اکثر توسعه دهندگان خاطرنشان کردند که Apple Arcade، به ویژه در چند سال اول، به خوبی پرداخت می کند:

هر کس دیگری بگوید، پیشرفت ها فوق العاده بود. آن‌ها در مقایسه با آنچه که ما به پرداخت دستمزد عادت کرده‌ایم، خارج از نمودار بودند. و علاوه بر آن، حق امتیاز دریافت کردید.

در حالی که در ابتدا توسعه‌دهندگان از پرداخت‌های ماهانه فوری از استخر پاداش پرداخت‌های مستمر حق امتیاز سود می‌بردند، اکنون پنج ماه عقب‌نشینی وجود دارد. یکی از توسعه‌دهندگان ادعا می‌کند که تقریباً در نتیجه پرداخت‌های آهسته از کار افتاده است، در حالی که دیگران مجبور بودند ماه‌ها به دنبال پرداخت باشند.

توسعه دهندگان همچنین به مسائل ارتباطی کلی اشاره کردند و هنگامی که پاسخی دریافت می کنند، نتایج اغلب ناامیدکننده هستند. یک توسعه دهنده به اشتراک گذاشت:

ما می‌توانیم هفته‌ها را بدون هیچ خبری از اپل بگذرانیم و زمان کلی پاسخگویی آنها به ایمیل‌ها سه هفته است، اگر اصلاً پاسخ دهند. ما قرار است بتوانیم سؤالات مربوط به محصول، فنی و تجاری بپرسیم، اما اغلب نیمی از تیم اپل حاضر نمی‌شوند و وقتی این کار را انجام می‌دهند، نمی‌دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و نمی‌توانند به سؤالات ما پاسخ دهند، زیرا نمی‌توانند به سؤالات ما پاسخ دهند. دانشی در مورد نحوه پاسخ دادن به آن ندارم، یا به دلایل محرمانه قادر به اشتراک گذاری آن اطلاعات نیستید.

همچنین ظاهراً مشکلات مهمی در توسعه بازی‌های Apple Arcade برای هدست ویژن پرو وجود دارد. توسعه دهندگان ناامیدی خود را از پشتیبانی فنی اپل از Vision Pro ابراز کردند که آن را ناکافی و بی فایده توصیف کردند. یکی از توسعه دهندگان گفت:

پشتیبانی فنی افتضاح است – بدترین چیزی که در هر کجا دیده ام. آن‌ها نمی‌توانند هیچ دیدگاهی در مورد نحوه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزاری که روی آن اجرا می‌شود، یا اینکه چگونه میان‌افزار ضروری برای کار با آن ارائه می‌شود، ارائه دهند.

توسعه برای Vision Pro مانند بازگشت به 10 سال گذشته است زیرا علیرغم قدرت تبلیغ شده – و هزینه – دستگاهی نیست که برای بازی ساخته شده باشد. کار کردن هر بازی پیچیده روی پلتفرم دشوار است.

منابع دیگر به mobilegamer.biz گفتند که در حالی که اپل با آنها تماس گرفته بود تا یک بازی برای ویژن پرو بسازد، هیچ انگیزه مالی و تضمینی برای ارتقاء به آنها ارائه نشده است. این در تضاد با رقبایی مانند Meta است که مشوق های مالی سخاوتمندانه و تضمین های بازاریابی را به توسعه دهندگان ایجاد محتوا برای پلتفرم های خود ارائه می دهد.

توسعه دهندگان همچنین به مشکلات مربوط به تضمین کیفیت و به روز رسانی اشاره کردند و ادعا کردند که بحث طولانی مدت با اپل بر سر یک به روز رسانی تنها دو ماه کار تیم آنها را به همراه داشت. آنها گفتند: «ارائه به‌روزرسانی‌ها بسیار دردناک است، توسعه‌دهندگان ما شروع به تلاش برای اجتناب از آن کردند. به همین ترتیب، ظاهراً مشکلاتی با قابلیت کشف وجود دارد. سایر توسعه دهندگان ناامیدی خود را به اشتراک گذاشتند و اظهار داشتند:

به نظر می رسد بازی در دو سال گذشته در سردخانه بوده است. مهم نیست که چه چیزی را در بازی قرار می دهیم، اپل ما را مشخص نمی کند، مثل این است که ما وجود نداریم. بنابراین به عنوان یک توسعه دهنده فکر می کنید، خوب، آنها این پول را برای انحصار به ما داده اند… من نمی خواهم پول را به آنها پس بدهم، اما می خواهم مردم بازی من را انجام دهند. انگار ما نامرئی هستیم

یکی از توسعه دهندگان با انتقاد گسترده تر از جهت استراتژیک Apple Arcade به پایان رسید:

Arcade هیچ استراتژی روشنی ندارد و به جای اینکه واقعاً در داخل شرکت پشتیبانی شود، مانند یک پیچ و مهره برای اکوسیستم شرکت اپل احساس می شود. Apple 100% گیمرها را درک نمی کند – آنها اطلاعات کمی در مورد اینکه چه کسی بازی های خود را بازی می کند و می تواند با توسعه دهندگان به اشتراک بگذارد، یا نحوه تعامل آنها با بازی های روی پلتفرم در حال حاضر ندارند.

[…]

من معتقدم اپل آرکید به طور کلی ایده خوبی است، اما آنها نیاز به یک هدف روشن برای اینکه کجا باید بروند و برای چه هستند، دارند. این سوالی است که آنها باید به آن پاسخ دهند و سپس بر اساس آن عمل کنند.

یک توسعه‌دهنده دیگر دیدگاه مثبت‌تری ارائه کرد:

من فکر می کنم که آرکید می داند که مخاطبانش امروز بسیار بیشتر از ابتدا هستند. اگر به نظر نمی‌رسد که این بازی‌های مستقل هنری با مفهوم بالا باشد، این تقصیر اپل نیست. اگر آنها بتوانند با بازی های خانوادگی کسب و کاری بسازند، برای آنها خوب است و برای توسعه دهندگانی که می توانند این فرصت را دنبال کنند خوب است.

Apple Arcade در سپتامبر 2019 راه اندازی شد و به کاربران امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از بازی ها را با هزینه ماهانه 6.99 دلار می داد. ‌Apple Arcade نیز به عنوان بخشی از بسته اشتراک Apple One در دسترس است که چندین سرویس اپل را در یک برنامه ماهانه ترکیب می‌کند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا