Feral: Apple Silicon “فرصت های هیجان انگیز” را برای آینده بازی Mac باز می کند
Feral Interactive از سال 1996 بازیها را به مک منتقل میکند و به دلیل تبدیلهای بسیار وفادار و باکیفیت رایانههای شخصی و کنسولها، شهرت خود را به دست آورده است. با انتقال اپل از پردازندههای اینتل به سیلیکون اپل در سری مک تقریباً کامل شده است. MacRumors از ناشر و توسعهدهنده سؤال کرد که فکر میکند چشمانداز بازیهای مک در سالهای اخیر چگونه تغییر کرده است و به کجا میتوان رفت.
Feral اذعان میکند: «تغییرات دورهای بوده است، اما آوردن بازیها به پلتفرم مک در آن زمان چالشهای خود را داشته است». انتقال اپل از PPC به اینتل، 32 بیتی به 64 بیتی و اخیراً اینتل به سیلیکون اپل – همه اینها مستلزم دوره های انتقالی و کار اساسی بود، اما در هر مورد شرایطی را فراهم کردند که در آن بازی های بهتری ارائه شود. چیزی که ثابت مانده است این است که جامعه ای از کاربران مک هستند که می خواهند بازی ها را روی رایانه های خود بازی کنند. مخاطبانی برای بازی های خوب که به خوبی برای پلتفرم بهینه شده اند وجود دارد.”
این بدان معنا نیست که گیمرهای مک همیشه از عدم علاقه ظاهری اپل به مک به عنوان یک ماشین دارای قابلیت بازی احساس ناامیدی نکرده اند. همانطور که بسیاری از طرفداران بازیهای مک میدانند، اپل در طول تاریخ با استفاده از گرافیک یکپارچه اینتل و پردازندههای گرافیکی طراحیشده برای موبایل در لپتاپها و ماشینهای رومیزی همهکاره خود، قدرت گرافیکی مک را کاهش داده است. به همین دلیل، Feral می گوید که جدا از علاقه آنها به یک بازی، مذاکرات صدور مجوز، و موفقیت ثابت شده یک IP معین، متغیر بزرگ دیگری که همیشه باید در هنگام پورت کردن یک عنوان triple-A در نظر گرفته شود این است که یک بازی چقدر سخت است. – و اگر یک مک می تواند آن را مدیریت کند.
“قبل از [Apple silicon]تقریباً همه محبوبترین رایانههای اپل، بهویژه لپتاپهای سطح ابتدایی آنها، از گرافیک مجتمع اینتل استفاده میکردند. این یک مشکل بود. ما مجبور شدیم بخش زیادی از چرخه های توسعه توسعه یافته را صرف بهینه سازی بازی ها کنیم تا مطمئن شویم که آنها تا حد ممکن بر روی دستگاه هایی که برای بازی در نظر گرفته نشده یا طراحی نشده اند اجرا می شوند.”
بیگانه: انزوا
مشکل این است که بازیهای AAA اغلب محدودیتهای سختافزاری را پشت سر میگذارند، و ما باید مطمئن باشیم که میتوانیم یک بازی را به خوبی بر روی طیف وسیعی از ماشینها اجرا کنیم، که اغلب به چندین سال قبل میرسد. با این حال، انتقال فعلی به سیلیکون اپل در مقایسه با نسل قبلی مکهای مبتنی بر اینتل، گام بزرگی در قدرت و برای بازیهایی که عملکرد بهتر و وفاداری گرافیکی بهتری دارند، ارائه میکند.”
“این به ما آزادی بیشتری در نگاه کردن به بازیهای سختتر میدهد، زیرا اطمینان بیشتری داریم که میتوان آنها را روی طیف وسیعی از مکها از جمله لپتاپهای سطح مبتدی، که بخش بزرگی از مخاطبان بالقوه را نشان میدهند، به خوبی ساخت. “
این فقط سخت افزاری نبوده است که Feral مجبور به مبارزه با آن شده است – تغییر استانداردهای نرم افزاری اپل نیز چالشی برای غلبه بر آن بوده است. برای مثال، در سال 2018، اپل OpenGL و OpenCL را منسوخ کرد و توسعهدهندگان بازی را تشویق کرد که به Metal بروند، که به عنوان یک API بهینهشده برای پلتفرم و کم هزینه برای توسعه نرمافزارهای گرافیکی فشرده ارائه شده است.
Total War: Rome Remastered
Feral میگوید: «زمانی که اپل Metal را برای macOS معرفی کرد، اجرای OpenGL آن قبلاً از نظر عملکرد بسیار کمتر از DirectX بود و بسیاری از ویژگیهای مورد نیاز برای بازی را نداشت. با این حال، Metal یک گام بزرگ رو به جلو است، صرفاً با داشتن یک API گرافیکی کارآمد.
ما از روزی که اپل Metal را برای مک معرفی کرد، کار خود را آغاز کردیم و بازخوردها و درخواستهای ویژگیهای زیادی را به اپل ارائه کردیم، که به اعتبار آنها، آنها به بسیاری از آنها عمل کردند. Feral اولین بازی متال خود را در اوایل سال 2017 منتشر کرد و تعدادی از بازی های قدیمی خود را برای استفاده از Metal به جای OpenGL به روز کرد. ناشر می گوید: “مزایای انجام این کار این بود که به آنها اجازه می داد به صورت بومی بر روی جدیدترین مک ها اجرا شوند و در بسیاری از موارد باعث بهبود عملکرد بزرگی شد.”
Feral قبلا دو بازی سیلیکونی بومی اپل را منتشر کرده است (Total War: Rome Remastered و Total War: Warhammer IIIو در حالی که توسعه انحصاری سیلیکون اپل به پایه بازیکن، نیازهای خاص بازی و پشتیبانی از میان افزار شخص ثالث بستگی دارد، Feral می گوید که ترکیب قدرت سیلیکون اپل و یک API گرافیکی مدرن در Metal وضعیت را بهبود بخشیده است. به شدت.”
Total War: Warhammer III
Feral قول داده است تا زمانی که از نظر فنی و تجاری قابل دوام باشد به پشتیبانی از مک های اینتل ادامه خواهد داد. اما در حالی که اهمیت ادامه حمایت از دارندگان ماشینهای قدیمیتر را درک میکند، “با بازیهای سختتر، ما در حال حاضر شاهد پایان پشتیبانی از Mac با پردازندههای اینتل هستیم.”
یک مورد: در اوایل این هفته Feral منتشر شد Total War: Warhammer III فقط برای مک های سیلیکونی اپل. Feral با بازتاب پذیرش نابودی تدریجی مک های مجهز به اینتل به عنوان پلتفرم های بازی، اعتراف کرد که “متاسفانه، در طول آزمایش، مشکلات عملکرد و پایداری شدیدی در مک های اینتل با پردازنده های گرافیکی یکپارچه اینتل وجود داشت. این بدان معناست که ما نمی توانیم آنها را برای این بازی پشتیبانی کنیم. و نمی تواند در آینده برای آنها پشتیبانی اضافه کند.”
در مورد چشم انداز مک های سیلیکونی اپل و به طور کلی آینده بازی های مک، Feral صعودی است. “ما مشتاق قابلیت های جدید آن به عنوان یک پلتفرم بازی هستیم. ما قصد داریم روی آوردن بازی های عالی به این پلتفرم تمرکز کنیم، آنها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم و برای مدت طولانی از آنها پشتیبانی کنیم.”