کشف صداهای یک کهکشان بسیار دور با مک
4 مه 2022
ویژگی
کشف صداهای یک کهکشان بسیار دور با مک
هنرمندان Skywalker Sound روند خلاقیت خود، منشأ صدای R2-D2 و سفر خود را برای ساختن یک کتابخانه صوتی وسیع به اشتراک می گذارند.
در زمین ناهموار نیکاسیو، کالیفرنیا، جمعیتی کمتر از یک هزار نفر، بازدیدکنندگان این گوشه منزوی از شهرستان مارین توسط روح امکان بی حد و حصر احاطه شده اند. مایل ها کابل های پنهان و ابزارآلات زیر پا پر شده است.
اینجا سایت Skywalker Ranch است، تاسیسات وسیعی که متعلق به جورج لوکاس، خالق دنیای حماسی جنگ ستارگان است. سنگ بنای مزرعه، Skywalker Sound است که یک مرکز طراحی صدا، ویرایش، میکس و پس از تولید صدا در سطح جهانی است. ساختمان 153000 فوت مربعی، آجر قرمز، احاطه شده توسط تاکستانها و دریاچه ساخت بشر، به عنوان یادگاری از این اصل است که اغلب توسط لوکاس تکرار میشود، که صدا حداقل 50 درصد از تجربه تماشای فیلم است.
سیستم کتابخانه صدا Soundminer، که امکان جستجوی توصیفی کلمات کلیدی را فراهم می کند، تقریباً از نظر ویژگی شاعرانه، با کتابخانه همیشه در حال گسترش Skywalker Sound از نزدیک به یک میلیون صدا همگام است.
Skywalker با قدرت تقریباً 130 رک مک پرو و همچنین 50 رایانه آی مک، 50 مک بوک پرو و 50 رایانه مک مینی که از Pro Tools به عنوان برنامه اصلی صوتی خود استفاده می کنند، همراه با ناوگانی از دستگاه های iPad، iPhone و Apple TV، پیشرفت هنر صدا و تغییر شکل صنعت.
بن برت، طراح صدا افسانهای فیلمهای اصلی «جنگ ستارگان»، پیش درآمدها و مجموعه «ایندیانا جونز» میگوید: «من کارم را با Macintosh SE شروع کردم، خیلی زود. پردازش کلمات برای من به عنوان یک نویسنده یک جهش بزرگ به جلو بود.
«ویرایش صدا به نوعی واقعاً مشابه پردازش کلمه است. برت و چسباندن فایلها، ادامه میدهد. «تمام تجربهای که در مک داشتم، بلافاصله به من آموزش داد تا در مورد برش صدای دیجیتال به من آموزش دهم. من در اواخر دهه 90 شروع به برش با استفاده از مک با فاینال کات کردم و اکنون چهار کامپیوتر مک دارم. هر کدام فرآیند متفاوتی را انجام می دهند: یکی برای ویرایش تصویر، ویرایش صدا، نوشتن دست نوشته، من کاملاً احاطه شده ام. آنها دارای برچسب آلفا، بتا، گاما، دلتا هستند.
با هر هنرمندی در Skywalker Sound صحبت کنید و به سرعت مشخص می شود که همه آنها دارای یک کتابخانه شخصی از ضبط های ارزشمند هستند. آل نلسون، ناظر ویرایشگر صدا و طراح صدا، می گوید: «صداهایی که احساسات را برمی انگیزند همان چیزی است که ما همیشه در جستجوی آن هستیم.
برای طراحان صدا، حتی تجهیزات قدیمی فرصت ایجاد می کند. نلسون می گوید: «من عاشق تصادفات شاد هستم و عاشق شکستن فناوری و گرفتن نتایج غیرمنتظره هستم. «من عاشق بازی با سیستمهای دیجیتالی هستم که زمانبندی اشتباه دارند، به این معنی که بیتها در جریان هستند. خراب است، صدای رادیوی بدی دارد. من یک پاوربوک واقعا قدیمی دارم و نرم افزار قدیمی خاصی دارد که دوست دارم از آن استفاده کنم. من میتوانم ضبطها را به آن وارد کنم و آنها را به صورت دیجیتالی بشکنم.»
هیچ کس نمی داند چه زمانی الهام گرفته می شود. پیمانکاری که میدانست برت همیشه به دنبال صداهای منحصربهفرد بود، یک بار زنگ زد و گفت که در آپارتمانی که در حال سرویس دهی بود صدای پنکه سقفی عجیب و غریبی را شنیده است. ضبط برت از تیغه های لرزان بعداً به صدای شوم دروازه های لیزری تبدیل شد که به طور لحظه ای کوی گون جین و دارث ماول را در طول دوئل شمشیر نوری اوج در “جنگ ستارگان: اپیزود 1 – تهدید شبح” از هم جدا می کند.
منابع گاهی از هوای رقیق به وجود می آیند. برت میگوید: «از افرادی داشتم که در اینترنت برایم نامه مینوشتند و میگفتند، خاله من سرفههای عجیبی دارد، آیا میخواهی آن را برای یک موجود ضبط کنی؟» (نلسون از این اجزا به عنوان “شیرین کننده های موجود” یاد می کند.)
هنگام جمعآوری ضبطهای صحرایی در طبیعت، ویرایشگر ناظر صدا Baihui Yang بر سهولت داشتن یک MacBook Pro در محل تأکید میکند. او میگوید: «ما میتوانیم جلسه Pro Tools را با خودمان در میدان بیاوریم و تماشا و ضبط کنیم و سریع آن را کنار هم بگذاریم تا آزمایش کنیم که آیا کار میکند یا خیر». “اگر همه ضبطها را به استودیو برگردانید، نمیدانید که آیا لحظهای را از دست دادهاید.” برنامههایی مانند Keyboard Maestro نیز مانند نرمافزار Matchbox در فرآیند او ضروری هستند.
نلسون با پیشینه گیتار کلاسیک، در میان سازهای دیگر، اغلب به دنبال موسیقی در دنیای بیرون و همچنین در اتاق میکس است. او میگوید: «ما همه موسیقیدان هستیم، یا به معنای واقعی کلمه، یا نوازندههای صدا. «همه چیز بسیار یک رویکرد آهنگی یا یک رویکرد ارکستراسیون است. شما نمی توانید فقط سر و صدا را به صفحه نمایش پرتاب کنید. شما باید طعم های خود را به همان شیوه ای که چیزی سمفونیک را تنظیم می کنید، بیان و انتخاب کنید.
صداهایی که ما با اپل مرتبط میکنیم – صدای نمادین F-sharp استارتآپ مک، صدای یک ایمیل ارسالی – یک ویژگی اساسی و اساسی با بسیاری از قابلتشخیصترین صداهای جنگ ستارگان به اشتراک میگذارد، و آن یکی از فعالسازی است. فکر کنید هر چند وقت یکبار یک دروید بیکار با اخطارها و بلیپ ها زنده می شود. یا چگونه دسته ظریف و خفته یک شمشیر نوری ناگهان درخشنده می شود. یا یک کشتی که در فضا می کند و چوب می کند، به سرعت نور رانده می شود.
گری رایدستروم، طراح صدا برنده هفت جایزه اسکار که در سال 1983 در لوکاس فیلم شروع به کار کرد، می گوید: «آنچه از جنگ ستارگان آموختم این بود که بن از تمام صداهای طبیعی برای انجام داستان های علمی تخیلی استفاده می کرد. او صداها را در دنیای جنگ ستارگان حفظ کرد. سنگدل و واقع گرایانه، بر اساس صداهای واقعی، شما می توانید چیزی را که قبلاً هرگز نشنیده اید، دستکاری کنید، که الهام بخش بود.»
یک تمایز کلیدی در کار برت عنصر اجراست. برت میگوید: «وقتی صحبت از صداهای فانتزی به میان میآید، بهویژه – صداهای بیگانه، موجودات، سلاحها، چیزهای عجیب و غریب – یک اجرا کمک میکند. در مراحل اولیه یافتن صدای R2-D2، که استانداردی را برای چگونگی تأثیر طراحی صدا بر توسعه شخصیت تعیین می کرد، برت فشار بیشتری را احساس کرد، زیرا می دانست که خوانده صحنه هایی را با الک گینس به اشتراک می گذارد.
برت توضیح می دهد: «وقتی نشستم و شروع به آزمایش R2 در فیلم اول کردم، ناگهان متوجه شدم که در حال دیالوگ هستم. “زمان بسیار مهم است. هنگامی که متوجه شدیم چیزی داریم که کار می کند، ویرایشگرهای تصویر به فیلم برگشتند و شروع به برش دادن مجدد بسیاری از صحنه ها کردند و زمان بندی را تا حدی تغییر دادند. مانند هر دیالوگی، شروع به شکل گیری در روند واقعی کرد.» برت به اصلاح اجرا در پیش درآمدها ادامه داد، که برای آنها هم به عنوان طراح صدا و هم به عنوان ویرایشگر تصویر خدمت می کرد.
از آنجایی که هنرمندان Skywalker Sound وارد عصر دیجیتال فیلمسازی شدهاند، توصیههای آنها هم برای فیلمسازان مشتاق و هم برای فیلمسازان حرفهای بی حد و حصر است. برت میگوید: «من به جوانانی که میخواهند با صدا در فیلمها کار کنند، میگویم، باید به دنیای اطراف خود گوش دهید و یک مجموعه جلوههای صوتی بسازید. “یک ضبط دریافت کنید و آن را طبقه بندی کنید، زیرا هر زمان که یک کتابخانه از صدا ایجاد می کنید، انتخاب های خلاقانه ای انجام می دهید. نکته دیگر این است که از آنجایی که برنامه های ارزان زیادی وجود دارد که اکنون می توانید در iPad یا MacBook خود به آنها دسترسی داشته باشید، در واقع می توانید انواع برش و میکس صدا را در خانه انجام دهید. من هرگز نتوانستم این کار را انجام دهم. اگر دوباره فیلمساز نوجوان بودم، شگفت زده می شدم. من هواپیماهای بدون سرنشین داشتم، میتوانستم همه نوع ضبط صدا را انجام دهم. من هیچ یک از آن کارها را در سال های رشدم نمی توانستم انجام دهم.»
نلسون حتی تأیید میکند که ضبطهای آیفون «کاملاً قابل استفاده» در یک زمینه حرفهای هستند.
رایدستروم میگوید: «هرچند که این کار را انجام میدهید، از ابتدا به صدا فکر کنید، زیرا یکی از ابزارهای داستانگویی شماست. من استدلال میکنم که این یکی از کارآمدترین ابزارهای داستانگویی است، وقتی وارد فیلمبرداری و برش شوید.»
رایدستروم ادامه می دهد: “شما می توانید بسیاری از داستان ها را با صدا به گونه ای تعریف کنید که هزینه کمتری نسبت به تصاویر بصری داشته باشد، معمولاً و گاهی اوقات از نظر احساسی قدرتمندتر است.” «اگر به صدا یا فیلمسازی علاقه دارید، می توانید ویدیوی 4K+ را در آیفون خود ضبط کنید. هیچ بهانه ای وجود ندارد چیزهایی که بخشی از زندگی روزمره ما هستند، همان چیزهایی هستند که برای ضبط صدا و ساختن فیلم به آنها نیاز دارید. این انقلاب واقعی است. در نهایت، کل فرآیند را دموکراتیک خواهد کرد.»
در دوشنبه، ۹ می ۲۰۲۲، طرفداران میتوانند به طراح صدا Leff Lefferts بپیوندند تا پروژههای مورد علاقهاش را به اشتراک بگذارد و اینکه Skywalker Sound چگونه شخصیتهای نمادین فیلم را با ادی فرانسیس از Apple Music زنده میکند. شرکتکنندگان فیلمهای Skywalker Ranch را در فیلم Apple’s Behind the Mac مشاهده میکنند و از Apple Creative Pro یاد میگیرند که چگونه با استفاده از صدای خود، اشیاء روزمره و GarageBand در مک، برای شخصیتها جلوههای صوتی بسازند. برای این جلسه منحصر به فرد امروز در اپل در ساعت ثبت نام کنید apple.co/skywalker-sound.
مخاطبین را فشار دهید
استارلین مزا
سیب
خط کمک رسانه اپل
(408) 974-2042