رپورتاژ

آیا ظروف مسی انتخاب خوبی هستند ؟

در آی سی پل به موضوع ظروف مسی و سوغاتی های زنجان می پردازیم

اکثر آشپزخانه ها دارای پیشخوان یا بخش هایی هستند که در آن خرد کردن و مخلوط کردن اتفاق می افتد. علاوه بر پختن و خنک کردن غذاهای آماده، تجهیزات و ابزار مورد نیاز خود را نیز در اختیار دارید. قابلمه ها و تابه های مسی احتمالاً جایی در آشپزخانه، بالا یا کنار اجاق گاز، آماده سرو غذا یا دم کردن برنج و پختن غذا در تابه های مسی هستند. با آی سی پل همرا ما باشید تا ظروف مسی را باهم بررسی کنیم!

آشپزی با قابلمه مسی و ظروف مسی بیشتر از زیبایی آنها فواید دارد. آشپزی با ظروف مسی فواید خاصی دارد. اگر ظروف مسی در آشپزخانه خود دارید اما از فواید آن آگاه نیستید، این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد ظروف مسی و فواید آن بیشتر بدانید.

ایران نیز از ظروف برنجی لذت می برد. به دلیل خواص آلیاژ مس، فلز برنج دارای مزیت ضد عفونی کننده است. بنابراین بیمارستان ها اغلب از آن استفاده می کنند. چکش خواری پرکننده برنجی بیشتر از پرکننده مسی است. تمدن بشری با استفاده از برنج برای ظروف و ابزار پخت و پز آغاز شد. استفاده از فلز برنج بی خطر است. اعتقاد بر این است که فلز برنج به افزایش قدرت و ایمنی بدن کمک می کند. فواید کلی سلامت پوست را ارائه می دهد. از جمله مزایای دیگر، کاهش خشونت است.

سوغات زنجان بهترین فروشگاه اینترنتی ظروف مسی و سوغاتی های زنجان ایران است که می توانید ظروف برنجی و مسی مرغوب را از آنجا خریداری کنید.

 

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا ظروف مسی ارزش امتحان کردن را دارند؟

رسانایی خوب

مس علاوه بر اینکه به اجاق گاز شما سبک و زیبایی می بخشد، می تواند در آشپزخانه نیز بسیار مفید باشد. بهترین قسمت ظروف مسی این است که غذا به طور یکنواخت پخته می شود زیرا مس رسانای خوبی برای گرما است، بنابراین به سرعت گرم می شود و داغ می ماند. کنترل بیشتر بر روی غذای خود به این معنی است که دیگر لکه های سوخته و سوزان در آن وجود ندارد.

ما می‌خواهیم یکی از افسانه‌هایی که در مورد ظروف مسی وجود دارد را که پختن در آن بی‌خطر است، از بین ببریم: ظروف مسی تا زمانی که در یک فلز غیر واکنش‌دهنده پوشانده شده باشند، 100% ایمن هستند (که اکثراً اینطور هستند). مسی اینجوریه) آستر این ظروف معمولاً از نیکل، قلع یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود. این تابه ها می توانند هر نوع غذایی را در خود جای دهند. از شما و غذایتان در برابر باکتری های مضر محافظت می کند.

محصولات مسی در سوغات زنجان
ظروف مسی سوغات زنجان

مس یک هادی شگفت انگیز است که غذا را به طور یکنواخت می پزد. یک ظرف مسی دارای هدایت حرارتی عالی است و از توزیع یکنواخت گرما در سطح آن اطمینان می دهد. بنابراین، بسیاری از سرآشپزها هنگام پختن غذاهای حساس به دما از مس استفاده می کنند.

هنگامی که رسانایی حرارتی عالی دارید، انتخاب دمای گرما می تواند بسیار دقیق تر باشد. با تغییر دمای اجاق گاز، دمای قابلمه تقریباً فوراً تغییر می‌کند، بنابراین می‌توانید غذای خود را دقیقاً بپزید یا آن را بپزید.

امروزه تابه های زیادی وجود دارد که فقط کف یا آستر مسی دارند.مس یکی از بهترین مواد برای حفظ دمای پایدار در طول پخت و پز است

مقاومت در برابر سایش

شما می توانید از مس برای انواع تابه ها، از جمله آنهایی که از قلع، فولاد، نیکل یا آلومینیوم ساخته شده اند، استفاده کنید. پوشش یکنواخت بدون عیب، خوردگی و سایش را کاهش می دهد. بسیار آسان است که ظروف آشپزی خود را حتی پس از استفاده طولانی مدت، جدید نگه دارید.

 

  • چسبندگی

در میان محصولاتی که چسبندگی خوبی بین سطوح ایجاد می کند، مس یکی از بهترین ها است. فلزات پایه غیر آهنی و آهنی را می پوشاند و صاف می کند، به این معنی که برای مدت طولانی دوام می آورد.

 

  • وزن سبک و سنگینی

وزن در ظروف مسی پخت و پز یکنواخت است. به راحتی می توانید آنها را با یک دست بلند کنید، حتی زمانی که پر از غذا یا مایع هستند، حتی زمانی که به اندازه کافی سنگین هستند که روی اجاق گاز شما بنشینند.

  • سبک منحصر به فرد

ظروف مسی در مقایسه با انواع دیگر ظاهری متمایز و منحصر به فرد دارند. برای ورود به آشپزخانه و استفاده از ظروف مسی خود به دلیل زیبایی و کیفیت آن هیجان زده خواهید شد.

یکی از محبوب ترین برندهای ظروف مسی فیروزه کوبه است که طیف و زیبایی چشمگیری را ارائه می دهد که با سایرین قابل مقایسه نیست. فیروزه ای پربارتر و منظم تر کوبه ارزش هنری بیشتری خواهد داشت.

تمیز کردن آن آسان است

جدای از هدایت حرارتی مس، تمیز کردن آن نیز آسان است، که دلیل اصلی گرایش سرآشپزها به سمت آن است. ظاهر روستایی ظروف مسی به این معنی است که کمتر دچار سوختگی می شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا