بررسی تخصصی

از آی‌پد ارزان‌قیمت نسل دهم اپل چه انتظاری داریم: تراشه به‌روزرسانی‌شده، USB-C و تغییرات عمده در طراحی

اپل در حال کار بر روی نسخه به روز شده آی پد ارزان قیمت خود است و تبلت جدید در اواخر سال 2022 عرضه می شود. شایعات حاکی از آن است که یک طراحی مجدد بزرگ در کار است.

این راهنما همه چیزهایی را که در مورد آی‌پد نسل دهم می‌دانیم برجسته می‌کند.

تغییرات طراحی

شایعات متعدد حاکی از آن است که آی‌پد نسل دهم تغییرات قابل توجهی در طراحی خواهد داشت. بدون پرداختن به جزئیات، دیجی تایمز گفت که به‌روزرسانی‌های “عمده” طراحی در حال انجام است و رندرهایی از آن به بیرون درز کرده است MySmartPrice گفته می‌شود که از نسل بعدی آی‌پد است، به ما اطلاعاتی در مورد آنچه ممکن است در راه باشد، داده است.

از آی‌پد ارزان‌قیمت نسل دهم اپل چه انتظاری داریم: تراشه به‌روزرسانی‌شده، USB-C و تغییرات عمده در طراحی
تبلت آینده ممکن است طراحی شبیه به آی‌پد مینی با لبه‌های صاف و گوشه‌های گرد داشته باشد. ممکن است یک دکمه پاور در بالا وجود داشته باشد، اما انتظار نمی رود که حاشیه ها حذف شوند. انتظار می‌رود ابعاد این تبلت 248.62 میلی‌متر (ارتفاع) در 179.50 میلی‌متر (عرض) در 6.98 میلی‌متر (عمق) باشد که آن را پهن‌تر و باریک‌تر از مدل فعلی می‌کند. شایعات حاکی از آن است که آی‌پد نسل دهم به جای Face ID، به دکمه هوم Touch ID ادامه خواهد داد.

رندر آی‌پد نسل دهم MySmartPrice 2


انتظار می رود یک دوربین پشتی تک لنز، همانطور که یک دوربین جلو نیز وجود دارد، و اپل ممکن است یک فلاش LED داشته باشد. هنوز صحبتی در مورد اینکه آیا لنز بهبود می یابد یا از همان دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی که در مدل موجود است استفاده می کند، وجود ندارد.

نسل نهم آی‌پد به جک هدفون ادامه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که اپل جک هدفون را از مدل نسل دهم حذف می‌کند و آن را با سایر آی‌پدها هماهنگ می‌کند.

اندازه نمایشگر

به گفته راس یانگ، تحلیلگر محترم صفحه نمایش، نسل بعدی آی پد قرار است دارای یک نمایشگر بزرگتر 10.5 اینچیکه افزایشی نسبت به نمایشگر 10.2 اینچی موجود نسل نهم اسپورت آی‌پد خواهد بود.

USB-C

اپل خط آی‌پد را از لایتنینگ به USB-C تغییر داده است و نوبت اپل برای به‌روزرسانی است. انتظار می‌رود آی‌پد نسل دهم به جای درگاه لایتنینگ، از یک درگاه USB-C برای شارژ استفاده کند، شبیه به آی‌پد پرو، آی‌پد ایر و آی‌پد مینی.

ویژگی USB C Over Lightning


اپل در نظر دارد از سال آینده کل محصولات آیفون، آی‌پد و ایرپاد خود را به USB-C به‌روزرسانی کند تا با قوانین جدید در اروپا مطابقت داشته باشد که محصولات را ملزم به داشتن یک پورت شارژ مشترک برای قابلیت همکاری دستگاه‌ها می‌کند.

تراشه A14

آی‌پد فعلی دارای تراشه A13 Bionic است، اما شایعه شده است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای نسل دهم آی‌پد به تراشه A14 است که برای اولین بار در آیفون 12 و نسل چهارم آی‌پد ایر استفاده شد. افزایش متوسطی در عملکرد و کارایی نسبت به مدل موجود به همراه خواهد داشت.

ویژگی a14 بیونیک

5G؟

اپل اتصال 5G را در سری محصولات آیفون خود و به آی‌پدهایی که شامل مدل‌های فعلی iPad Pro، iPad Air و iPad mini می‌شوند، اضافه کرده است، بنابراین منطقی است که نسل دهم آی‌پد نیز می‌تواند اتصال 5G سریع‌تری داشته باشد.

تاریخ عرضه

انتظار می‌رود که نسل دهم آی‌پد در اواخر سال، در سپتامبر یا اکتبر عرضه شود. دیجی تایمز پیشنهاد کرده است که اپل قصد دارد در سپتامبر عرضه شود، اما در سال‌های گذشته، اپل دومین رویداد مبتنی بر مک و آی‌پد را در ماه اکتبر برگزار کرد و رویداد سپتامبر را برای آیفون‌ها و اپل واچ‌ها ترک کرد. با این حال، نسل نهم iPad در رویداد سپتامبر 2021 اپل عرضه شد، بنابراین سپتامبر 2022 یک احتمال قوی است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا