بررسی تخصصی

آی‌پد پروهای OLED 2024 به دلیل هزینه‌بر بودن فرآیند تولید پنل، بسیار گران‌تر خواهند بود

گزارش جدیدی از کره ادعا می‌کند که مدل‌های آی‌پد پرو OLED آینده اپل به‌دلیل فرآیندهای پرهزینه تولید جدید احتمالاً به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از دستگاه‌های OLED موجود با اندازه مشابه هستند.

ویژگی OLED آیپد پرو 2
طبق وب‌سایت کره‌زبان، انتظار می‌رود اپل در سال آینده میلادی مدل‌های جدید 11.1 اینچی و 13 اینچی آی‌پد پرو را با نمایشگرهای OLED به جای نمایشگر LCD عرضه کند و خرید پنل‌های آن بیشترین سهم هزینه‌های مواد را به خود اختصاص خواهد داد. الک.

اعتقاد بر این است که اپل در حال حاضر با سامسونگ و ال‌جی دیسپلی درباره قیمت عرضه پنل‌ها در حال مذاکره است، مشخصاتی که نیاز به استفاده از فرآیندهای تولیدی دارد که قبلا برای پنل‌های OLED با اندازه مورد نیاز ترکیب نشده‌اند.

یکی از فرآیندهای جدید تولید، استفاده از ساختار پشت سر هم دو پشته است که دارای دو لایه انتشار است، بنابراین روشنایی دو برابر و طول عمر صفحه نمایش OLED چهار برابر می شود. همه آیفون‌های اپل از ساختار تک‌پشته‌ای استفاده می‌کنند و دلیل اپل برای نیاز به پنل‌های دو پشته‌ای برای آی‌پدها این است که تبلت‌ها برای مدت‌های طولانی‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرآیند دیگر استفاده از ترانزیستورهای لایه نازک اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین (TFT) است، برای صفحه پشتی کارآمدتر که وظیفه روشن و خاموش کردن پیکسل های جداگانه را بر عهده دارد، و در نهایت، ساختار OLED هیبریدی که شیشه های OLED سفت و سخت را ترکیب می کند. بسترهایی با پوشش لایه نازک OLED انعطاف پذیر، که منجر به یک پانل کلی نازک تر می شود.

مطابق با الکقیمت عرضه پنل‌های OLED برای دستگاه‌های 10 اینچی موجود حدود 100 تا 150 دلار است، در حالی که هزینه فرآیندهای مربوط به ساخت پنل‌های 11.1 اینچی و 13 اینچی اپل به ترتیب نزدیک به 270 و 350 دلار است.

همانطور که این گزارش اشاره می کند، اپل احتمالا حداقل برخی از این هزینه های مواد را به مصرف کننده منتقل خواهد کرد که در قیمت های خرده فروشی به میزان قابل توجهی منعکس خواهد شد. در حال حاضر، iPad Pro ۱۱ اینچی با نمایشگر LED Liquid Retina از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که iPad Pro ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر Mini-LED Liquid Retina XDR از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

گزارش امروز اضافه می کند که LG Display در حال توسعه پنل های 11.1 اینچی و 13 اینچی آیپد OLED است، در حالی که سامسونگ فقط برای مدل 11.1 اینچی توسعه می دهد، اگرچه ممکن است سامسونگ بسته به نیازهای تولید، هر دو نوع را توسعه دهد.

در پیشرفت‌های مرتبط، طبق گزارش‌ها، سامسونگ تصمیم گرفته است در خطوط تولید نسل هشتم OLED سرمایه‌گذاری کند، که از نظر تئوری باید منجر به پنل‌های ارزان‌تر در مقایسه با پنل‌های ساخته شده در نسل ششم شود. پنل‌های OLED iPad Pro که سال آینده عرضه می‌شوند، قرار است با استفاده از خط نسل ششم ساخته شوند، اما پنل‌های مک‌بوک‌های OLED آینده اپل احتمالاً توسط نسل هشتم ساخته می‌شوند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا