بررسی تخصصی

در اینجا همه ویژگی‌های هوشمند اپل در نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 آورده شده است

اپل امروز نسخه‌های بتای جدید iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و اولین ویژگی‌های Apple Intelligence را معرفی کرد. Apple Intelligence در ماه ژوئن پیش نمایش داده شد و نسخه هوش مصنوعی اپل است.

در اینجا همه ویژگی‌های هوشمند اپل در نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 آورده شده است
همه ویژگی‌های Apple Intelligence هنوز در دسترس نیستند، اما ما فهرستی از موارد فعال در نسخه بتا را گردآوری کرده‌ایم. توجه داشته باشید که iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 در حال حاضر فقط به توسعه دهندگان محدود شده‌اند و این نرم‌افزار قرار است در پاییز امسال در ظرفیت بتا برای همه کاربران عرضه شود.

Apple Intelligence در مراحل اولیه اصلاح است و اپل در حال بررسی اشکالات و پرداخت ویژگی های جدید قبل از راه اندازی است. Apple Intelligence با گذشت زمان بهبود می یابد و ویژگی هایی که در نسخه بتای توسعه دهندگان از دست رفته اند، اواخر امسال عرضه خواهند شد.

ابزارهای نوشتن

ابزارهای نوشتن iOS 18 1ابزارهای نوشتن iOS 18 1

  • تصحیح متن برای اشتباهات املایی و دستوری، از جمله انتخاب کلمه و ساختار جمله. می توانید همه پیشنهادات را با یک ضربه بپذیرید یا آنها را یکی یکی با توضیحات مرور کنید.
  • برای پاکسازی مطالبی که نوشته اید و تغییر لحن بدون تأثیر بر محتوایتان، بازنویسی کنید. گزینه ها عبارتند از دوستانه، حرفه ای، و مختصر.
  • گزینه هایی برای انتخاب متن و خلاصه کردن آن. شما می توانید انتخاب کنید که یک پاراگراف ایجاد کنید، نکات کلیدی را بیرون بکشید، یک لیست ایجاد کنید، یا یک جدول ایجاد کنید. خلاصه‌ها در ایمیل، پیام‌ها و موارد دیگر در دسترس هستند.

می توانید هر متنی را در iPhone، iPad یا Mac خود انتخاب کنید و از Apple Intelligence برای دسترسی به Writing Tools برای خلاصه و سایر ویژگی ها استفاده کنید.

سیری

ios 18 1 siriios 18 1 siri

  • درخشش جدید در اطراف لبه‌های نمایشگر هنگام فعال شدن سیری، قابل استفاده برای iPhone، ‌iPad و CarPlay. در مک، پنجره Siri را می توان در هر جایی قرار داد. درخشش به صورت پاسخگو به صدای صدای شما متحرک می شود، بنابراین می توانید بفهمید که سیری در حال گوش دادن است بدون اینکه کارهای دیگری را که انجام می دهید قطع کند.
  • با دو بار ضربه زدن در پایین نمایشگر، رابط Type to Siri ظاهر می‌شود تا بتوانید درخواست‌ها را به‌جای صحبت کردن تایپ کنید. اگر این کار نمی کند، ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشید. در مک، باید دو بار کلید Command را فشار دهید تا Type در Siri ظاهر شود. تایپ به سیری شامل درخواست‌های پیشنهادی است تا بتوانید سریع‌تر به سوالات خود پاسخ دهید.
  • سیری می‌تواند زمینه بین درخواست‌ها را حفظ کند تا بتوانید سؤالی بپرسید و سپس در پاسخ دوم به آن ارجاع دهید. اگر مثلاً در مورد دمای اورلاندو بپرسید و سپس با “رطوبت چیست؟” سیری متوجه خواهد شد که منظور شما در اورلاندو است.
  • اگر هنگام صحبت با سیری، کلمات خود را اشتباه می‌گیرید، یا آنچه را که می‌گویید وسط جمله تغییر می‌دهید، سیری می‌تواند آن را دنبال کند.
  • سیری از دانش محصول و پایگاه پشتیبانی اپل برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به ویژگی‌ها و تنظیمات دستگاه شما برخوردار است و حتی می‌تواند تنظیمات را زمانی که نام دقیق آن را نمی‌دانید پیدا کند.

ایمیل

پاسخ های هوشمند ios 18 1پاسخ های هوشمند ios 18 1

  • یک دکمه خلاصه برای خلاصه کردن هر یک از ایمیل های دریافتی شما وجود دارد، به علاوه شما به جای چند خط اول ایمیل، خلاصه ای کوتاه از یک ایمیل را در لیست صندوق ورودی خود خواهید دید.
  • نامه‌ها در صورت لزوم ابتدا پیام‌های حساس به زمان را نشان می‌دهند، و آنها را در بالای صندوق ورودی خود قرار می‌دهند تا فوراً ببینید چه چیزی مهم است.
  • Smart Reply پاسخ‌هایی سریع به ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید، با گزینه‌های متنی بر اساس آنچه در ایمیل است، ارائه می‌کند.
  • چندین اعلان از ایمیل در صفحه قفل شما خلاصه می شود تا بتوانید بدون باز کردن برنامه، آنچه را در یک ایمیل وجود دارد ببینید.

پیام ها

ios 18 1 پیام پاسخ هوشمندios 18 1 پیام پاسخ هوشمند

  • Messages دارای گزینه‌های Smart Reply برای متون ورودی است که محتوای پیام‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا پیشنهاداتی درباره آنچه ممکن است بخواهید بگویید.
  • اعلان های پیام های متعدد در صفحه قفل شما خلاصه می شود.

عکس ها

حافظه ساز ios 18 1حافظه ساز ios 18 1

  • شما می توانید یک فیلم خاطره فقط با یک توضیح، مانند “گربه من در سال 2024” یا “اورلاندو در تابستان” ایجاد کنید. این ویژگی به طور خودکار عکس‌های مربوطه را انتخاب می‌کند و آهنگ‌ها را انتخاب می‌کند، اما می‌توانید ویژگی Memory Mixes را تغییر دهید یا حالتی را برای هدایت جهت صدا انتخاب کنید. همچنین می‌توانید هنگام ایجاد درخواست، صحنه‌ها و تصاویر خاصی را که می‌خواهید در طول حافظه مشاهده کنید، اضافه کنید.
  • جستجوی زبان طبیعی در Photos موجود است، بنابراین می‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید، مانند «اریک اسکیت سواری با لباس سبز» توصیف کنید.
  • جستجو همچنین می‌تواند لحظات خاصی را در کلیپ‌های ویدیویی پیدا کند.
  • جستجو پیشنهادات کامل هوشمندانه ای را برای محدود کردن مواردی که ممکن است بخواهید پیدا کنید ارائه می دهد

رونویسی

در یادداشت‌ها و سایر برنامه‌ها، می‌توانید صدا را ضبط کنید و رونوشت را به همراه خلاصه‌ای از متن خود دریافت کنید که برای ضبط سخنرانی‌ها و سایر صداها مفید است.

حالت های فوکوس

یک حالت اختصاصی کاهش وقفه فوکوس وجود دارد که تنها اعلان‌های مهمی را به شما نشان می‌دهد که نیاز به توجه دارند و در عین حال همه چیزهای دیگر را فیلتر می‌کند.

ios 18 1 حالت فوکوس تغییر می کندios 18 1 حالت فوکوس تغییر می کند
هنگام سفارشی کردن یک حالت فوکوس موجود یا ایجاد حالت جدید، یک کلید جدید برای روشن کردن Intelligent Breakthrough و Silence وجود دارد. این گزینه به اعلان‌های مهم اجازه می‌دهد تا شما را قطع کنند، در حالی که اعلان‌هایی که مهم نیستند را بی‌صدا می‌کند، این همان کاری است که Reduce Notifications Focus انجام می‌دهد. می‌توانید تنظیمات اعلان‌ها را برای برنامه‌ها و افراد خاص لغو کنید، که این روش قبل از iOS 18.1 کار می‌کرد.

ios 18 1 فوکوس را کاهش می دهدios 18 1 فوکوس را کاهش می دهد

تلفن

ضبط تماس تلفنی در iOS 18.1 موجود است. هنگام شروع تماس، می‌توانید روی دکمه ضبط کوچک در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر ضربه بزنید. قبل از شروع ضبط به همه شرکت کنندگان اطلاع داده می شود که تماس در حال ضبط است.

iOS 18.1 Beta 4 ضبط و رونویسی تماس تلفنی را برای انتخاب مدل‌های قدیمی‌تر آیفون گسترش می‌دهدiOS 18.1 Beta 4 ضبط و رونویسی تماس تلفنی را برای انتخاب مدل‌های قدیمی‌تر آیفون گسترش می‌دهد
تماس‌های تلفنی ضبط‌شده در برنامه یادداشت‌ها ذخیره می‌شوند، جایی که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا رونوشت را مشاهده کنید و خلاصه‌ای از آن رونوشت ایجاد شده را دریافت کنید.

سافاری

هنگام خواندن مقاله در حالت Reader، گزینه ای وجود دارد که Apple Intelligence مقاله را برای شما خلاصه کند.

ios 18 1 safari خلاصهios 18 1 safari خلاصه

گزارش اطلاعاتی اپل

در بخش حریم خصوصی و امنیت برنامه تنظیمات، می‌توانید به گزارش هوش اپل دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد داده‌های هوش اپل خود را به عنوان بخشی از وعده اپل برای شفاف‌سازی در مورد هوش اپل صادر کنید. Face ID برای دسترسی و صادرات اطلاعات Apple Intelligence مورد نیاز است.

ios 18 1 گزارش هوش اپلios 18 1 گزارش هوش اپل

فهرست انتظار اپل Intelligence

توسعه‌دهندگانی که به iOS 18.1، iPadOS 18.1 یا macOS Sequoia 15.1 ارتقا می‌دهند، باید به برنامه تنظیمات رفته و به فهرست انتظار Apple Intelligence بپیوندند. مکانیک لیست انتظار برای اطمینان از اینکه دانلودهای پشت صحنه به خوبی انجام می شود و سیستم بیش از حد بارگیری نمی شود وجود دارد.

در حالی که دستگاه‌های اپل در لیست انتظار هستند، فایل‌های لازم را برای پردازش روی دستگاه دانلود می‌کنند و تا کنون، زمان از ثبت‌نام‌های فهرست انتظار Apple Intelligence تا فعال‌سازی سریع بوده است. لیست انتظار بر اساس هر حساب است، بنابراین برای دسترسی به چندین دستگاه، فقط باید در یک دستگاه ثبت نام کنید.

سازگاری هوشمند اپل

نسخه‌های بتای iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 فقط برای توسعه‌دهندگان ثبت‌شده با دستگاه واجد شرایط در دسترس هستند. دستگاه هایی که نمی توانند Apple Intelligence را اجرا کنند، به روز رسانی را نخواهند دید.

  • آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس
  • همه آیپدهای سیلیکونی اپل
  • تمام مک های سیلیکونی اپل

در دسترس بودن هوش اپل

Apple Intelligence در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس است و برای توسعه دهندگان اتحادیه اروپا یا چین در دسترس نیست. منطقه و زبان دستگاه باید روی ایالات متحده تنظیم شود.

تاریخ راه اندازی Apple Intelligence

Apple Intelligence در نسخه اولیه iOS 18 که در ماه سپتامبر در کنار آیفون های جدید عرضه می شود، وجود نخواهد داشت. در عوض در یک به‌روزرسانی جداگانه iOS 18.1 که احتمالاً چند هفته پس از عرضه iOS 18 منتشر می‌شود، معرفی می‌شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا