بررسی تخصصی

ویژگی جدید Distraction Control Safari در جدیدترین iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia Beta راه اندازی شد

با پنجمین نسخه بتا iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia، اپل در حال معرفی یک ویژگی قبلی اعلام نشده برای Safari، Distraction Control است.

ویژگی جدید Distraction Control Safari در جدیدترین iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia Beta راه اندازی شد
همانطور که از نام آن پیداست، Distraction Control برای کاهش عناصر منحرف کننده از مقالات و صفحات وب، مانند ورود به سیستم، پنجره های بازشوی ترجیحی کوکی، بنرهای ثبت نام خبرنامه، پخش خودکار ویدیوها و موارد دیگر طراحی شده است.

Distraction Control را می توان برای پنهان کردن محتوای ثابت در یک صفحه استفاده کرد، اما مسدودکننده تبلیغات نیست و نمی توان از آن برای پنهان کردن دائمی تبلیغات استفاده کرد. آگهی می توان به طور موقت پنهان شود، اما این ویژگی برای تبلیغات طراحی نشده است، و یک آگهی زمانی که به‌روزرسانی شود دوباره ظاهر می‌شود. برای عناصری در یک صفحه وب که مرتباً تغییر می کنند ایجاد نشده است.

برای استفاده از کنترل حواس پرتی، به منوی صفحه بروید و گزینه Hide Distracting Items را انتخاب کنید. می‌توانید ناحیه‌ای را در صفحه انتخاب کنید که می‌خواهید پنهان شود و محتوای ثابتی که انتخاب می‌کنید پنهان می‌ماند. این یک راه خوب برای از بین بردن پاپاورهای مزاحم است که هنگام مرور فروشگاه های آنلاین، خواندن مقالات و موارد دیگر ظاهر می شوند. کاربران آیفون، آی‌پد و مک باید از پنهان کردن عناصر موجود در صفحه استفاده کنند، و اپل می‌گوید که هیچ چیزی پنهان نیست که به طور فعال انتخاب نشده باشد.

هنگام پنهان کردن یک بنر کوکی یا پنجره بازشو GDPR با کنترل حواس‌پرتی، عملکرد مانند بستن یک بنر بدون ارائه تنظیمات برگزیده وب‌سایت است.

تنظیمات کنترل حواس‌پرتی شما روی دستگاه است و از دستگاهی به دستگاه دیگر همگام‌سازی نمی‌شود، بنابراین باید عناصر وب‌سایت را در هر یک از دستگاه‌های خود پنهان کنید. می‌توانید با رفتن به قسمت جستجوی سافاری از گزینه «نمایش موارد پنهان» استفاده کنید تا فوراً همه عناصر پنهان در یک صفحه وب را ببینید.

Distraction Control در نسخه های بتای توسعه دهندگان iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia در دسترس است و به زودی برای آزمایش کنندگان بتا عمومی نیز در دسترس خواهد بود.

Distraction Control تنها یکی از ویژگی‌های جدیدی است که اپل در Safari معرفی می‌کند و به گزینه‌های دیگری مانند ویژگی Highlights برای نمایش سریع اطلاعاتی که ممکن است بخواهید در وب‌سایت مشاهده کنید، رابط Reader بازطراحی شده با فهرست مطالب و خلاصه‌ها و بیننده ویدیویی که حواس‌پرتی را هنگام تماشای ویدیو در یک صفحه وب حذف می‌کند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا