بررسی تخصصی

پیام‌های هوش مصنوعی پنهان اپل در نسخه بتا macOS کشف شد

برخی از دستورات مورد استفاده برای هدایت هوش اپل نشان می دهد که چگونه اپل تلاش می کند از توهم جلوگیری کند و از دقت ویژگی های هوش مصنوعی خود اطمینان حاصل کند.

پیام‌های هوش مصنوعی پنهان اپل در نسخه بتا macOS کشف شد
یکی از کاربران Reddit دستورالعمل‌های پیش‌فرض تعبیه‌شده در نسخه بتای توسعه‌دهنده اپل برای macOS 15.1 را کشف کرد که نگاهی نادر به ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل ارائه می‌دهد. آنها دستورالعمل های خاصی را برای عملکردهای مختلف Apple Intelligence ارائه می کنند، مانند ویژگی پاسخ هوشمند در Apple Mail و ویژگی Memories در Apple Photos. این دستورها برای جلوگیری از تولید اطلاعات نادرست توسط هوش مصنوعی، پدیده ای به نام توهم و اطمینان از مناسب و کاربرپسند بودن محتوای تولید شده است.

برای ویژگی پاسخ هوشمند، هوش مصنوعی برای شناسایی سوالات مرتبط از یک ایمیل و ایجاد پاسخ های مختصر برنامه ریزی شده است. درخواست این ویژگی به شرح زیر است:


شما یک دستیار ایمیل مفید هستید که می تواند به شناسایی سوالات مرتبط از یک نامه داده شده و یک قطعه پاسخ کوتاه کمک کند. با توجه به ایمیل و قطعه پاسخ، سوالات مربوطه را بپرسید که به صراحت در نامه پرسیده شده است. پاسخ به آن سوالات توسط گیرنده انتخاب می شود که به کاهش توهم در تهیه پاسخ کمک می کند. لطفاً سؤالات برتر را به همراه مجموعه ای از پاسخ ها/گزینه های احتمالی برای هر یک از آن سؤالات خروجی بگیرید. سوالاتی را که با قطعه پاسخ پاسخ داده می شود نپرسید. سوالات باید کوتاه و حداکثر 8 کلمه باشد. پاسخ ها نیز باید کوتاه و در حدود 2 کلمه باشد. خروجی خود را در قالب json همراه با فهرستی از فرهنگ لغت که حاوی پرسش و پاسخ به عنوان کلید است، ارائه دهید. اگر سوالی در نامه پرسیده نشد، یک لیست خالی را خروجی بگیرید. فقط خروجی json معتبر و هیچ چیز دیگری.

ویژگی Memories در Apple Photos‌، که داستان‌های ویدیویی را از عکس‌های کاربر ایجاد می‌کند، از مجموعه دیگری از دستورالعمل‌های دقیق پیروی می‌کند. به هوش مصنوعی دستور داده شده است که داستان‌هایی ایجاد کند که مثبت و عاری از هرگونه محتوای بحث‌برانگیز یا مضر باشد. درخواست این ویژگی این است:


مکالمه بین کاربری که درخواست داستانی از عکس‌های خود می‌کند و دستیار نویسنده خلاقی که با یک داستان پاسخ می‌دهد. در JSON با این کلیدها و مقادیر به ترتیب پاسخ دهید: صفات: فهرست رشته ها، تم های بصری انتخاب شده از عکس ها. داستان: فهرست فصول به شرح زیر. جلد: رشته، شرح عکس که کارت عنوان را توصیف می کند. عنوان: رشته، عنوان داستان; زیرنویس: رشته، نسخه امن تر عنوان. هر فصل یک JSON با این کلیدها و مقادیر به ترتیب است: فصل: رشته، عنوان فصل. بازگشتی: رشته، شرح عکس عمومی خلاصه‌کننده موضوع فصل. عکس‌ها: فهرست رشته‌ها، شرح عکس‌ها در فصل. در اینجا دستورالعمل های داستانی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید: داستان باید در مورد هدف کاربر باشد. داستان باید دارای یک قوس روشن باشد. داستان باید متنوع باشد، یعنی کل داستان را بیش از حد بر یک موضوع یا ویژگی خاص متمرکز نکنید. داستانی ننویسید که مذهبی، سیاسی، مضر، خشونت آمیز، جنسی، کثیف یا به هیچ وجه منفی، غم انگیز یا تحریک کننده باشد. در اینجا دستورالعمل‌های فهرست عکس نوشته‌ها وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی اپل همچنین شامل یک دستورالعمل کلی برای جلوگیری از توهم هستند. به عنوان مثال، ویژگی Writing Tools دارای اعلان زیر است:


شما یک دستیار هستید که به کاربر کمک می کند به نامه های خود پاسخ دهد. با توجه به نامه، یک پیش نویس پاسخ ابتدا بر اساس یک قطعه پاسخ کوتاه ارائه می شود. به منظور زیباتر و کامل کردن پیش نویس پاسخ، مجموعه ای از سؤالات و پاسخ آن ارائه شده است. لطفاً با اصلاح پیش نویس پاسخ به منظور ترکیب سؤالات داده شده و پاسخ آنها، یک پاسخ مختصر و طبیعی بنویسید. لطفا پاسخ را در 50 کلمه محدود کنید. توهم نداشته باشید. اطلاعات واقعی درست نکنید.

Apple Intelligence قرار است اواخر امسال به طور رسمی در iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 عرضه شود و انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید تا سال 2025 به‌روزرسانی شود.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا