بررسی تخصصی

Epic Games و Spotify می گویند که آخرین تغییرات DMA اپل “غیرقانونی” و “عمدا گیج کننده” هستند

اپل امروز طرح انطباق با قانون بازارهای دیجیتال خود را در اتحادیه اروپا به روز کرد و تغییراتی را در رابطه با پیوندهای خارجی ایجاد کرد. توسعه‌دهندگان اکنون آزادند تا کاربران را به گزینه‌های خرید غیر App Store برای محتوای درون‌برنامه‌ای مانند اشتراک‌ها، بدون هیچ محدودیت یا کنترلی بر روی پیام‌رسانی به مشتریان، هدایت کنند.

Epic Games و Spotify می گویند که آخرین تغییرات DMA اپل “غیرقانونی” و “عمدا گیج کننده” هستند
اپل این به روز رسانی را برای مطابقت با اعتراض کمیسیون اروپا به قوانین ضد فرمان خود انجام داد، اما ساختار هزینه جدیدی وجود دارد که پیچیده است و هضم آن آسان نیست. اندکی پس از اینکه اپل شرایط جدید خود را اعلام کرد، تیم سوئینی، مدیر عامل Epic Games در رسانه های اجتماعی به کمیسیون اپل پرداخت و آن را «هزینه ناخواسته 15 درصدی جدید غیرقانونی» خواند. او ادامه داد که این شرایط باعث می‌شود توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را هم از طریق فروشگاه اپل اپ استور و هم از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن iOS رقیب توزیع کنند، کاملا غیراقتصادی است.

سوینی از زمانی که اولین به‌روزرسانی‌ها در ماه فوریه ارائه شد، در مورد تغییرات قانون بازارهای دیجیتال اپل به صراحت صحبت کرده است و مدت‌ها است که اپل را به تبعیت مخرب متهم کرده است.

Spotify نیز در مورد قوانین پیوند به روز شده هیچ چیز خوبی برای گفتن نداشت. در بیانیه ای به TechCrunchاسپاتیفای گفت که این اصلاحات “عمداً گیج کننده” هستند، اما “در نگاه اول”، اپل همچنان به “بی اعتنایی آشکار” به الزامات DMA ادامه می دهد.

ما در حال حاضر در حال ارزیابی پیشنهاد عمدا گیج کننده اپل هستیم. در نگاه اول، اپل با درخواست ۲۵ درصد کارمزد برای ارتباط اولیه با کاربران، بار دیگر الزامات اساسی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را آشکارا نادیده می گیرد. کمیسیون اروپا به صراحت اعلام کرده است که اعمال هزینه های مکرر بر عناصر اساسی مانند قیمت گذاری و پیوند غیرقابل قبول است. ما از کمیسیون می‌خواهیم تحقیقات خود را تسریع بخشد، جریمه‌های روزانه را اجرا کند و DMA را اجرا کند.

به گفته اپل، هزینه خرید اولیه جدیدی که توسعه‌دهندگانی که از پیوندها استفاده می‌کنند باید بپردازند، نشان‌دهنده ارزشی است که ‌App Store هنگام اتصال توسعه‌دهندگان به مشتریان در اتحادیه اروپا ارائه می‌کند. کارمزد خدمات فروشگاه دوم منعکس کننده خدمات و قابلیت‌های مستمری است که اپل به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد، مانند توزیع اپلیکیشن، اعتماد و ایمنی ‌اپ استور، ابزارهای تبلیغاتی، چک‌های ضد کلاهبرداری و موارد دیگر.

توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا که انتخاب می‌کنند از پیوندهایی برای هدایت مشتریان برای خرید گزینه‌های خارج از اپ استور استفاده کنند، بسته به شرایط اپ استور که با آن موافقت کرده‌اند و اینکه آیا به برنامه کسب‌وکار کوچک App Store تعلق دارند، بین 10 تا 27 درصد کمیسیون پرداخت خواهند کرد. . توسعه‌دهندگانی که تحت شرایط تجاری جدید DMA که از روش‌های پرداخت جایگزین و توزیع برنامه‌ها در خارج از اپ استور پشتیبانی می‌کنند، باید علاوه بر هزینه خدمات فروشگاه و هزینه خرید اولیه، هزینه فناوری اصلی را نیز بپردازند.

کمیسیون 10 تا 27 درصدی برای توسعه‌دهندگانی که پیوند را اتخاذ می‌کنند، کمتر از کمیسیون 15 تا 30 درصدی است که قبل از هر یک از تغییرات DMA لازم بود، اما Epic Games و Spotify احساس نمی‌کنند که هزینه‌های اپل منصفانه است. از آنجایی که اپیک گیمز و اسپاتیفای شرکت‌های بزرگی هستند، باید هزینه فناوری هسته‌ای 0.50 یورویی را به اپل بپردازند که ده‌ها هزار در ماه هزینه دارد.

Epic Games قصد دارد یک فروشگاه Epic Games را برای iPhone و iPad در اتحادیه اروپا بیاورد و Sweeney امروز گفت که این طرح هنوز در مسیر خود قرار دارد. این فروشگاه قرار است راه اندازی شود
به زودی، و Epic Games برای پرداخت‌هایی که پردازش می‌کند ۱۲ درصد و برای پرداخت‌های شخص ثالث ۰ درصد از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند.

در اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا اپل را به دلیل اینکه اجازه نداد برنامه‌های پخش موسیقی مانند Spotify به کاربران در مورد قیمت اشتراک ارزان‌تر خارج از برنامه اطلاع دهند، ۱.۹۵ میلیارد دلار جریمه کرد. اپل در پاسخ، حق سرویس‌های پخش موسیقی را ایجاد کرد که بر اساس آن Spotify باید ۲۷ درصد کمیسیون برای خرید وب‌سایت‌های انجام شده از طریق اپ استور بپردازد. هزینه لینک جدید برای یک برنامه با اندازه Spotify یکسان است.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا