بررسی تخصصی

ابزار «پاکسازی» برنامه Apple Intelligence Photos را در عمل ببینید

اپل امروز سومین نسخه بتای iOS 18.1 را به توسعه دهندگان ارائه کرد و Clean Up را اضافه کرد، یک ابزار جدید هوش اپل که برای برنامه Photos ایجاد شده است. با Clean Up، می توانید اشیاء ناخواسته را از عکس های خود حذف کنید، اما عملکرد آن در حال حاضر ضعیف است یا از دست می رود.

وقتی روی هر یک از عکس‌های خود ضربه می‌زنید و سپس روی دکمه ویرایش ضربه می‌زنید، ابزار جدید «پاک‌سازی» را می‌بینید که دارای نماد پاک‌کن است. روی آن ضربه بزنید، و اگر چیزی واضح است که می توان از تصویر حذف کرد، به طور خودکار برجسته می شود.

می توانید روی شی مشخص شده ضربه بزنید تا آن را حذف کنید، و مانند جادو عمل می کند. اگر چیزی به طور خودکار برجسته نشده است، نگران نباشید، می‌توانید روی هر شیء موجود در عکس دایره یا خط بکشید تا از پاک‌سازی روی آن استفاده کنید.

با اشیایی که به طور خودکار برجسته می شوند، Clean Up به خوبی کار می کند. اپل قبلاً تمام کارها را در پس‌زمینه برای یافتن اطلاعات عمق و محاسبه پر کردن شیء باید با آن جایگزین کند، انجام داده است. هنگامی که شما در حال انتخاب اشیاء خود هستید، بدست آوردن ظاهری تمیز می تواند کمی دشوارتر باشد.

هنگامی که یک پس‌زمینه واضح و نامرتب پشت شیئی که می‌خواهید حذف کنید وجود داشته باشد، بهترین عملکرد را دارد و هر چه شی کوچکتر باشد بهتر است. تلاش برای حذف یک فرد کامل از پیش زمینه تصویر (مثلاً در یک عکس گروهی) با اتفاقات زیادی در پس زمینه، خیلی خوب کار نمی کند، اما در واقع بیشتر برای اشیاء کوچک و ناخواسته در پس زمینه تصاویر طراحی شده است. .

می‌توانید چندین بار پاکسازی را انجام دهید تا بهتر به نظر برسد، و برای حذف قسمت‌های کوچک، فقط بزرگنمایی کنید و سپس دایره بکشید.

Clean Up را نمی‌توان در Live Photos استفاده کرد و وقتی از Clean Up استفاده می‌کنید، Live Photos را خاموش می‌کند. می‌توانید عکس‌های زنده را دوباره روشن کنید، اما سپس ویرایش پاک‌سازی را از دست می‌دهید. همچنین نمی‌توانید از Clean Up در ویدیوها استفاده کنید، اما روی همه انواع دیگر تصاویر، از جمله اسکرین شات، عکس‌های قدیمی و عکس‌هایی که با آیفون خود نگرفته‌اید، کار می‌کند.

برای ویرایش های سریع در آیفون، Clean Up به خوبی کار می کند. در حال حاضر با برخی دیگر از ابزارهای دسکتاپ همتراز نیست، اما اپل بدون شک پیشرفت هایی را در آینده انجام خواهد داد. همچنین، هنگامی که از پاکسازی استفاده می‌کنید، یادداشتی به ابرداده اضافه می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد که یک ویرایش هوش مصنوعی انجام شده است، بنابراین افراد می‌توانند مشاهده کنند که آن اصلاح شده است.

همه ویرایش‌های Clean Up برگشت‌پذیر هستند، بنابراین اگر می‌خواهید به تصویر اصلی خود بازگردید، می‌توانید در هر زمان آن را برگردانید.

سایر ویژگی های جدید در iOS 18.1 Beta 3

همراه با پاکسازی، iOS 18.1 بتا 3 چند ویژگی دیگر را اضافه می کند. ویژگی خلاصه اعلان‌ها که قبلاً برای Mail and Messages کار می‌کرد، اکنون برای همه برنامه‌های شما کار می‌کند، بنابراین می‌توانید خلاصه‌ای از پیام‌های دریافتی متعدد و اعلان‌های واحد را مشاهده کنید و در یک نگاه اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد.

همچنین، در برنامه پیام‌ها، اکنون می‌توانید از استیکرهای شخص ثالث در خط مانند شکلک‌ها استفاده کنید. این ویژگی در نسخه‌های بتا قبلی بود، اما فقط با استیکرهای برنامه‌های اپل و استیکرهایی که از عکس‌ها ایجاد می‌کردید کار می‌کرد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا