بررسی تخصصی

iOS 18: چندین صفحه را به مرکز کنترل اضافه کنید

iOS 18 با دور شدن از طرح‌بندی تک صفحه‌ای در سال‌های اخیر، مرکز کنترل را بازسازی می‌کند و به شما امکان می‌دهد دکمه‌ها را تغییر دهید، اندازه‌گیری کنید، و دکمه‌ها را حذف کنید، به گالری کنترل‌ها دسترسی داشته باشید و چندین صفحه را اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید صفحات اختصاصی برای انواع مختلف کنترل مانند اتصال، دستگاه های HomeKit و گزینه های Accessibility ایجاد کنید.

iOS 18: چندین صفحه را به مرکز کنترل اضافه کنید
مرکز کنترل جدید با چندین صفحه پیش‌فرض از پیش پیکربندی شده است که می‌توانید آزادانه آن‌ها را سفارشی کنید، به آن اضافه کنید یا حذف کنید. این سیستم تا 15 صفحه نمایش جداگانه را در خود جای می دهد که در مقایسه با نسخه های قبلی iOS انعطاف پذیری بی سابقه ای را ارائه می دهد.

پیمایش بین این صفحات آسان است. می‌توانید از طریق Control Center به بالا و پایین بکشید، روی نمادهای کوچک در سمت راست نمایشگر ضربه بزنید، یا برای دسترسی سریع، این نمادها را نگه دارید و تمیز کنید. مراحل زیر نحوه افزودن صفحات اضافی به مرکز کنترل خود را توضیح می دهد.

  1. از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید تا Control Center اجرا شود.
  2. روی نماد دایره در پایین لیست نمادها ضربه بزنید، که نشان دهنده یک صفحه خالی جدید است.
  3. ضربه بزنید یک کنترل اضافه کنید برای باز کردن گالری Controls.
  4. از فیلد جستجو در بالا استفاده کنید یا با پیمایش انگشت کنترل ها را مرور کنید تا کنترلی را که می خواهید در صفحه قرار دهید پیدا کنید، سپس روی آن ضربه بزنید.
    مرکز کنترلمرکز کنترل
  5. با استفاده از لنگر گوشه، در صورت تمایل، با انگشت خود بکشید تا کنترل را گسترش دهید.
  6. پس از اتمام، روی یک فاصله در صفحه ضربه بزنید تا از حالت ویرایش خارج شوید.
    مرکز کنترلمرکز کنترل

مرکز کنترل به صورت هوشمند آیکون هایی را به هر صفحه بر اساس محتوای آن اختصاص می دهد. وقتی کنترل‌ها از فضای موجود در صفحه فراتر می‌روند، یا اگر اندازه یک کنترل خیلی بزرگ می‌شود، مرکز کنترل به‌طور خودکار صفحه جدیدی ایجاد می‌کند و کنترل‌های اضافی را جابه‌جا می‌کند. به خاطر داشته باشید که گزینه ایجاد یک صفحه جدید تنها زمانی ظاهر می شود که یک صفحه موجود تقریباً نیمه پر باشد و از فاصله کافی بین نمادها و حفظ یک طرح تمیز و سازمان یافته اطمینان حاصل شود.

iOS 18 و iPadOS 18 در حال حاضر در مرحله بتا هستند و انتظار می‌رود در اواسط سپتامبر به طور کلی عرضه شوند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا