بررسی تخصصی

A18 در مقابل A18 Pro: تفاوت چیست؟

اپل نسل دوم تراشه های 3 نانومتری جدید را برای هر دو مدل آیفون 16 و آیفون 16 پرو معرفی کرد که باعث بهبود عملکرد قابل توجهی شد. آیفون 16 و 16 پلاس دارای تراشه A18 هستند، در حالی که آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس دارای تراشه A18 Pro هستند.

A18 در مقابل A18 Pro: تفاوت چیست؟

تراشه‌ها مشابه هستند، اما برخی از تفاوت‌ها، به همراه تفاوت‌هایی در طراحی حرارتی آیفون 16 و 16 پرو وجود دارد.

ویژگی های مشترک A18 و A18 Pro

  • بر اساس نسل دوم فرآیند 3 نانومتری با ترانزیستورهای کوچکتر ساخته شده است.
  • CPU 6 هسته ای با دو هسته عملکرد و دو هسته کارآمد.
  • موتور عصبی 16 هسته ای ارتقا یافته برای اجرای مدل های بزرگ تولیدی بهینه شده است.
  • زیرسیستم حافظه ارتقا یافته با 17 درصد پهنای باند حافظه بیشتر.

ویژگی های A18/iPhone 16

A18 دارای پردازنده گرافیکی 5 هسته ای به جای پردازنده گرافیکی 6 هسته ای در A18 Pro است.

مدل های آیفون 16 طراحی حرارتی جدیدی دارند. اپل می‌گوید که برد منطقی اصلی را به‌روزرسانی کرده، قرار دادن تراشه را متمرکز کرده و معماری اطراف را بهینه کرده است. یک زیرساخت آلومینیومی بازیافتی وجود دارد که گرما را برای 30 درصد عملکرد پایدار بالاتر برای بازی دفع می کند.

A18 همچنین ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری را اضافه می‌کند، ویژگی که در مدل‌های آیفون 15 پرو با A17 پرو در دسترس بود، اما در سری استاندارد آیفون جدید است. ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری برای بازی مفید است و مدل‌های آیفون 16 می‌توانند تمامی بازی‌های با کیفیت کنسولی را که اپل در سال گذشته برای مدل‌های آیفون 15 پرو معرفی کرده بود، اجرا کنند.

ویژگی های A18 Pro/iPhone 16 Pro

A18 Pro دارای همان CPU 6 هسته ای A18 و همچنین همان موتور عصبی است، اما به جای پردازنده گرافیکی 5 هسته ای، یک هسته GPU بیشتر برای یک GPU 6 هسته ای دارد.

به گفته اپل، آیفون 16 پرو ظرفیت حرارتی را با یک شاسی ماشین‌کاری شده که از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی استفاده می‌کند، به حداکثر می‌رساند. با استفاده از انتشار حالت جامد به قاب تیتانیوم چسبانده می شود و با یک زیرساخت آلومینیومی با روکش گرافیتی ترکیب می شود. معماری حرارتی جدید در مقایسه با A17 Pro، 20 درصد بهبود عملکرد پایدار در بازی را امکان پذیر می کند.

عملکرد A18

در مقایسه با تراشه A16 Bionic، CPU A18 Pro 30 درصد سریع‌تر است و عملکرد مشابهی را در حالی که 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند، ارائه می‌کند.

GPU 40 درصد سریعتر از A16 Bionic است و همچنین کارایی بیشتری دارد. با استفاده از 35 درصد انرژی کمتر، عملکرد یکسانی را ارائه می دهد.

موتور عصبی جدید برای یادگیری ماشینی 2 برابر سریعتر از موتور عصبی در تراشه A16 Bionic است.

A18 Pro Performance

پردازنده 6 هسته ای A18 Pro 15 درصد سریعتر از CPU A17 Pro است و با استفاده از 20 درصد انرژی کمتر، همان عملکرد را ارائه می دهد. اپل می‌گوید که این سریع‌ترین CPU در هر گوشی هوشمند است، با نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های ML که مستقیماً برای محاسبات با راندمان بالا، توان عملیاتی بالا و تاخیر کم قابل برنامه‌ریزی هستند.

پردازنده گرافیکی 6 هسته ای 20 درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی در A17 Pro است و ردیابی پرتوهای شتاب دهنده سخت افزاری 2 برابر سریعتر است.

Neural Engine ارتقا یافته سریعتر و کارآمدتر از Neural Engine در A17 Pro است. اپل می گوید که ویژگی های Apple Intelligence در A18 Pro 15 درصد سریعتر از A17 Pro اجرا می شود.

یک موتور نمایشگر پیشرفته جدید برای ProMotion، یک رمزگذار ویدیوی جدید و یک پردازشگر سیگنال تصویر جدید وجود دارد. در مجموع، آنها دو برابر حجم داده را برای رمزگذاری سریع ویدیو و کارایی بهبود یافته پردازش می کنند.

خلاصه های مرتبط: آیفون 16، آیفون 16 پرو
راهنمای خرید: آیفون 16 (اکنون بخرید)، آیفون 16 پرو (اکنون بخرید)

این مقاله، “A18 در مقابل A18 Pro: تفاوت چیست؟” اولین بار در MacRumors.com ظاهر شد

در مورد این مقاله در انجمن های ما بحث کنید

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا