بررسی تخصصی

10 دلیل برای منتظر ماندن برای آیفون 17 سال آینده

نقشه راه توسعه آیفون اپل چندین سال در آینده اجرا می شود و این شرکت به طور مداوم با تامین کنندگان بر روی چندین مدل متوالی آیفون به طور همزمان کار می کند، به همین دلیل است که گاهی اوقات شایعاتی درز ویژگی های بسیار پیش از عرضه را دریافت می کنیم. سری آیفون 17 تفاوتی با هم ندارد – در حال حاضر ما ایده ای داریم که از سری گوشی های هوشمند 2025 اپل چه انتظاری داریم.

10 دلیل برای منتظر ماندن برای آیفون 17 سال آینده
اگر قصد دارید آیفون 16 امسال را نادیده بگیرید، یا فقط کنجکاو هستید که چه چیزی در افق وجود دارد، در اینجا 10 ویژگی شایعه شده وجود دارد که انتظار داریم به موقع برای جانشین آن، سری آیفون 17، که احتمالا در سپتامبر 2025 منتشر می شود.

1. Face ID زیر نمایشگر

آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس

انتظار می رود آیفون 17 پرو اولین آیفونی باشد که از فناوری Face ID زیر پنل بهره می برد. تنها نشانه خارجی فناوری Face ID زیر نمایشگر، احتمالاً بریدگی دایره‌ای برای دوربین جلو خواهد بود. این احتمالا آخرین مدل پریمیوم اپل خواهد بود که دارای بریدگی دایره ای برای دوربین جلو است. سپس انتظار می‌رود اپل از دوربین‌های زیر نمایشگر در مدل‌های آیفون «Pro» 2027 استفاده کند تا ظاهری «تمام صفحه» واقعی داشته باشد.

2. اندازه نمایش جدید

آیفون 17 و آیفون 17 پلاس

شایعه شده است که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس امسال دارای اندازه نمایشگر بزرگ تری هستند و به ترتیب از 6.12 و 6.69 اینچ به 6.27 و 6.86 اینچ می روند. همچنین انتظار می‌رود اپل برای سال 2025 اندازه صفحه نمایش بزرگتر 6.27 اینچی را به مدل استاندارد آیفون خود بیاورد، در حالی که مدل معادل «iPhone 17 Plus» می‌تواند ابعاد نمایشگر کاملاً جدیدی را اتخاذ کند.

3. ProMotion 120 هرتز (نمایشگر همیشه روشن)

آیفون 17 و آیفون 17 پلاس

اپل قصد دارد در سال 2025 ProMotion را به مدل‌های استاندارد خود گسترش دهد و به آن‌ها اجازه دهد تا نرخ رفرش 120 هرتز را برای اسکرول نرم‌تر و محتوای ویدیویی در صورت لزوم افزایش دهند. نکته قابل توجه، ProMotion همچنین نمایشگر آیفون 17 و آیفون 17 پلاس را قادر می‌سازد تا نرخ تازه‌سازی کم‌مصرف‌تری را تا 1 هرتز کاهش دهد و به نمایشگر همیشه روشن اجازه می‌دهد تا ساعت، ویجت‌ها و اعلان‌ها را نمایش دهد. و کاغذدیواری حتی زمانی که دستگاه قفل است.

4. تراشه Wi-Fi 7 طراحی شده توسط اپل

آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس

انتظار می رود مدل های پریمیوم 2025 اپل برای اولین بار به تراشه Wi-Fi 7 طراحی شده توسط اپل مجهز شوند. پشتیبانی از Wi-Fi 7 به مدل‌های Pro اجازه می‌دهد تا داده‌ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به طور همزمان با روتر پشتیبانی شده ارسال و دریافت کنند و در نتیجه سرعت وای‌فای سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تر را به همراه دارد. تراشه Wi-Fi همچنین به اپل این امکان را می دهد که وابستگی خود را به تامین کنندگان خارجی مانند Broadcom که در حال حاضر تراشه Wi-Fi و بلوتوث ترکیبی برای آیفون ها را به اپل عرضه می کند، کاهش دهد.

5. لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی

آیفون 17 پرو مکس

انتظار می رود لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته در بزرگترین دستگاه برتر اپل برای استفاده با هدست ویژن پرو اپل بهینه شود. (مدل های فعلی آیفون 15 پرو دارای لنزهای اصلی 48 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو هستند.) این باعث می شود که “پرو مکس” 2025 به اولین آیفونی تبدیل شود که دارای سیستم دوربین پشتی کاملاً 48 مگاپیکسلی است. لنزها، باعث می‌شود که بتواند جزئیات عکاسی بیشتری را ثبت کند.

6. دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی

تمامی مدل های آیفون 17

طبق یک شایعه، سری آیفون 17 دارای دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی با لنز شش عنصری است. آیفون 14 و 15 دارای دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی با پنج عنصر لنز پلاستیکی هستند و انتظار می‌رود سری آیفون 16 امسال نیز از همان سخت‌افزار برخوردار باشد. رزولوشن ارتقا یافته به 24 مگاپیکسل در آیفون 17 به عکس ها اجازه می دهد تا کیفیت خود را حتی در صورت برش یا بزرگنمایی حفظ کنند، در حالی که تعداد پیکسل های بیشتر جزئیات دقیق تری را ثبت می کنند. ارتقاء به یک لنز شش عنصری نیز باید کمی کیفیت تصویر را افزایش دهد.

7. صفحه نمایش ضد انعکاس مقاوم در برابر خراش

تمامی مدل های آیفون 17

طبق یک شایعه، آیفون 17 دارای صفحه نمایش ضد انعکاس است که نسبت به سپر سرامیکی اپل که در مدل های آیفون 15 یافت می شود، در برابر خش مقاوم تر است. گفته می شود که شیشه بیرونی آیفون 17 دارای یک “لایه ضد انعکاس فوق العاده سخت” است که “مقاومتر در برابر خش” است. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد زره شیشه ای گوریلا را که سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا استفاده می کند استفاده کند یا خیر، اما شرح آخرین فناوری کورنینگ با این شایعه مطابقت دارد.

8. حافظه بیشتر

آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس

حداقل یک مدل از سری آیفون 17 اپل با 12 گیگابایت عرضه خواهد شد. جف پو از شرکت سرمایه گذاری هایتونگ ادعا کرده است که هر دو مدل پرو با رم افزایش یافته عرضه خواهند شد، در حالی که مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که تنها آیفون 17 پرو مکس دارای 12 گیگابایت حافظه خواهد بود. در مقابل، منبع معتبر دیگری ادعا کرده است که تمامی مدل های آیفون 17 دارای 12 گیگابایت رم خواهند بود. برای مقایسه، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس استاندارد دارای 6 گیگابایت رم و مدل های آیفون 15 پرو دارای 8 گیگابایت رم هستند، در حالی که انتظار می رود همه مدل های آیفون 16 دارای 8 گیگابایت رم باشند. چنین افزایشی باعث بهبود چندوظیفگی در آیفون و همچنین فراهم کردن منابع اضافی برای ویژگی‌های Apple Intelligence می‌شود که به مدل‌های با زبان بزرگ نیاز دارند تا در حافظه موجود باشند.

9. جزیره پویا کوچکتر

آیفون 17 پرو مکس

جف پو از Haitong ادعا می کند که آیفون 2025 رده بالای اپل دارای یک جزیره پویا به طور قابل توجهی باریک تر خواهد بود، به لطف استفاده از دستگاه از فلزات کوچکتر برای سیستم Face ID. با فرض اینکه چنین باشد، این اولین باری است که اپل جزیره دینامیک را از زمان عرضه آن بر روی آیفون 14 پرو در سال 2022 تغییر می دهد.

10. iPhone 17 “Air”

آیفون 17 پلاس

اپل قصد دارد یک مدل کاملاً جدید آیفون 17 را با طراحی «به‌طور قابل توجهی نازک‌تر» عرضه کند. اطلاعات. به گفته مینگ، تحلیلگر اپل، ظاهراً این دستگاه که می‌توان آن را “iPhone 17 Air” نامید، دارای یک “بازطراحی اساسی” است که می‌تواند دارای یک دوربین پشتی منفرد واقع در مرکز بالای دستگاه، همراه با جزیره دینامیک باریک‌تر باشد. -چی کو. شایعه شده است که این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است و ممکن است جایگزین مدل آیفون 17 پلاس شود. سایر ویژگی های بالقوه شامل شاسی آلومینیومی، تراشه A19، مودم 5G طراحی شده توسط اپل و دوربین جلو بهبود یافته است. برای اطلاعات بیشتر، خلاصه شایعه “Slim” آیفون 17 ما را ببینید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا