بررسی تخصصی

بررسی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس: «ویژگی های حرفه ای با قیمت اصلی»

امروز، رسانه‌های منتخب و کاربران یوتیوب اولین برداشت‌های خود را از آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به اشتراک گذاشتند و بسیاری از به‌روزرسانی‌های افزایشی و قابل توجه را برجسته کردند.

بررسی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس: «ویژگی های حرفه ای با قیمت اصلی»تصویر از طریق The Verge.

ویژگی های کلیدی جدید عبارتند از تراشه A18 که عملکرد پیشرفته ای را ارائه می دهد و از هوش اپل پشتیبانی می کند، شارژ سریع تر، دکمه Action، یک دوربین فوق عریض پیشرفته با پشتیبانی از عکاسی ماکرو، سبک های عکاسی اصلاح شده و دکمه کاملاً جدید کنترل دوربین.

طراحی

آیفون 16 طراحی مشابه آیفون 15 را حفظ کرده است. پالت رنگ با گزینه‌هایی مانند Ultramarine، Pink و Teal زنده‌تر شده است. آرایش دوربین نیز بازطراحی شده است و از طرح مورب قبلی به یک پشته عمودی منتقل شده است، تغییری که به فعال کردن فیلم برداری فضایی و عکس برای هدست ویژن پرو کمک می کند. راهنمای تامجان ولاسکو گفت:

آیفون 16 گوشی بسیار شیک‌تری نسبت به آیفون 16 پرو است، که مایه شرمساری است زیرا من دوست دارم این رنگ‌های پررنگ‌تر را در آیفون‌های پرو ببینم. من همچنین دوست دارم شیشه پشتی رنگ آمیزی شده با واحد بررسی رنگی فوق‌العاده من دقیقاً در زاویه مناسب ظاهر شود، در حالی که جزئیات کوچک مانند رنگ طرح کلی دوربین‌های عقب کنتراست قوی را به عنوان یک رنگ برجسته ایجاد می‌کند.

صحبت از دوربین ها شد، این یکی از تغییرات طراحی جدید آیفون 16 است. به جای آرایش مورب که این سری در سه سال گذشته از آن استفاده کرده است، به آرایش عمودی بازگشته است تا امکان پشتیبانی از فیلم برداری فضایی و عکس را فراهم کند. .

TechRadarفیلیپ برن:

پشت بزرگ ترین تغییر طراحی را در خود جای داده است. ماژول های دوربین در جهت عمودی قرار دارند. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی فیوژن در بالای لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارد که در یک برآمدگی شیشه ای کمی برجسته که شبیه یک قرص به نظر می رسد قرار گرفته است. فلاش تن واقعی در کناره است، اما از آنجایی که اپل به لنزهای بزرگتر در اینجا چسبیده است، مانند ضربه زدن دوربین آیفون X به استروئیدها است. من این نگاه را کاملا دوست دارم. هر چند این فقط برای ظاهر نیست. این جهت گیری جدید به آیفون 16 اجازه می دهد تا عکس های فضایی یا ویدیوهای فضایی را برای پخش در Apple Vision Pro بگیرد.

دکمه اکشن و کنترل دوربین

از جمله موارد برجسته به آیفون 16 معرفی دکمه Action و کنترل دوربین است. Action Button که قبلاً منحصر به iPhone 15 Pro بود، یک دکمه قابل تنظیم است که جایگزین سوئیچ سنتی بی‌صدا می‌شود و به کاربران انعطاف‌پذیری برای اختصاص دادن عملکردهای مختلف مانند شروع یادداشت‌های صوتی یا راه‌اندازی میانبرها را ارائه می‌دهد. در همین حال، دکمه خازنی جدید Camera Control که در سمت راست دستگاه قرار دارد، با تقلید از یک دکمه شاتر فیزیکی، عکاسی از گوشی هوشمند را به سطح بالاتری می برد. همچنین ژست‌های حرکتی را برای تنظیم تنظیماتی مانند زوم، نوردهی و موارد دیگر ادغام می‌کند.

راهنمای تامجان ولاسکو گفت:

دکمه Camera Control در سمت راست آیفون 16 قرار دارد و می تواند میزان فشار وارد شده به آن را تشخیص دهد، بنابراین دکمه فیزیکی شاتر را که معمولا در بهترین دوربین های بدون آینه امروزی یافت می شود، تکرار می کند. من دوست دارم که چگونه کنترل دوربین می‌تواند تند کشیدن‌ها را برای تغییر بین برخی از تنظیمات، مانند کنترل‌های زوم، تنظیم نوردهی، و موارد دیگر تشخیص دهد—همه با کمی فشار دادن دکمه کنترل دوربین و کشیدن انگشتم به چپ یا راست. اگرچه ممکن است کمی طول بکشد تا به همه اینها عادت کنید، اما این گامی در مسیر درستی است که آیفون را بیشتر شبیه دوربین می کند.

CNETلیزا ادیسیکو:

ممکن است جزئی به نظر برسد، اما به نظر می رسد که اپل یک رابط مینیاتوری جدید را فقط برای دوربین ساخته است و بازی کردن با آن بسیار سرگرم کننده است. بین دکمه کنترل دوربین و جزیره پویا، دیدن اپل در حال به روز رسانی رابط کاربری آیفون برای دو مورد از کارهایی که ما در تلفن هایمان بیشتر انجام می دهیم، بسیار خوب است: عکس گرفتن و جابجایی بین برنامه ها.

اما چالش پشت دوربین کنترل این است که شما را ملزم به ایجاد یک عادت جدید می کند. باید اعتراف کنم، هنوز هم می بینم که هنگام عکس گرفتن، به طور غریزی به جای دکمه کنترل دوربین، به دکمه دوربین روی صفحه قفل دست می زنم. راه اندازی دوربین تقریباً زمان زیادی نمی برد، بنابراین می توانید استدلال کنید که این مشکلی است که نیازی به حل ندارد. همانطور که من ایده دکمه کنترل دوربین را دوست دارم، همچنین نگران هستم که در نهایت مانند نوار لمسی مک بوک پرو نادیده گرفته شود.

ایده استفاده از یک دکمه به عنوان میانبر برای راه اندازی دوربین نیز جدید نیست. شما قبلاً می‌توانید این کار را با دکمه Action در آیفون 15 پرو سال گذشته انجام دهید. گوشی‌های گلکسی سامسونگ همچنین به شما امکان می‌دهند با دو بار فشار دادن دکمه کناری، دوربین را راه‌اندازی کنید، و برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا از قبل دارای دکمه شاتر اختصاصی هستند.

به همین دلیل است که فکر می‌کنم مزیت واقعی کنترل دوربین، توانایی راه‌اندازی دوربین نیست، بلکه روشی است که می‌توانید به راحتی از میان گزینه‌ها و حالت‌های مختلف بکشید. تنظیم تنظیمات در حالی که عکس شما ثابت است، آسان تر است، زیرا انگشت شما صفحه نمایش را مبهم نمی کند و نیازی نیست دست دیگر خود را برای جابجایی بین حالت های عکاسی حرکت دهید.

هوش اپل

یکی از ویژگی های کلیدی آیفون 16 پشتیبانی از Apple Intelligence است. در حالی که بسیاری از این ویژگی‌ها با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آتی هنوز در راه هستند، تراشه A18 زیربنای توانایی گوشی برای کار با ابزارهای هوش مصنوعی است و بهبودهایی در عملکرد، کارایی باتری و تجربه کلی کاربر ارائه می‌کند. راهنمای تامجان ولاسکو:

من فکر می‌کنم این که آیفون 16 بدون Apple Intelligence به بازار می‌آید، بسیار بد است. من از ویژگی‌های Apple Intelligence با نسخه بتای توسعه‌دهنده استفاده کرده‌ام که هنوز در حال انجام است. اما فکر می‌کنم می‌توان نتیجه‌گیری کرد که Apple Intelligence به دلیل مفید بودن این قابلیت‌های جدید، عصر جدیدی را برای آیفون آغاز خواهد کرد. من قبلاً برخی از ویژگی‌های مورد علاقه‌ام در Apple Intelligence را برجسته کرده‌ام، مانند اینکه سیری بسیار بیشتر از همیشه مکالمه‌ای است و همچنین اثربخشی Photo Clean Up برای ویرایش عکس‌ها با کمک هوش مصنوعی مولد.

با این حال، یک ویژگی هوشمند اپل وجود دارد که من هنوز آن را امتحان نکرده‌ام و برای آن هیجان‌زده هستم. این هوش بصری است که پاسخ اپل به لنز گوگل است. این یک ویژگی انحصاری هوش اپل برای سری آیفون 16 خواهد بود، بنابراین در سایر مدل‌های قبلی عرضه نخواهد شد و می‌تواند دلیلی برای متقاعد کردن افراد برای ارتقاء باشد. هوش بصری که به دکمه کنترل دوربین در آیفون 16 متصل است، به شما این امکان را می دهد که به سرعت هر چیزی را فقط با گرفتن یک عکس فوری از آن جستجو کنید – اما می توان آن را با هر برنامه یا سرویسی که روی گوشی اجرا می شود ادغام کرد.

به همان اندازه که من از سایر ویژگی‌های Apple Intelligence که در نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 در پیش‌نمایش هستند لذت می‌برم، فکر نمی‌کنم چیز خاصی یا نوآورانه‌ای باشند. آنها در اصل پاسخی به آنچه من در آنجا دیده ام هستند، مانند ویژگی های خلاصه و ترجمه در Galaxy AI یا توانایی های ویرایش عکس Magic Editor Google. در واقع، می توانم بگویم که گوگل هنوز از اپل در زمینه ویژگی های هوش مصنوعی جلوتر است – بیشتر زمانی که رقیب اپل سال ها صرف توسعه آنها کرده است.

با این وجود، اپل در نهایت با توسعه هوش اپل در مسیر درستی حرکت می کند. این فقط یک مشکل است که در زمان راه اندازی در دسترس نیست. با وجود این، به طور خاص برای آیفون 16 تقویت بزرگتری است زیرا همان ویژگی های مدل های آیفون 16 پرو را دارد. من معتقدم این باید با یکنواخت نگه داشتن تجربه، رویکرد درستی باشد، اما مطمئنا وزن بیشتری را به آیفون 16 ارزان‌تر می‌افزاید.

بهبودهای دوربین

آیفون 16 چندین ارتقاء دوربین کلیدی از جمله دوربین فوق عریض بهبود یافته را با پشتیبانی از عکاسی ماکرو برای اولین بار در مدل استاندارد آیفون به ارمغان می آورد. اپل همچنین سبک های عکاسی خود را اصلاح کرده است و نحوه عملکرد دوربین با رنگ پوست، سایه ها و هایلایت ها را در زمان واقعی بهبود بخشیده است. راهنمای تامجان ولاسکو:

آیفون 16 با افزودن به ابزار آن، سرانجام به لطف دوربین فوق عریض به روز شده، توانایی گرفتن عکس های ماکرو مناسب را به دست می آورد. من چندین کلوزآپ از انواع مختلف گل ها را گرفتم و نمی توانم به شما بگویم که چقدر خوب است، به خصوص در گالری بالا که به من اجازه می دهد بیش از همیشه به سوژه ها نزدیک شوم – با جزئیات بی سابقه.

CNETلیزا ادیسیکو:

من همچنین تحت تاثیر پیشرفت های دوربین فوق عریض قرار گرفتم که در گرفتن عکس در سناریوهای کم نور بسیار بهتر است. به تصویر زیر که با دوربین فوق عریض در یک مهمانی شام در فضای باز در شب گرفته شده است، نگاه کنید. عکس آیفون 16 به طور چشمگیری روشن تر از آیفون 15 است. با این حال، من فکر می‌کردم Google Pixel 9 تصویر کمی بهتر می‌گیرد که تا حدودی روشن‌تر بود و سوژه‌ها را حتی در حال حرکت در فوکوس نگه می‌داشت.

Photographic Styles که جلوه‌های بصری متفاوتی هستند که می‌توان روی عکس‌ها اعمال کرد، از آیفون 13 وجود داشته است. اما شرکت آن را برای شناسایی بهتر ته‌رنگ‌ها، رنگ‌ها، هایلایت‌ها و سایه‌های پوست به‌روزرسانی کرد و تفاوت بسیار زیاد است. می‌توانید هنگام پیش‌نمایش یک عکس، قبل از فشار دادن شاتر (که با دکمه‌ی کنترل دوربین یک نسیم است)، سبک‌های مختلف عکاسی را طی کنید، یا می‌توانید یک افکت را بعد از این واقعیت اعمال کنید.

این باعث می شود که نسخه قدیمی Photographic Styles در مقایسه با آن احساس محدودیت و اساسی کند. برای کسی مثل من که سابقه عکاسی یا ویرایش فیلم را ندارد، به من کمک کرد تا با کمی بیشتر از فشار یک دکمه، تصاویر چشمگیر و چشمگیر ایجاد کنم. من به خصوص ظاهر دراماتیک تر را دوست داشتم، مانند گزینه پر جنب و جوش و انتخاب سیاه و سفید واضح.

ویدیوها

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا